Здравейте колеги-вчера за първи път карах колата на дълго с вкл. климатик и ми направи впечетление че температурата на мотора се покачи с две деления от нормалните 90гр.Перката си работи,радиаторите на пръв поглед са чисти.Бихте ли казали при вас как е?Нормално ли е?А и вчера след обед беше ужасно горещо.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Покачване на температурата след включване на климатика.
Collapse
X
-
По радиатора не съм виждал датчик,на термостата имам.Как да го тествам?Според мен термостата си работи перфектно-сега в жегите си заковава 90гр.Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo
Коментар
-
Пак ли пробеми, при мен сложих термостат на рено 5 и той отваря 10 градуса по-рано от нормалното и държи около 83-4 така на око го приценявам, като включа климатика и нямам абсолютно никаква промяна, даже и перката включва много рядко, а си охлажда перфектно. Втората степен на перката включва ли ти? При мен излезе друг проблем, отново от онзи специалист като завъртя копчето на вентилатора и се включва климатика, а му изгубих на онзи номера и сега не мога да го видя да му счупя главата--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
Май не е нормално.На мен ми прави впечатление, че като изключа климатика на темпрата, температурата осезаемо се вдига.И според мен е нормално. Ето я логиката:Като не работи компресора, първа степен на перката ми се включва някъде след 85 градуса.Термостата ми отвара малко под 80.Когато бачка климатика обаче, перката се пуска периодично и на студен двигател.Това няма значение до отварянето на термостата.Обаче отвори ли, тенденцията е да го държи около температурата на отварянето му - перката работи доста преди момента, в който би я пуснал термо-датчика.Дори мислех да пускам тема за товаI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Карам поред - как да тестваш термостата - на студен двигател - палиш и в момента в който видиш стрелката да започне да мърда нагоре, пипаш маркуча м/у радиатора и термостата. Трябва да е с околна температура. Ако е топъл горе долу колкото е показанието на стрелката, значи термостатът не затваря плътно Другото което е: щом не затваря плътно, твърде вероятно е да не може да отвори докрай. С това се намалява дебита през радиатора, и въпреки въртенето на перките, и някаквата циркулация на водата, генерираната топлина е повече от този дебит на водата, и темп. се покачва. Ако дебитът е съвсем малък, когато термостатът запече съвсем леко отворен - ако ще и на осма степен да е перката - няма да се охлади двигателя и темп. ще се покачи. Така че тествай термостата. Тук да напомня за тези които монтират термостати от други коли - термостатът освен че трябва да отваря на същата температура, трябва когато е напълно отворен , хода на буталото му да не е по-малък от този на оригинален термостат. Например оригинален се отваря напълно с ход 10 мм, а друг - с 8. Това в големите жеги има значение. Перката невинаги си увеличава оборотите с включване на компресора. Тя се включва на 2 основания - едното е температурно, другото - от налягане. Температурното е ясно - при определени градуси първа, при по-високи - втора степен. Интересно е налягането. Като включиш компресора, той започва да помпа налягане, фреона си променя налягането, повишава се, отделя се топлина в/у кондензатора, и така при достигане на определено налягане , оня "пресостат" дето му викате, подава едни команди насам-натам и перката завърта без значение от темп. на двг. Двете вериги температурната и тази на налягането са свързани паралелно, и не си пречат. И не е задължително оборотите на перката изобщо да се изменят, ако примерно се върти на бавна - в движение, въздушния поток, подпомогнат от засмукването на перката на бавната степен, в повечето случаи са достатъчни за да намалят налягането на фреона в кондензатора, но ако спреш на място, само бавната степен не е достатъчна, и липсата на въздушния поток се компенсира от бързата степен. Много често в жегата няколко секунди след като спреш на място, се включва бързата степен. Това е един много специфичен звук, който много харесвам. Звучи като нещо много мощно.... Сега за темпрата - значи тук вече говорим за друг автомобил, на когото аз лично не знам къде му е температурния датчик. При всички положения - ако не е на термостата, нормално е да има колебания на стрелката. Но с датчик на термостата, и с работещ термостат - стрелката цепи средата, със или без климатик.
Коментар
-
Не, не е на термостата.Датчика за перката е на самия радиатор, класическия биметален, с 2 степени.При темпрата имам предвид.Дори и на термостата да е монтиран пак ми се струва, че пак би следвало да има леко понижаване на средната температура.Просто защото термостата е чисто механично устройство и няма как да знае какво прави климатика.Изхождайки от факта, че перките винаги работят след неговото отваряне мисля че съм прав за тенденцията.Това обаче при изправен термостат - тук съм съгласен с теб.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
ogi28b написа:...Сега за темпрата - значи тук вече говорим за друг автомобил, на когото аз лично не знам къде му е температурния датчик. При всички положения - ако не е на термостата, нормално е да има колебания на стрелката. Но с датчик на термостата, и с работещ термостат - стрелката цепи средата, със или без климатик.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
аз бях с термостат от рено 5 и от октомври досега няма проблем. но както и при вас онзи ден взе да загрява- не е нормално като дойде байр нагоре и да покачва температурата или като карам зад някой камион с 80 да пусне перка. ззатова махнах радиатора и го измих, беше целия кален и това даде много осезаем ефект на подобрение- минавах през една кална локва много дълга и дълбока преди 2 месеца и оттам като е влязла калта сега в тея жеги няма махане от самосебе си. след като измих радиатора и прочистих системата колата не можеше да загрее сложих и оригинален термостат и стрелката цепи средата. а за климатика- като си в града или караш бавно до 50-60 като пуснеш климата и пуска перка и затова температурата или кове или дори пада надолу, но с по-висока скорост от перката няма смисъл, защото насрещния поток е 140 км и тя не може да върти симулирайки такива скорости и ако при такава ситуация се покачва темп нещо не е ок.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Еми колега....Не е нормално стрелката да ти замине 2 деления нагоре, с изправен термостат и изправна инсталация на перката. Сигурен си че и двете степени работят, особено първата? Що не вземеш да отвориш кутийката пред акумулатора, и да дадеш накъсо отворениуте контакти на релетата, и да гледаш дали ще завърти перката, бавно, и после бързо? Де да знам какво да ти кажа.... колата ти е с комбиниран двоен датчик, термостата е ок, радиаторите - чисти.... освен перката нещо да не е искала да се завърти на 1-ва степен... всичко на всичко имаш 1 резистор и 1 реле, което се управлява от компютъра.Ето в тези постове правя това с релетата за което ти говоря. Нищо сложно няма, взимаш 1 жичка от 2.5 кв мм, и действаш. Номерата на крачетата са написани на релето, като го извадиш погледни отдолу и ще ги видиш кои са 30 и 87.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар