Колеги, днес си свалих въздуховода за първи път ей така да погледна отдолу и видяхq че към датчика на радиатора(синия) не влизат никакви кабели.Така ли трябва да е?Ето и снимки.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Датчик на радиатора Брава 1.9JTD?
Collapse
X
-
То не само при теб е там, но тук си говорим за друг фдвигател - 1.9 ЖТД, при който нещата са съвсем различни, и на радиатора определено няма нищо.С други думи - тоя радиатор ще се окаже от ТД 100 ли ? Т.е. радиатора е сменян, т.е. бил е пукан, т.е. колата може и да е прегрявана, или да е била със спукана глава.....
Коментар
-
ogi28b написа:Това което си снимал - изобщо не му е там мястото. Този радиатор от какъв двигател е изобщо? Датчика е навит на термостата и е двоен - показва температурата хем на таблото, хем на ЕКУ.
Коментар
-
Оги,ако не те затруднявам много,ще можеш ли да ми щракнеш твоя радиатор да видя как трябва да изглежда за ЖТД?А за прегряване не знам.Сега загрява до средата и не мърда.Даже 1-ва скорост на перките ми се е включвала само веднъж до сега.Което значи че колата загрява макс до 94-95 градуса.Не знам има нещо мътно тук,ама...........казва ли ти някой. :D
Коментар
-
Колега , търсенето на реостати на този мотор и радиатор по перките е загуба на време. Няма Просто в един момент някой италиански гении се е сетил че е по-разумно да използва още една перка, вместо реостат. Тъй като си с 2 перки, за да се въртят бавно, се използва последователно свързване на едната с другата, като така въртят всяка по 50% от възможностите си. За да се завъртят бързо, или т.нар. втора скорост - вместо последователно, едно специфично реле ги връзва успоредно, всяка за себе си, и така въртят на 100% и двете. Като завъртят бързо, отпред се чува един звук който мен много ме кефи и не мога да го опиша. Няма да снимам радиатора си, защото ме мързи да свалям въздуховода над него, но представи си този който си снимал, без синьото нещо. Само 2 маркуча и това е. Останалото вероятно е същото - закрепване, перки, маркучи - същото. И ламели, ламели....
Коментар
-
ogi28b написа:Колега , търсенето на реостати на този мотор и радиатор по перките е загуба на време. Няма Просто в един момент някой италиански гении се е сетил че е по-разумно да използва още една перка, вместо реостат. Тъй като си с 2 перки, за да се въртят бавно, се използва последователно свързване на едната с другата, като така въртят всяка по 50% от възможностите си. За да се завъртят бързо, или т.нар. втора скорост - вместо последователно, едно специфично реле ги връзва успоредно, всяка за себе си, и така въртят на 100% и двете. Като завъртят бързо, отпред се чува един звук който мен много ме кефи и не мога да го опиша. Няма да снимам радиатора си, защото ме мързи да свалям въздуховода над него, но представи си този който си снимал, без синьото нещо. Само 2 маркуча и това е. Останалото вероятно е същото - закрепване, перки, маркучи - същото. И ламели, ламели....
Коментар
-
Колега, абсолютно сигурно е че няма да имаш никакви проблеми с охлаждането - но имай едно наум - радиатора по някаква причина е сменян. А иначе термостат смени ли, за колко "доста бавно" ти загрява? когато стрелката за температура отлепи , маркуча който се вижда на снимката, с околна температура ли е, или е значително по-топъл?
Коментар
-
ogi28b написа:Колега, абсолютно сигурно е че няма да имаш никакви проблеми с охлаждането - но имай едно наум - радиатора по някаква причина е сменян. А иначе термостат смени ли, за колко "доста бавно" ти загрява? когато стрелката за температура отлепи , маркуча който се вижда на снимката, с околна температура ли е, или е значително по-топъл?
Коментар
-
ogi28b написа:Съвсем точно. М/у другото - това е нормалното загряване, ако нямаш свещи в антифриза. Така че всичко ти е ток и жица!
Коментар
-
Еми не всяко ЖТД има. Аз например имам, ама ти може и да нямаш. Ако си чел оная тема за тея свещи, зимата без тях стрелката отлепя след 15 мнути , а с тях - след 8-9. А сега - паля, тръгвам и след 10-на минути стрелката спи в средата. не сравнявай бензинов с дизелов двигател - остави ги онези с бензиновите да си мислят че имат хубави двигатели. Те си го мислят защото не са се качвали на ЖТД. Един ден реших да чакам колата да загрее на място докато вклчат перките. От напълно загряла кола, оставих я на място, и ми се изчака чакането! над 20 минути киснах е така, и нищо - перките така и не завъртяха. Така че това е - отделя се доста по-малко топлина отколкото в бензиновия двг, особено ако имаш и изправна ЕГР-с-ма. А щом си сложил готин термостат и ти работи - пляскай с ръце
Коментар
-
ogi28b написа:Еми не всяко ЖТД има. Аз например имам, ама ти може и да нямаш. Ако си чел оная тема за тея свещи, зимата без тях стрелката отлепя след 15 мнути , а с тях - след 8-9. А сега - паля, тръгвам и след 10-на минути стрелката спи в средата. не сравнявай бензинов с дизелов двигател - остави ги онези с бензиновите да си мислят че имат хубави двигатели. Те си го мислят защото не са се качвали на ЖТД. Един ден реших да чакам колата да загрее на място докато вклчат перките. От напълно загряла кола, оставих я на място, и ми се изчака чакането! над 20 минути киснах е така, и нищо - перките така и не завъртяха. Така че това е - отделя се доста по-малко топлина отколкото в бензиновия двг, особено ако имаш и изправна ЕГР-с-ма. А щом си сложил готин термостат и ти работи - пляскай с ръце
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар