Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моля помогнете със съвет за климатик брава 1.8

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Моля помогнете със съвет за климатик брава 1.8

    Здравейте, климатика на моята брава 1.8 взе да се държи по различен начин. Преди усещах компресора кога спира и се пуска сега сякаш работи постоянно и охлаждането стана по-силно,обаче и температурата на двигателя се покачи 110 градуса. Понякога ми издава странни променливи свистенета за 2,3 секунди, но днес преди да излезна на магистралата шумът беше поне 10 секунди. Не е звук от лагер, по-скоро нещо от налягане. Ползвам го лятото вече доста години без да подменям нищо освен зареждане със специална машина на 2,3 години.Вероятно нещо си заминава и ще се радвам ако ми дадете някакъв съвет, благодаря!

    #2
    Mihail4o написа: Преглед на мнението
    Здравейте, климатика на моята брава 1.8 взе да се държи по различен начин. Преди усещах компресора кога спира и се пуска сега сякаш работи постоянно и охлаждането стана по-силно,обаче и температурата на двигателя се покачи 110 градуса. Понякога ми издава странни променливи свистенета за 2,3 секунди, но днес преди да излезна на магистралата шумът беше поне 10 секунди. Не е звук от лагер, по-скоро нещо от налягане. Ползвам го лятото вече доста години без да подменям нищо освен зареждане със специална машина на 2,3 години.Вероятно нещо си заминава и ще се радвам ако ми дадете някакъв съвет, благодаря!
    Проверка на пресостат, докато не е гръмнало нещо от налягане

    Коментар


      #3
      Мерси, а знаеш ли къде точно се намира и трябва ли да се изпусне фриона ако се сменя?

      Коментар


        #4
        Аз залагам на препълнен преди климатик,който след минимално изпускане е достигнал до правилното количество фреон и сега работи правилно. Най добре си заведи колата при специалист и не пипай пресостата сам. Климатика като в включен и е наред изключва само при рязко подаване на газ,това че си го усещал да включва и изключва и че е не е охлаждал така както сега говори за това което съм написал по-назад. А и свистенето което се чува в началото е нормално за всички климатици и говори за правилна работа. Проверката е лесна с достатъчно дълъг термометър (15 )см примерно,при затворени духалки на краката и на прозореца оставени само тези на таблото над касетофона включен климатик и двигател на 2000 оборота вентилатор средна степен и поработил климатик (не току що включен) се търсят 7-10 градуса. Забравих да спомена че термометъра се навира в духалките и околната температура трябва да е над 25. Добре се получава с мултицет който има температурен датчик,тъй като е на кабел и лесно се бърка в духалката. Ако ги имаш тези параметри не пипаш нищо. При правилна работа на климатика имаш и по-висока температура на кондензатора отпред и затова имаш повишена температура 110 градуса на двигателя,и това е нормално. Можеш да погледнеш между радиатора на двигателя и кондензатора (радиатор)на климатика дали не е пълно с мръсотия и да го измиеш с водоструйка.
        Последна редакция от kiriluz1; 11.09.2022, 11:47.

        Коментар


          #5
          Мерси за информацията! Кондензатора само го почуках да не е залепнал ще го махна да го огледам. Свистенето не е от изпускането на фриона, променливо е и се чува силно само понякога когато съм намалил или спрял. Фриона по скоро е към края защото 2торо лято карам с него. Когато го зареждах го измериха на духалката и мисля че беше не по ниско от 11градуса дали и 14 не беше. А незнам защо четох че климатика трябва да спира защото бил полуавтоматичен. Благодаря за ценния съвет.

          Коментар


            #6
            Mihail4o написа: Преглед на мнението
            Мерси за информацията! Кондензатора само го почуках да не е залепнал ще го махна да го огледам. Свистенето не е от изпускането на фриона, променливо е и се чува силно само понякога когато съм намалил или спрял. Фриона по скоро е към края защото 2торо лято карам с него. Когато го зареждах го измериха на духалката и мисля че беше не по ниско от 11градуса дали и 14 не беше. А незнам защо четох че климатика трябва да спира защото бил полуавтоматичен. Благодаря за ценния съвет.
            Полуавтоматичен означава че имаш само регулиране по температура ,а на къде да духа определяш ти и няма нищо общо със спирането на компресора. При климатроника и посоката се определя автоматично,освен ако не я промениш ти в ръчен режим. Свистенето се чува в таблото откъм духалките в началото, обикновенно. 11 градуса на духалките означава че не е работил добре. Препълнен климатик не постига правилен режим на работа ,не достига правилни температури,не изкарва по-студено и изключва често компресора заради високо налягане на фреона . Пресостата в така наречен четирипозиционен ключ и както и самото име говори прави четири неща. При ниско налягане на фреона не позволява включване на компресора,следващата позиция е първа степен на вентилатора на радиатора при определено налягане на фреона,след това при следващо налягане втората степен и четвъртата позиция при прекалено високо налягане на фреона изключва компресора за да не гръмне някой радиатор или тръба. Колегата назад е прав донякъде да те насочва към пресостата,но има една особеност при много високо налягане няма да ти духа по-студено от преди. Най - добре иди при специалист с подходящите уреди за да ти го диагностицира правилно.
            Последна редакция от kiriluz1; 11.09.2022, 13:39.

            Коментар


              #7
              Ясно мерси,ще внимавам и следя да не задуха топло че ме чакат 350км и утре незнам дали ще ме приемат да го погледнат. И това свистне няма как да го изсвиря с уста но не е нормалното от изпускането на фриона. И ме съмнява че колегата по горе е прав, защото почва по скоро вие намаля и спира усещам по звука че е налягане, този пресостат за изпускане на налягане ако не работи нормално нищо чудно да е от него. Защото звука е сякаш от някой клапан който затваря но с мъка, и звука е стряскащ.Ще отида при специалисти и дано могат да тестват този пресостат защото няма как да чуят този звук защото не се появява често. Благодаря и на двамата имам успокоение след вашите насоки.

              Коментар

              Working...
              X