Нека и аз да се включа. Година и половина и нито капка съм налял антифриз. Маслото колкото сложа толкова излиза..... Чукам на дърво ....
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колко вода е нормално да се губи ??
Collapse
X
-
Абе хора каква е тази тема.....Стига сте отваряли и проветрявали и умували. Като спадне нивото доливате и карате. Тя водата си кондензира изпарява. За това си има капачка, която си има клапан, който сработва при определено налягане. Ако нямаш течове в купето, или от радиатор или съединения, и маслото ти е бистро..... карай си колата и си свиркай. Много свободно време имате явно, че успявате да забелязвате такива подробности.Преди всичко колата е направена да ви е СЛУГА, а не вие да слугувате на колата!!!!СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
stanleyhacker написа:Интересна е теорията, че налягането се повишава, когато изгасиш колата. Аз си мислех че се повишава налягането, защото течността загрява се разширява... Според мен тази капачка отваря , когато стане нещо непредвидено - налял си повече антифриз като мене или колата прегрее.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Точно така, налягането се повишава защото течноста се загрява и за да не се надуват маркучи и да не избиват тапи по двигателя клапана изпуска - лятото винаги работи. То затова и лятото май е долива по често.ами като загасиш двигателя и няма циркулация се получама точно това - загряване Very HappyFIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
stanleyhacker написа:Интересна е теорията, че налягането се повишава, когато изгасиш колата. Аз си мислех че се повишава налягането, защото течността загрява се разширява... Според мен тази капачка отваря , когато стане нещо непредвидено - налял си повече антифриз като мене или колата прегрее.
Коментар
-
Тази така наречена капачка всъщност се нарича предпазно-изпускателен клапан. Той отваря при определено налягане, с цел да предотврати по-нататъшно повишаване на налягането в системата.Докато клапанът си седи затворен, системата е херметична (това за справка на някои от колегите по-горе).Налягането в затворената охладителна система е доста по-високо от атмосферното, затова и колите стигат до 130 градуса, без да заври водата в тях. Налягането би трябвало да не е по-ниско от 2.5 бара, съдейки по температурата...При загрята кола, ако отворите капачката, налягането рязко пада до атмосферно, при което водата започва бурно да кипи (защото при атмосферно налягане кипи при 100 градуса, както знаете) и в общия случай изкипява всичката и двигателя загрява още повече (щото няма кой да го охлади).При изгасен двигател циркулацията на водата спира, при което намиращата се в блока вода бързо повишава температурата си, като датчика, който също се намира на блока показва екстремно повишаване, като често влиза в червената зона. (Пробвайте след интензивно градско или планинско каране да угасите колата и след 30 секунди да дадете на контакт. Ще ви изхвъркнат очите, а стрелката за температурата ще удари максимума.). Налягането в системата като цяло не се повишава, защото останалата извън блока вода - в радиатора, в тръбопроводите и т.н изстива и компенсира повишаването на налягането. Просто се предизвиква естествена циркулация на водата поради разликата в местните налягания.При нормално работеща охладителна система, клапанът не би трябвало да сработва и нивото на водата не би трябвало да спада.Възможно е да отвори клапана при интензивно планинско катерене или градско каране в София с много чакане по кръстовища, в случай че вентилатора включва по-късно или изобщо не включва и т.н.Не е страшно, ако доливате по 100-200 грама на месец, но ако количеството е по-голямо, това говори за неизправност в охладителната система. В случай, че със сигурност водата излиза през клапана - най-вероятно е не-работещ добре вентилатор, но и ще забележите често повишена температура на таблото. Възможните проблеми могат да са и свързани с теч на вода от радиатор, спукан маркуч или недай-боже - прецакана гарнитура или спукан блок или глава...Ей, то цяла лекция излезе... Навсякъде, където см писал вода, да се чете охладителна течност. Температурата на кипене на чистия етилен-гликол е 197 градуса, а на т.нар. антифриз - разтвор на етилен-гликол с вода (50/50) е около 110 градуса при атмосферно налягане.(зависимостта не е линейна), т.е карайки с антифриз и през лятото, намалявате риска от кипване на охл. течност.
Коментар
-
При изгасен двигател циркулацията на водата спира, при което намиращата се в блока вода бързо повишава температурата си, като датчика, който също се намира на блока показва екстремно повишаване, като често влиза в червената зона. (Пробвайте след интензивно градско или планинско каране да угасите колата и след 30 секунди да дадете на контакт. Ще ви изхвъркнат очите, а стрелката за температурата ще удари максимума.). Налягането в системата като цяло не се повишава, защото останалата извън блока вода - в радиатора, в тръбопроводите и т.н изстива и компенсира повишаването на налягането. Просто се предизвиква естествена циркулация на водата поради разликата в местните налягания.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
естесвено, че се повишава темп на водата. някои коли даже на повечето датчика им е на самата глава- този дето показва колко е темепратурата, като бикновенно е откъм ангренажа някъде и реално там мери темп на водата която скоро е влязла охладена от радиатора. това показание е малко неточно на таблото. при браво датчика е на термостата и мери темп на водата точно след изход от двг/глава. т.е. тя е много по реална, защото това е теоритичния максимум на температурата на водата, тъй като е охладила вече целия двг, а не както при другите коли да мери още преди да е минала през целия двг. когато изгасиш колата и да кажем ситуацията е следната- докато караш температурата на двигателя е /всички цифри са съсвем примерни/ 95 градуса, водата влиза в него с темп 90 и излиза с темп 93 градус аи отива за охлаждане в радиатора. обаче на двигателя температурата си седи много близо около 95 градуса. гасиш колата, няма циркулация и водата в двг от влязла 90 става 93/на колкото трябва да излезе, ама няма циркулация/ и се повишава до 95. на браво много добре си личи как като угасиш колата и след 10 секунди дадеш контакт в първите 2-3 секунди работа на двигателя стрелката е малко преди червеното, след 2-3 сек си пада на нормалLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар