Здравейте на всички.Значи въпросът ми е следния : след като си смених термостата и изтече антифриза налях новия антифриз и ми глътна някъде 2 л антифриз + 2 л вода (пък в менюала пише 6.5 л).Маркучите ми нямат никакви пробки по тях.Та се чудя как се обезвъздушава системата при JTD моторите.След като ми отвори термостата на 90 градуса,пусна ми се 1 скорост на перката на 95 и я оставих да си работи.След 15 мин ми глътна още 500 грама от казанчето.Долях.На сутринта отварям капака и гледам пак ми е глътнала около 300 грама.Нормално ли е това.Казаха ми че при JTD-то системата сама се обезвъздушавала.Вярно ли е това?Мерси.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Обезвъздушаване след смяна на антифриз ???
Collapse
X
-
Нямам конкретни данни за този мотор но абсолютно вярно е че 1.2, 1.4 моторите събират 6 литра ,а 1.6 и 1.8 моторите 7 литра охлаждаща течност. В този ред на мисли едва ли твоята събира по.-малко от 7 литра понеже е 1,9. По втория върос . Ако имаш автоматично обезвъздушаване трябва да има свързан маркуч със най- високата точка на радиатора и най-високата точка на разширителния съд на антифриза. Ако радиатора ти е с пробка се обезвъздущава ръчно.Не гледай как е по принцип , а как е точно на твоята кола понеже теорията е едно реалностите в БГ съвсем друго. И още нещо системата се обезвъздушава при включено парно.
-
За обезвъздушаване използвай двете пробки в левия и десния край на радиатора, точно където се хващат маркучите. Те са като перчати гайки, развиват се с ръка. Достъпа до тях е след демонтаж на пластмасовата тръба - вход за въздуха. Сваля се като се развият 2 болта 10-ка. Няма значение дали парното ти работи, или не - радиаторчето винаги си е пълно, понижаването на температурата става с клапи, а не с кранче, което да затвори радиаторчето. Май....Доливай си антифриз, и го наблдавай по-честичко тия дни. Като ти загрее колата, я изпържи хубаво на 3500-4000, за да завърти водата с голяма сила, и евентуално да избута въздуха в горните точки - пробките. И да добавя - няма как да разбереш дали термостатът ти е отворил на 90 градуса, а на 95 да вклчи перките. От 80 до 100 градуса, стрелката все е хоризонтална Тръгва нагоре от 100-101-102.
Коментар
-
ogi28b написа:И да добавя - няма как да разбереш дали термостатът ти е отворил на 90 градуса, а на 95 да вклчи перките. От 80 до 100 градуса, стрелката все е хоризонтална Тръгва нагоре от 100-101-102.
Коментар
-
ogi28b написа:Според моя мануал пък температурите са съответно 97-старт 93-стоп на 1-ва и 103-старт 99-стоп на втора; това е от температурна гледна точка. От климатична гледна точка 1-ва се пуска когато налягането в кръга с високо налягане на климатика стане 16 бара, не зависи от температурата.
Коментар
-
Е колега за същото става въпрос, нали съм го написал и в основните характеристики на 182 Б 4, в раздела дизели ( ТУК ), но правилното е обратно - на по-високата темп. включва, и като охлади донякъде, изклюва. Иначе не звучи смислено да включи перка на по-ниската температура, да охлажда охлажда охлажда, и на по-високата да изключи, да не работи няколко градуса, и после пак на по-висока да включи, и на още по-висока да изключи. Надявам се че стана ясно, че е е=аси обяснението. В крайна сметка говорим за едно и също нещо Просто това е една от многото грешки в ръководството - разменени са температурите, иначе като стойности са така, вероятно. Поздрави и дано никога повече не пишеш за проблеми с иначе страхотния двигател.
Коментар
-
Като казваш за двигателя че те кефи - видя ли тази тема: Диаграма на JTD след чип ? Ако преди намирах двигателя за "страшен", сега го смятам за уникален, с оглед на резултатите които постига.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар