Колеги на снимката имам едно липсващо реле, а на радиатора никъде не видях темп. датчик, та въпроса ми е не е ли това което включва перката за радиатора, защото тя не ми работи, моля кажете да знам какво да правя, не мога да намеря никъде за какво е това реле, а и нямам сервизна книга
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мистерия - липсва ми реле и темепратурен датчик
Collapse
X
-
Ако правилно съм се ориентирал там трябва да е "123A - Engine cooling fan high speed relay" - Реле за бързата скорост на вентилатора.Тази кутийка дето си снимал е отпред, зад левия фар, нали? И нямаш климатик , нали ? А това реле дето се пада средно, то е за ниската скорост на перката, и щом е налично - тя трябва да работи. След като не работи, някъде има най-малко още 1 проблем ред.: Всъщност ако имаш климатик - май ти липсва още едно реле? Ето за справка: (124 е релето за компресора, 122 - за ниската скорост на вент.)
Коментар
-
Кутийката се намира точно пред акумулатора и има място за точно 3 релета, с еднакъв размер са първите 2 третото най-вдясно го нямам и за него ми е въпроса, а на капака на кутията имаше няколко символа и единия от тях беше перка, ама.......ще съм благодарен, ако някой даде точен отговор и също така да каже параметрите на релето, ако е възможно а да моята е произведена 97г. април предполагам, че има значение....--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
ми най лесния начин взимаш си едно реле и го слагаш там и виждаш дали ще проработи ако липсва нарочно може да има някакъв проблем и за това да е махнато за да не създава повече такива между другото моята кутия е толкова пълна там че едвам се затваря ! има много повече релета , кабели , бушони
Коментар
-
Ето пак да ги уточним:98: Прекъсвач за пръскалата на фаровете. Вероятно нямаш.122: Захранване за бавната скорост на перката. 123А: Захранване за бързата скорост на перката124: Реле за компресора. Другия вариант е да си дръпнеш книжката от Downloads и да потърсиш за какво друго може да е това реле. Какви символи има на капака освен перка?
Коментар
-
Ето какви символи има на капака на кутията и открих още нещо много интересно, по точно не открих нямам датчик на радиатора за температурата, а гледах че при повечето е отгоре в дясно на радиатора. вече направо незнам какво да правя... а книгите ги прегледах всичките и има тема за вентилацията, но нищо относно моя проблем--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
u_bo
van_dal написа:Ето какви символи има на капака на кутията и открих още нещо много интересно, по точно не открих нямам датчик на радиатора за температурата, а гледах че при повечето е отгоре в дясно на радиатора. вече направо незнам какво да правя... а книгите ги прегледах всичките и има тема за вентилацията, но нищо относно моя проблем
Коментар
-
ogi28b написа:виж тоя датчик да не е забоден на термостата, не на всички е на радиатора--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
Колата е 97-ма година според ЕПЕР ли ? Не откривам каквато и да е схема за двигател 1.8 от 97-ма година, най-рано от 98-ма. Според нея на радиатора няма нищо, освен резистора откъм десния фар, ако изобщо е на радиатора, а двата датчика - единия е на термостата, а другия - някъде там пак при термостата. Номерата им са 157 и 158. Служат за това единия да подаде сигнал за температурата на охладителната течност към ЕКУ, а другия - към уреда на таблото. Когато единия подаде сигнал за определена температура , ЕКУ решава кога да включи перката, като дава маса на бобините на релетата, които са постоянно захранени от контактния ключ през бушон 296-C (7.5-амперов, в лявата половина на горното табло с бушони, трети отдолу нагоре, намира се м/у един 10, и един 20-амперов бушон, които сега не ни касаят). За високата скорост - единствената причина да не работи , е 50-амперовия бушон, или липсата на релето, при положение че перката изобщо работи. За да я провериш - с кабел най-малко от 6 кв.мм - директно подаване на маса на БЕЛИЯ кабел на перката. Тя е захранена постоянно през СИНИЯ (ако са син и бял. Ако са други цветове - измерване с мултицет ще помогне. Също измери дали по Синия идва ток някакъв). Ако завърти - провери въпросното празно място за реле - ако в него влизат Дебели БЯЛ и ЧЕРЕН кабел, белия е този който идва от перката. Черния дава маса, когато това липсващо реле затвори, и перката завърта. Това е когато не работи Втората скорост. Първата скорост не работи или заради изгорял резистор, или отново - липса на реле, при положение че перката работи.Всичко казано дотук важи само ако: е здрав бушон номер 296-C, няма прекъснати кабели, Термодатчик 157 работи коректно, ЕКУ подава правилните и навременни сигнали към релетата. Това мога да помогна за момента
Коментар
-
u_bo
мойта е ’95и е 1.8 - на радиатора там няма никакъв датчик.100% съм съгласен с писаното от оги.ПРЕДПОЛОЖЕНИЕ - реостата се е скапал и някой е махнал това реле рационализация може би
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар