Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко вода е нормално да се губи ??

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Нека и аз да се включа. Година и половина и нито капка съм налял антифриз. Маслото колкото сложа толкова излиза..... Чукам на дърво ....
    Красота - http://www.youtube.com/watch?v=Fe-w2TdG0Qo

    Коментар


      #17
      Абе хора каква е тази тема.....Стига сте отваряли и проветрявали и умували. Като спадне нивото доливате и карате. Тя водата си кондензира изпарява. За това си има капачка, която си има клапан, който сработва при определено налягане. Ако нямаш течове в купето, или от радиатор или съединения, и маслото ти е бистро..... карай си колата и си свиркай. Много свободно време имате явно, че успявате да забелязвате такива подробности.Преди всичко колата е направена да ви е СЛУГА, а не вие да слугувате на колата!!!!
      СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
      бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
      сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
      ИТАЛФЕСТ 2007

      Коментар


        #18
        И слугите трябва да се хранят и поят за да работят :D
        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
        FIAT UNO 1.5

        Коментар


          #19
          stanleyhacker написа:
          И слугите трябва да се хранят и поят за да работят :D
          да, ама без чувства :D
          2015 Renault Megane Expression GT
          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
          Всичко за FIAT Bravo 2007

          Коментар


            #20
            stanleyhacker написа:
            Интересна е теорията, че налягането се повишава, когато изгасиш колата. Аз си мислех че се повишава налягането, защото течността загрява се разширява... Според мен тази капачка отваря , когато стане нещо непредвидено - налял си повече антифриз като мене или колата прегрее.
            Точно така, налягането се повишава защото течноста се загрява и за да не се надуват маркучи и да не избиват тапи по двигателя клапана изпуска - лятото винаги работи. То затова и лятото май е долива по често. Неработещ клапан е и най честата причина за спукване на разни разклонения и маркучи. Поздрави!
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #21
              stanleyhacker написа:
              Интересна е теорията, че налягането се повишава, когато изгасиш колата. Аз си мислех че се повишава налягането, защото течността загрява се разширява...
              ами като загасиш двигателя и няма циркулация се получама точно това - загряване :D
              2015 Renault Megane Expression GT
              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
              Всичко за FIAT Bravo 2007

              Коментар


                #22
                Точно така, налягането се повишава защото течноста се загрява и за да не се надуват маркучи и да не избиват тапи по двигателя клапана изпуска - лятото винаги работи. То затова и лятото май е долива по често.
                Не става ясно защо лятото винаги работи капачката. Доколкото знам и зиме и лете колата все загрява до 90-92 градуса. Има и нещо друго - разликата в температурите зимата са от 0 студена до 90 градуса загряла и лятото 30 студена до 90 загряла. Май зимата би работила повече капачката.
                ами като загасиш двигателя и няма циркулация се получама точно това - загряване Very Happy
                Точно. Аз затова моя не го гася за не прегрее
                FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                FIAT UNO 1.5

                Коментар


                  #23
                  stanleyhacker написа:
                  Интересна е теорията, че налягането се повишава, когато изгасиш колата. Аз си мислех че се повишава налягането, защото течността загрява се разширява... Според мен тази капачка отваря , когато стане нещо непредвидено - налял си повече антифриз като мене или колата прегрее.
                  Толкоз...и с отварянето охлажда...

                  Коментар


                    #24
                    Тази така наречена капачка всъщност се нарича предпазно-изпускателен клапан. Той отваря при определено налягане, с цел да предотврати по-нататъшно повишаване на налягането в системата.Докато клапанът си седи затворен, системата е херметична (това за справка на някои от колегите по-горе).Налягането в затворената охладителна система е доста по-високо от атмосферното, затова и колите стигат до 130 градуса, без да заври водата в тях. Налягането би трябвало да не е по-ниско от 2.5 бара, съдейки по температурата...При загрята кола, ако отворите капачката, налягането рязко пада до атмосферно, при което водата започва бурно да кипи (защото при атмосферно налягане кипи при 100 градуса, както знаете) и в общия случай изкипява всичката и двигателя загрява още повече (щото няма кой да го охлади).При изгасен двигател циркулацията на водата спира, при което намиращата се в блока вода бързо повишава температурата си, като датчика, който също се намира на блока показва екстремно повишаване, като често влиза в червената зона. (Пробвайте след интензивно градско или планинско каране да угасите колата и след 30 секунди да дадете на контакт. Ще ви изхвъркнат очите, а стрелката за температурата ще удари максимума.). Налягането в системата като цяло не се повишава, защото останалата извън блока вода - в радиатора, в тръбопроводите и т.н изстива и компенсира повишаването на налягането. Просто се предизвиква естествена циркулация на водата поради разликата в местните налягания.При нормално работеща охладителна система, клапанът не би трябвало да сработва и нивото на водата не би трябвало да спада.Възможно е да отвори клапана при интензивно планинско катерене или градско каране в София с много чакане по кръстовища, в случай че вентилатора включва по-късно или изобщо не включва и т.н.Не е страшно, ако доливате по 100-200 грама на месец, но ако количеството е по-голямо, това говори за неизправност в охладителната система. В случай, че със сигурност водата излиза през клапана - най-вероятно е не-работещ добре вентилатор, но и ще забележите често повишена температура на таблото. Възможните проблеми могат да са и свързани с теч на вода от радиатор, спукан маркуч или недай-боже - прецакана гарнитура или спукан блок или глава...Ей, то цяла лекция излезе... Навсякъде, където см писал вода, да се чете охладителна течност. Температурата на кипене на чистия етилен-гликол е 197 градуса, а на т.нар. антифриз - разтвор на етилен-гликол с вода (50/50) е около 110 градуса при атмосферно налягане.(зависимостта не е линейна), т.е карайки с антифриз и през лятото, намалявате риска от кипване на охл. течност.

                    Коментар


                      #25
                      Поздравления за колегата Immortal, по-добре няма как да се обясни!

                      Коментар


                        #26
                        При изгасен двигател циркулацията на водата спира, при което намиращата се в блока вода бързо повишава температурата си, като датчика, който също се намира на блока показва екстремно повишаване, като често влиза в червената зона. (Пробвайте след интензивно градско или планинско каране да угасите колата и след 30 секунди да дадете на контакт. Ще ви изхвъркнат очите, а стрелката за температурата ще удари максимума.). Налягането в системата като цяло не се повишава, защото останалата извън блока вода - в радиатора, в тръбопроводите и т.н изстива и компенсира повишаването на налягането. Просто се предизвиква естествена циркулация на водата поради разликата в местните налягания.
                        Само с това не съм съгласен - циркулацията на водата спира, но спира работата на двигателя, нито съм виждал нито съм съгласен че е възможно стрелката да покаже максимум като изгасиш колата. И другото - налягането естесвено че се повишава като цяло, защото температурата на водата като цяло се повишва с има няма 70-90 градуса от студена до загряла.
                        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                        FIAT UNO 1.5

                        Коментар


                          #27
                          аз пък потвърждавам написаното от колегата топлотехник :D на моята кола стрелката е стигала почти до червената зона...спира работата на двигателя, но спира и помпатаа температурата на горене в двигателя не е 90 оС...
                          2015 Renault Megane Expression GT
                          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                          Всичко за FIAT Bravo 2007

                          Коментар


                            #28
                            естесвено, че се повишава темп на водата. някои коли даже на повечето датчика им е на самата глава- този дето показва колко е темепратурата, като бикновенно е откъм ангренажа някъде и реално там мери темп на водата която скоро е влязла охладена от радиатора. това показание е малко неточно на таблото. при браво датчика е на термостата и мери темп на водата точно след изход от двг/глава. т.е. тя е много по реална, защото това е теоритичния максимум на температурата на водата, тъй като е охладила вече целия двг, а не както при другите коли да мери още преди да е минала през целия двг. когато изгасиш колата и да кажем ситуацията е следната- докато караш температурата на двигателя е /всички цифри са съсвем примерни/ 95 градуса, водата влиза в него с темп 90 и излиза с темп 93 градус аи отива за охлаждане в радиатора. обаче на двигателя температурата си седи много близо около 95 градуса. гасиш колата, няма циркулация и водата в двг от влязла 90 става 93/на колкото трябва да излезе, ама няма циркулация/ и се повишава до 95. на браво много добре си личи как като угасиш колата и след 10 секунди дадеш контакт в първите 2-3 секунди работа на двигателя стрелката е малко преди червеното, след 2-3 сек си пада на нормал
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #29
                              Immortal написа:
                              ...Не е страшно, ако доливате по 100-200 грама на месец, но ако количеството е по-голямо, това говори за неизправност в охладителната система...
                              Това е! Всичко друго са празни приказки!
                              Frontera Sport, X20SE март 1998

                              Коментар


                                #30
                                Бе аз от коли много не разбирам, но от вода и пАра ... това ми е работата

                                Коментар

                                Working...
                                X