Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо се потят стъклата?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Защо се потят стъклата?

    ЗДРАВЕЙТЕ.ИМАМ ПУНТО 95,1.2.ИСКАМ НЯКОЙ АКО МОЖЕ ДА МИ КАЖЕ ЗАЩО МИ СЕ ПОТЯТ СТЪКЛАТА НА ПУНТОТО. ПРЕДНИЯ ПРОЗОРЕЦ СТОИ МАЗЕН.КОЛКОТО И ДА ГО БЪРША,САМО СЕ ЗАМАМЗВА.КАТО ЧЕ Е НАМАЗАН С ОЛИО.КАКЪВ Е ПРОБЛЕМА.СТРАНИЧНИТЕ СТЪКЛА СЪЩО МНОГО СЕ ПОТЯТ...Добре дошъл. Прочети задължително правилата на тоя форум! http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...ерирано от Модераторски екип fiat-bg.org

    #2
    Колега, добре дошъл във форума.Причината за потенето на стъклата обикновено се оказва протекло радиаторче за парното, особено щом пишеш че са мазни. Потърси във форума тази тема е коментирана доста пъти.Успех!
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #3
      Ако са мазни да антифриз ,но ако не помислете за влагата под вашите крака.Зимата постоянно имам под стелките дебели вестници от по 64 и нагоре страници за обиране на влагата понеже с всяко влизане внасям доста сняг.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        МЕРСИ

        мерси,колеги.сигурно е от радиатора на парното.а той къде се намира и как се сваля,за да проверя дали е от него.

        Коментар


          #5
          Re: МЕРСИ

          SSTTRR написа:
          мерси,колеги.сигурно е от радиатора на парното.а той къде се намира и как се сваля,за да проверя дали е от него.
          Ами това е доста трудна задача!Намира се зад цялото табло, и се сваля всичко!Много трудоемко е, и дерат яко за смяната!Дано не ти е проблема от него!
          Fiat Grande Punto

          Коментар


            #6
            Ако само сълзи, а не тече яко - пробвай с добавка за запушване на течове, ама гледай да е хубава - да не ти запуши ламелите на радиатора. Аз лично сложих LIQUI-MOLY - реши ми проблема напълно. (Можеш да я търсиш в бензиностанции ЕМКО-М, аз поне там я намерих)
            Fiat Brava 1.6
            Дядо Коледа - директно от Лапландия http://vbox7.com/play:93526954
            Дядо Коледа - мерки за безопасност http://vbox7.com/play:488dccf8

            Коментар


              #7
              Мене пък ми се запотяваше само пред шоф. място. Явно го бях забърсал с някаква мръсна гюдерия ... С малко Meglio го оправих. Освен това "онзи клапан" (незнам как му се вика) го държа винаги на позиция да влиза въздух. Това са моите съветченца
              Catalogue: 1A | PUNTO BZ. GAMMA '97 (1997-1999)
              MVS: 176.526.1(0) | SPORTING (1.2 16V) 3 PORTE
              Engine Stamp: 176B9.000
              Version Code: 176BV
              Version: V5 | SPORTING | 03.'98

              Коментар


                #8
                Ако е пробит радиатора ще се вижда теч и някъде долу в краката, по тунела или по пластмасите около радиото. така че гледай най-напред там преди да се юрнеш да правиш радиатор. А иначе виж си клапата за външния въздух дали е отворена, при затворено положение се получава този ефект, аз първоначално се заблуждавах с моята че се отваря като на Жигула-надясно, а то се оказа че е на обратно-наляво и сега стъклата ми не се потят.
                FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                Коментар


                  #9
                  Колеги...основния проблем за запотяване на стъклата е, че НЕ влиза Чист въздух от вън. Това е, ако клапата която вкарва въздух отвън е отворена и филтъра е чист, стъклата няма да се запотяват. Но ако филтъра (който е под чистачките по принцип) е запушен, и клапата по някаква причина не ви вкарва чист въздух от вън, при пробито радиаторче стъклата стават мазни, Но те могат да са мазни и от разни препарати. Примерно Алфичката така беше омазана като я купихме за да е лъскава, че още са и мазни стъклата отвън и отвътре и не мога да ги изчистя, въпреки че не се запотяват никога.
                  СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                  бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                  сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                  ИТАЛФЕСТ 2007

                  Коментар


                    #10
                    Защо се потят стъклата?Ами по същата причина, поради която се поти и студена бутилка извадена от хладилника, както и чаша със студена напитка лятно време.По същата причина, поради която се образува и роса по студените стръкчета трева.Топъл и влажен въздух като се допре до студен предмет и водните пари се охлаждат свиват се и капчиците са съединяват и стават по-големи.Няма кола която да не се поти. Навън като е минус амнайсе и вътре като седнат 5-тима души и всеки издиша, чак дъха им се вижда - много ясно, че ще се потят стъклата.Единствения изход е климатика да охлажда въздуха в купето, за да не се допира топло до студено ами студено-студено и да не се получава конзденз. Да се затопли стъклото е по бавно, топло-топло - пак няма да има потене. Отвън ако вали или се пръска с пръскалката - течноста като се изпарява допълнително охлажда стъклото.
                    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                    Коментар


                      #11
                      Щом стъклата са мазни, явно има някакъв проблем и колегите по-горе са те упътили за възможните причини. А иначе както и друг път съм казвал, в купето и калорифер да имаш, просто няма как всички стъкла да са сухи при тези температури, все някое ще е запотено.А това, което казва Tornado за вестниците, е хитро. Мен винаги ме е било яд, че в крайна сметка тази влага ще се просмуче надолу, което ускорява гниенето на ламарините, колкото и рядко да се случва това при поцинкованите купета на фиат.
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #12
                        niko_ymn написа:
                        Топъл и влажен въздух като се допре до студен предмет и водните пари се охлаждат свиват се и капчиците са съединяват и стават по-големи.
                        Съвършено не си прав точно в тази част. Влагата се получава защото студеният въздух може да носи по-малко влага в себе си отколкото топлият, и когато топъл и влажен въздух се блъсне в нещо студено, се охлажда, относителната му влажност се увеличава и когато стане 100 %, това е точка на оросяване се нарича, и ако охлаждането продължи влагата над 100% трябва да отиде някъде, и обикновено остава там където носещият въздух се е охладил. А росата в тревата се получава защото въздуха нощно време си изстива от самосебе си, и когато мине точката на оросяване, влагата просто пада. Когато падне на трева, единица вода има по-малка площ, щото остава на капка, отколкото ако падне и се разпльока на асфалт, което значи и по-малко изпарение. А самия асфалт отделно си задържа повече топлина от стрък трева и подпомага обратното изпарение. Затова сутрин улицата е суха, а тревата мокра. Аможе и да си имал предвид същото да кажеш. Както и да е, одавна не беше имало тема за запотяване. Никой не каза на колегата за дренажите, затова колега, виж и си прочисти хубаво дренажите около филтъра, и под пантите на капака, за всеки случай. Също така с добавката за запушване може да се вкараш в по-голяма беля, защото тя запушва дупчици по-малки от определена големина, и ако случайно някоя тръбичка ти е полузапушена в радиатора, с добавката ще стане съвсем запушена.

                        Коментар


                          #13
                          Колеги при мен също се запотяват но странното е че когато пусна парното леко замирисва на антифриз това може ли да е от спуйано радиаторче
                          Fiat punto 1,3

                          Коментар


                            #14
                            savage написа:
                            Колеги при мен също се запотяват но странното е че когато пусна парното леко замирисва на антифриз това може ли да е от спуйано радиаторче
                            Може не само "случайно", но и "нарочно" да е, май че натам отиват работите.
                            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                            Коментар


                              #15
                              Само да кажа, че аз досега никога не съм имал кола на която да се запотят стъклата , дори в тези големите студове.Пример: ако не пусна да духа парното въздух отвън стъклата се запотяват, но пусна ли въздух отвън веднага се изчистват. Колкото и да е топло вътре ако затворя клапата за чист въздух стъклата се потят. Според мен отговора на това е в състава на въздуха, който се получава когато издишат 2-ма или повече човека и няма откъде да влиза кислород. Мисля че затова и в парниците винаги стъклата са потни. Но ако се вкара вентилация нещата се оправят. Така че в повечето случаи проблема с потенето е свързан със запушен филтър или неработеща клапа. п.п.Имам чувството че някак си нищо не съм казал предишния път. А съм убеден че това е отговора. Другото са обяснения на този факт. Требе чист въздух....!!! тва е. Температурата не играе. Лятото що се потят стъклата.....щото няма откъде да влезе въздух, затова! Вътре става парников ефект
                              СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                              бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                              сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                              ИТАЛФЕСТ 2007

                              Коментар

                              Working...
                              X