Здравейте, Въпроса ми е как мога да проверя дали ми работи клапа за външен въздух, при условие че бутона светва но механически не чувам нищо да става ? Тази сутрин някакъв смръдлив пасат щеше да ме удуши, та реших да включа клапата да върти вътре, тя светна но аз пак си се давих. Не почувствах промяна в количеството на газовете които влизаха в купето. .. Ако е счупена как мога да разбера от какво и как да я оправя ?? Свети си но мисля, че не работи. Колата е Браво с климатик без поленов филтър, за което скоро разбрах и ще трябва да променя и се вижда от дупката за филтъра самия вентилатор. Гледах тази диаграма но не виждам как мога да я оправя ако е счуепна ..
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос относно клапа за въздух
Collapse
X
-
ами маха се цялото табло и е голяма играчка. моята работи, но съм махнал поленовия филтър и като има някой много димящ, дори при затворена клапа влиза при мен. но трябва да е някой камион до мен в задръстване, че да усетя смрад. не знам дали клапата по принцип не може да затвори на 100% или заради липса на филтър, или просто при мен клапане не затваря съвсем плътно. подозирам, че все пак са оставили някаква малка пролука фабрично, да минава мъничко въздух.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
Щом не чуваш бръмчене, значи не работи. по тази тема е изписано мноооооооого, не се раглабя таблото, просто се вади джабката, махаш отгоре филтъра, за да минава светлината и веднага ще видиш клапата, оттам нататък се свалят релетата и моторчето е там, най вероятно е дало фира, трудно се намира ново и малко издържа......--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
van_dal написа:Щом не чуваш бръмчене, значи не работи. по тази тема е изписано мноооооооого, не се раглабя таблото, просто се вади джабката, махаш отгоре филтъра, за да минава светлината и веднага ще видиш клапата, оттам нататък се свалят релетата и моторчето е там, най вероятно е дало фира, трудно се намира ново и малко издържа......Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp
Коментар
-
Някой от тук пишещите свалял ли го е изобщо? Защото колеги са споделяли, че по лесния начин не излиза без да се счупи някакво краче за което се крепи моторчето. При мен работи когато си поиска. Забелязал съм, че когато запаля колата и ВЕДНАГА натисна копчето за циркулация и моторчето почва да работи (често, но не винаги). Но иначе ако не го натисна веднага никога не работиFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Когато клапата е отворена, влиза въздух отвън, но филтъра му оказва съпротивление, и мотора леко се затормозява. Пускаш мотора на 3, да го чуваш хубаво, и натискаш копчето за затваряне. Още с натискането веднага трябва да се чуе усилване на скоростта на мотора, защото в момента на придвижване на клапата, въздуха се дърпа от 2 места, и почти няма съпротивление, което иначе оказва филтъра, и затова се чува звук наподобяващ усилване на скоростта на вентилатора. Това е само ако има филтър, обаче. Иначе така както се вижда клапата и вентилатора под нея, натисни копчето да я затвориш, и ако затвори, няма да може да виждаш вентилатора.
Коментар
-
ogi28b написа:Когато клапата е отворена, влиза въздух отвън, но филтъра му оказва съпротивление, и мотора леко се затормозява. Пускаш мотора на 3, да го чуваш хубаво, и натискаш копчето за затваряне. Още с натискането веднага трябва да се чуе усилване на скоростта на мотора, защото в момента на придвижване на клапата, въздуха се дърпа от 2 места, и почти няма съпротивление, което иначе оказва филтъра, и затова се чува звук наподобяващ усилване на скоростта на вентилатора. Това е само ако има филтър, обаче. Иначе така както се вижда клапата и вентилатора под нея, натисни копчето да я затвориш, и ако затвори, няма да може да виждаш вентилатора.Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp
Коментар
-
ogi28b написа:Когато клапата е отворена, влиза въздух отвън, но филтъра му оказва съпротивление, и мотора леко се затормозява. Пускаш мотора на 3, да го чуваш хубаво, и натискаш копчето за затваряне. Още с натискането веднага трябва да се чуе усилване на скоростта на мотора, защото в момента на придвижване на клапата, въздуха се дърпа от 2 места, и почти няма съпротивление, което иначе оказва филтъра, и затова се чува звук наподобяващ усилване на скоростта на вентилатора. Това е само ако има филтър, обаче. Иначе така както се вижда клапата и вентилатора под нея, натисни копчето да я затвориш, и ако затвори, няма да може да виждаш вентилатора.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
u_bo
spark написа:Някой от тук пишещите свалял ли го е изобщо? Защото колеги са споделяли, че по лесния начин не излиза без да се счупи някакво краче за което се крепи моторчето. При мен работи когато си поиска. Забелязал съм, че когато запаля колата и ВЕДНАГА натисна копчето за циркулация и моторчето почва да работи (често, но не винаги). Но иначе ако не го натисна веднага никога не работиvan_dal написа:Щом не чуваш бръмчене, значи не работи. по тази тема е изписано мноооооооого, не се раглабя таблото, просто се вади джабката, махаш отгоре филтъра, за да минава светлината и веднага ще видиш клапата, оттам нататък се свалят релетата и моторчето е там, най вероятно е дало фира, трудно се намира ново и малко издържа......
Коментар
-
Аз за това съм решил да го направя с моторче и корда с два хода напред и назад, ама се нямам време. Някой дори и да е успял да свали моторчето и да го оправи, то след месец пак се раваля, ня помня кой писа че събрал 2-3 моторчета. А аз лично моторчето не съм го разглабял само го видях къде е и се отказах, само го бях почукнал и беше почнал да работи направи един оборот и спря, абе италиянска работа да го еба, не могат да го направят с жило като тези без климатик ами.....--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
van_dal написа:Аз за това съм решил да го направя с моторче и корда с два хода напред и назад, ама се нямам време. Някой дори и да е успял да свали моторчето и да го оправи, то след месец пак се раваля, ня помня кой писа че събрал 2-3 моторчета. А аз лично моторчето не съм го разглабял само го видях къде е и се отказах, само го бях почукнал и беше почнал да работи направи един оборот и спря, абе италиянска работа да го еба, не могат да го направят с жило като тези без климатик ами.....Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp
Коментар
-
А още един кратък въпрос Не ме бърка да е счупено, стига да затворя клапата. Как мога да го направя без да я чупя и да я закеркенеча да си седи затворена ? Аз като искам въздух отвън просто ще си отворя джамовете а ако някой ме задушава ще ги затворя.. )Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар