Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Профилактика на климатик

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    snake написа:
    Вчера карах на климатик около час, изстудява яко. Не ме кефи особено: хем в колата е студ, хем слънцето те пече, едно такова никакво. Но да не бързам с изводите, миналото лято в 40+ градусовите жеги ми се струваше, че ще припадна в колата, така че може и да ми хареса да карам на климатик.
    Така е уж хладно а в същото време слънцето те опича.Чувството е много смотано.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #32
      Tornado написа:
      snake написа:
      Вчера карах на климатик около час, изстудява яко. Не ме кефи особено: хем в колата е студ, хем слънцето те пече, едно такова никакво. Но да не бързам с изводите, миналото лято в 40+ градусовите жеги ми се струваше, че ще припадна в колата, така че може и да ми хареса да карам на климатик.
      Така е уж хладно а в същото време слънцето те опича.Чувството е много смотано.
      има начин - щори - има малки с ’лепки’ за страничните стъкла, и голяма за задното.офтопик - компютъра добре ли бачка с телевизора вече

      Коментар


        #33
        u_bo написа:
        Tornado написа:
        snake написа:
        Вчера карах на климатик около час, изстудява яко. Не ме кефи особено: хем в колата е студ, хем слънцето те пече, едно такова никакво. Но да не бързам с изводите, миналото лято в 40+ градусовите жеги ми се струваше, че ще припадна в колата, така че може и да ми хареса да карам на климатик.
        Така е уж хладно а в същото време слънцето те опича.Чувството е много смотано.
        има начин - щори - има малки с ’лепки’ за страничните стъкла, и голяма за задното.офтопик - компютъра добре ли бачка с телевизора вече
        Относно офтопика.Бачка ама не както аз искам което отдавам на кабела с който превеждам сигнала до ТВ ама за това ще ти пиша на лични да не мажа темата.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #34
          Я да съживя темата. Преди няколко дни правих профилактика на климатика, качнаха го на машината и процедурата я ясна на всички, оказа се че има 590гр. фреон и никакво масло не изтече. Преди профилактиката климатика работеше но студеше по-слабо от нормалното и се забелязваше някак си по-голямо натоварване на двигателя. След като ми напълниха и ме накараха да запаля и да го пусна забелязах че малко след като го пуснах компресора започна ту да включва ту да изключва пред около 10-15 сек. като налягането на единия от манометрите на машина се променяше между 2-4 бара (ако добре си спомням). Тогава човека нямаше обяснение защо се получава това. Сега няколко дни по късно отново ми направи впечатление. Значи ако колата е на празен ход или в движение няма как да го забележа, но ако е на място и подам газ до 2000об и се забелязва как копресора ту включва ту изключва и съответно оборотите на двг. се изменят с 300-400 нагоре надолу. Като студене климатика не студи толкова колкото би трябвало.За сега не мога да си го обясня, този ефект. Ще взема да му пусна една диагностика но не ми се вярва да ми помогне. Дайте идеи.
          ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
          Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006

          Коментар


            #35
            Май са го препълнили.Обема на фреона+маслото е общия обем течност си мисля аз.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #36
              неправилна работа на три/четиристепенния датчик за налягане (пресостат) - елемент номер 10 на тази снимка http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=286502#286502

              Коментар


                #37
                За климатика - аз пиша и в форумите за отолпение и климатизация в сетком. Правилно е след махането на стария фреон да мине с вакуум помпа, за да се проверят тръбопроводи и всичко и дали държи вакум. Това обира прашинки и тем подобни ако има такива. След това следва напълване с фреон. Така е при големите климатици, така трябва да е тук - все е климатик. Палиото по данни го дават - R134a - 700gr freon, масло - ND9.
                Fiat Palio Weekend TD70
                ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"

                Коментар


                  #38
                  Сега аз като чета стигам до извода че климатика ти е бил зареден тоест при 590гр фреон. Климатика ти събира 650гр 70 грама изобщо не се отразяват на работата. Мое мнение е че зареждане с машина не е така добро както зареждане с електроннан везна като естествено се използват нужните инструменти и уреди. При машината се използва стрария фреон който се събира от всички коли и се добавя нов при липса на източен. Друго което знам е че много хора който нищо не разбират от климатици си купиха машини и си мислят а и лъжат хората че им правят зареждане като по учебник. И още нещо вакумирането е задължително но с него е много малко вероятно да се откриие пропуск на системата.
                  Обичам си работата.

                  Коментар


                    #39
                    Ами до сега за 3 год от както имам колата не бях правил профилактика на климатика и мислех че му е време. Пуснах му диагностиката и изписа Error00 което май означава че няма грешки нали така? Ще взема да премеря и температурата на въздуха при духалките да видя колко ще излезе че другото е само гадаене и субективни фактори.
                    ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
                    Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006

                    Коментар


                      #40
                      За измерените температури от колегите. Температурата на изходящия въздух на всички климатици съм почти 100 % сигурен че трябва да се ограничава на 16 градуса. Затова ако вашия е 10 или 5 или 2, май си е заминал вътрешния термодатчик, който е някъде отдолу и мери именно тая температура, и от там той подава инфо кога да се изключи или включи компресора. Ако той не работи, ествествено че температурата ще падне още по ниско и ще изключи вече при информация подадена от датчика за налягане, който пази компресора да не изгори. Моя телефон мери температура и е сложен точно с една такава закачалка на предните разпределители на въздуха у отчита точно 16,2 градуса. Това е от мен. Но ако е по студено, се замислям да не сте в хладилна камера - месо ли ще замразявате???
                      Fiat Palio Weekend TD70
                      ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"

                      Коментар


                        #41
                        Колега тук вече има сериозно разминаване м/у твоите данни и данните от аутодата. По спомени - Ауди 80 - 8-9 градуса, Фиат браво/а - 9-11 градуса. ред. Утре ще направя измерване с термодвойка от евтин китайски мултицет, за да видя колко ще изстине.

                        Коментар


                          #42
                          ogi28b написа:
                          Колега тук вече има сериозно разминаване м/у твоите данни и данните от аутодата. По спомени - Ауди 80 - 8-9 градуса, Фиат браво/а - 9-11 градуса.
                          Съгласен съм с теб!На Купето сваля до 7-8 градуса!
                          BMW E90 320D
                          ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                          ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                          ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                          Коментар


                            #43
                            е значи щом сте гледали от там може и да е истина, но в сервизното ръководство което съм намерил за моята не открих такава информация. А някой може ли да ми даде линк за тази аутодата - дано да е новата, за да надникна дали има нещо и за моята колица.
                            Fiat Palio Weekend TD70
                            ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"

                            Коментар

                            Working...
                            X