А за тръбите за фреона, на моето палио ми се струва че някой май ги е въртял да са му удобни ли или нещо друго, но тази с високото налягане, където е стуфа минава точно над загретия двигател, и за да веме завоя има мъркуч - специален и после пак тръба. Мисля, че там ще се губи доста топло. Иначе като я пипна тръбата и ми замръзва ръката. Ще се позамисля за някаква изолация на тая тръба, или ако мога да я преместя от там. Като гледам на снимките, на бравата е измислено да минава по страни, което е добре.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Намерен: Дренаж на изпарителя на климатика-Браво/а/Мареа
Collapse
X
-
аз си мислих за тези изолации които слагат на домашните климатици ... дано скоро ми остане повечко време да сложа една такава мисля че би трябвало да има разлика. А относно дренажната тръба, вкарах един мек тел няколко пати до където влизаше и накрая излезе една паяжина много гъста подобна на какавида, в последствие след кратко шофиране на климатик видях няколко капки, най вероятно ако поработи повечко ще тече или поне се надявам това да е бил проблемаFiat Punto '01, 1.8 16V HGT Abarth
Коментар
-
UP на темата, с леко консултативбно въпросче - Онзи ден покарах с отворена клапа за външен въздух, и пуснат климатик, и забелязах, след като спрях за малко, че под колата има доста голяма локва, та се чудя - когато клапата е затворена, толкова ли бързо се отнема влагата от въздуха в купето, че под колата дори и капка не пада? Възможно е заради това много колеги да не виждат локви под колата. Ако не виждате вода под колата - опитайте така - с отворена клапа. При мен след около 15-20 минути каране , и вентилатор на 1, при 5 минути на място под колата имаше локва с размери около 30 на 30 см.
Коментар
-
И един въпрос и от мен.Fiat Brava, 1.6 16v, 1999 г.След като прочетох тази тема, погледнах моята тръба, дренажната, и установих, че е пълна с гадни липови цветенца и друга мъртва флора.Изчистих ги и с радост забелязах как от нея тече вода следствие на валящия навън дъжд.Та въпроса ми е следния.Когато пусна обдухване със студен въздух няма никакви проблеми. Мирише на чисто новия поленов филтър и ултра добре миришещия ароматизатор, който съм поставил вътре.Проблем има, когато пусна да духа топъл въздух. Не виждам никъде теч в купето, стъклата не ми се потят, а въздуха мирише на дупе на сърна, което ме дразни.Въпроса ми е откъде тегли топлия въздух системата?От коша на мотора или някъде от друго място? И ако е от коша, от къде точно, погледнато откъм коша? Има ли връзка с тази тръба, която изчистих.Ако се вижда директно ще му пръсна някоя химия да разкара мизериите от вътре или ще проуча възможността да изчистя тръбния път механично..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
u_bo
Malone написа:И един въпрос и от мен.Fiat Brava, 1.6 16v, 1999 г.След като прочетох тази тема, погледнах моята тръба, дренажната, и установих, че е пълна с гадни липови цветенца и друга мъртва флора.Изчистих ги и с радост забелязах как от нея тече вода следствие на валящия навън дъжд.Та въпроса ми е следния.Когато пусна обдухване със студен въздух няма никакви проблеми. Мирише на чисто новия поленов филтър и ултра добре миришещия ароматизатор, който съм поставил вътре.Проблем има, когато пусна да духа топъл въздух. Не виждам никъде теч в купето, стъклата не ми се потят, а въздуха мирише на дупе на сърна, което ме дразни.Въпроса ми е откъде тегли топлия въздух системата?От коша на мотора или някъде от друго място? И ако е от коша, от къде точно, погледнато откъм коша? Има ли връзка с тази тръба, която изчистих.Ако се вижда директно ще му пръсна някоя химия да разкара мизериите от вътре или ще проуча възможността да изчистя тръбния път механично.
Коментар
-
Благодаря u_bo.След тази информация ще задам въпроса дали прегледа на радиаторчето, почистването му, премахване на теч ако има или смяна на цялото радиаторче ще реши проблема.Ако не, какъв е начина да почистя И целия тръбен път плюс профилактиката/смяната на радиаторчето.И ... по същия начин ли е при Brava, както е описано тук подробно за Bravo. Имам предвед достъпа и демонтажа на радиаторчето, долу близо под жабката./Мамка му ... никъде нищо не тече .../А същата противна миризма я има и при "топло" и в колата на жена ми.Само че там няма да се получи упражнението, трябва да съм луд да свалям цялото табло [Punto MK1].И там ... това "същото място" u_bo, от което се тегли въздуха, вижда ли се при отворен капак?Да му напръскам вътре каквито химии намеря по нашите магазини, че и по чуждите. Ще го пусна да дърпа, а аз отвън ще "пълня"..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
u_bo
-
Тенкс u_bo, при първи удобен случай, когато ме "захапе кучето" ще си сменя радиаторчето.Сега, като отпуших дренажа и направих две процедури с една аерозолна химия точно за тръбния път на въздуха, купена от Бриколаж, като че ли не мирише толкова, но може и да си внушавам. Двете опаковки аерозол 17 лева струват все пак, ще ме боли сърцето, ако съм ги дал бадева..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Malone написа:Тенкс u_bo, при първи удобен случай, когато ме "захапе кучето" ще си сменя радиаторчето.Сега, като отпуших дренажа и направих две процедури с една аерозолна химия точно за тръбния път на въздуха, купена от Бриколаж, като че ли не мирише толкова, но може и да си внушавам. Двете опаковки аерозол 17 лева струват все пак, ще ме боли сърцето, ако съм ги дал бадева.), смяната на радиаторчето едва ли ще те отърве от миризмата на ’пишано’
Радиаторчето на парното е съвсем отделно от вътрешния топлообменник на климатика, в който се изпарява фреонът, за да охлади. Бактериите, виновни за миризмата, се въдят във втория. Когато работи климатикът, не смърди, но когато е изключен (въздухът така или иначе го обдухва), се разнася миризмата. Подобен е ефектът, когато се стартира климатикът, при първите няколко секунди.Решението е да си напръскаш с препарат системата - махаш въздушния филтър и пръскаш с препарата директно върху вентилатора, който е на макс степен през това време, както и да напръскаш въздуховодите откъм купето. Говоря за онези пенещи се аерозоли, дето се предлагат с една пластмасова тръбичка и меден накрайник, които се пъхат навътре във въздуховодите.Не можа да няма някъе из форума тема каква е процедурата с тея препарати. Имаше и разни алтернативи с пушещи капсули, които се слагат в купето, имам авери, които са ги ползвали, но на мен ми се вижда прекалено пиромански подход и не съм ги тествал
При всички положения едно добро начало е да се сменя често филтърът на купето, а при всяко чистене с препарат си е направо задължително
_______
146 JTD
Коментар
-
Ето прясно инфо от днес - спреят за автоклиматици на Stac Plastic , който се продава и в практикер (синя опаковка 250 мл, с шлаухче), вече е на цена 3.60 при дистрибутора ес енд кей в софия (това не е реклама, а съобщение за добра цена на даден продукт , към колегите от форума). Не знам дали е като пяна, но после мисля и аз да пробвам метода на пръскане през кутията на филтъра, да видим какво ще стане.Да допълня - може би е добра идея климатикът да е настроен на максимално топло, за да може спреят (пяната) да мине и през него, и през радиаторчето, макар че вероятно първо ще се попие на изпарителя.
Коментар
-
Здрасти trustworthy, много се радвам да те "видя" и тук.След толкова много информация, айде моля ви някой да систематизира и подреди алгоритъм на решението.Аз използвах едни ... забравих му името, аерозол.Облегалките на предните седалки, максимално напред. Пуска се циркулация на въздуха само в купето, на максимална степен.Аерозола се слага отзад на пода, пуска се да пръска и клапичката се "заключва", така е направена.Затварят се вратите и се пие кафе докато минат десет минути от свършването на аерозола.След това мирише тежичко на съответния аромат, но постепенно се проветрява.Това използвах аз.Като го купувах, имаше и такива с една дълга шлауха, тъничка с меден накрайник, като "пилот" за електрически трасета, но на кутията бяха нарисувани пити на домашни климатици и не посмях да купя такова.Та моля ви да напишете точно как и в точна последователност действията с определен препарат, който също уточнете.Значи ...1. Отварят/затварят се еди кои си клапи.2. Пуска се въздуха да върти вътре/отвън3. Климатик включен или изключен ...Ей така по този начин, за да няма изненади или липса на резултат.Да стане ясно как да стигнем до въпросния радиатор с химията и да има максимален ефект.И препарата посочете, няма да е лошо.
.:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар