здравейте,та почетох си значи тази: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=10138тема и се приготвих за смяната, но имам следните въпроси:1.по какво да позная дали радиатора е за смяна или просто изпуска от сглобката с О пръстените?прилагам снимки и се извинявам за качеството им:2.Някой знае ли какъв е размера на тези О пръстени ? искамисе да ги сменя ама като сваля радиатора как да тръгна по магазините с неработеща кола? 3. За Браво 1.8 как се обезвъздушава системата след смяната?Преместена.Модераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помощ за смяна радиатор парно Браво - СМЕНЕН + пояснения !
Collapse
X
-
u_boЕтикети: –
-
като гледам котления камък не е от о пръстените виж как има камък по най-долния болт, ако е от о пръстените ще се стича само по тръбите, няма как да стигне дотам. освен тва от опит ти казвам обикновенно е ое радиаторчето. аз купувах и о пръстени, но не запомних размера.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
u_bo
-
u_bo
Сменен е вече.ИЗВОДИ:1. Задължително се прочита http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101382. Купува се новото радиаторче3. С радиаторчето отивате в магазин и си купувате О пръстени които лягат плътно в отворите му.4. Сменяте радиаторчето по описания в т.1 начин като5. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ СМЕНЯТ О пръстените - старите може и да са по-добре направени но гумата е вече твърда и ако се използват задължително ще протече сглобката. аз направих грешката и трябваше да махам тръбите от радиаторчето и да слагам новите пръстени.освен казаното дотук и други полезни поуки:- ПРЕДИ да сложите радиатора в гнездото проверете дупките под гнездата на гайките дали не са теснички и ги разширете ако трябва.- ПРЕДИ да сложите радиатора в гнездото , наложете планката която притиска тръбите към радиатора ’на сухо’ и проверете споменатите дупки дали не трябва да се ’пилнат’ малко в някоя посока- МНОГО по-лесно е ако имате помощник седнал на шофорската седалка, който да свети с фенер и да запушва тръбите с пръсти - тва последното може и с гумени тапи (или от някакъв материал дето не се рони)EDIT- пластмасасовия капак за който zgabrowski пише: "3. Развива се пластмасовия капак, който е върху радиаторчето. Натиска се надолу и вече радиаторчето се вижда" - Е ПО-ДОБРЕ да се махне напълно.това става като се махне и третата видия която го държи. тя се намира в другия му край(до стената на купето) отдолу точно между двете тръби. най лесно се сваля с къса кръстата отверка. може първо да го напипате с пръст за да го усетите. като се махне капака ,много по-лесно се вадят тръбите от радиатора.- по същия начин ако се махне вентилатора е много по-лесно слагането на радиатора. Вентилатора се сваля като се развие контриращата видия и се завърти леко. не забравайте първо да извадите буксата за кабела му.- моя радиатор е :http://www.frigair.com/en/dettaglio_...IONE_TERMICA=1с етикет AIMRAD но като гледам сайта FRIGAIR е същото но за друг пазар.не ми хареса много много но нямам база за сравнение дали друг ще е по-хубав или не - незнам/EDITАко знаех всичко това преди да започна , то смяната щеше да ми отнеме до 1 час, а не 2 часа и нещо с проверката за въздух след това ВАЖНО : следвайте точно инструкциите от тук и от другата тема. Например щом пише че колата трябва да е студена то чакайте да изстине наистина ....
Коментар
-
аз много се мъчих с това радиторче- проблема ми беше, че тръбите опират отзад в някаква пласмаса и не идват точно срещу дупките. като ги напъваш да взлизат в дупката и късат гумичките. доста се мъчих и го свалях поне 2-3 пътиLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Прочетох темата с интерес, защото и на мен ми предстои същия ремонт.Днес смъкнах стария радиатор от колата. Изглежда видимо добре и според мен теча се дължи на О-пръстените. Доста твърди и напукани са станали. Разбира се не съм 100% сигурен в това и ето защо искам да ви питам дали може да се провери по някъв начин радиатора за теч? Това което ми идва на ум е да го напълня с вода и да следя нивото й. Обаче пък охладителната система работи подналягане и това може би няма да е напълно точен метод за проверка.Лошото е, че вече купих нов радиатор и ако стария се окаже здрав ще съм с 57 лв. на зад.SEAT Leon Cupra 300
Triumph Street Triple 765 R
Коментар
-
u_bo
Добавих още малко инфо в поста си.на VooDoo:това ми е втори радиатор който сменям сам , като първия беше на Алеко и там е МНОГО по-лесно всички спукани радиатори които съм виждал ( 4 бр.) имат отложен "котлен камък" отвън по тях - бели отлагания.по това се познава дали е спукан. ще гледам до 2-3 дни да кача снимки на сваления. Там се вижда доста добре.
Коментар
-
VooDoo написа:Прочетох темата с интерес, защото и на мен ми предстои същия ремонт.Днес смъкнах стария радиатор от колата. Изглежда видимо добре и според мен теча се дължи на О-пръстените. Доста твърди и напукани са станали. Разбира се не съм 100% сигурен в това и ето защо искам да ви питам дали може да се провери по някъв начин радиатора за теч? Това което ми идва на ум е да го напълня с вода и да следя нивото й. Обаче пък охладителната система работи подналягане и това може би няма да е напълно точен метод за проверка.Лошото е, че вече купих нов радиатор и ако стария се окаже здрав ще съм с 57 лв. на зад.Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
абе много сложно става. сменяй го и тва е ако не протече днес ще е утре. налис и го купил какво го мислиш. тези радиатори протичат от възката между тръбичките в питата- там където влизат в обшия обем- не знам дали някой ме разбира, но в 2-та края на трубичките където се вливат в пласмасовото има едни гумички, те се спичат и почва да сълзи. затова и проблема е доста разпространен- супер тъпо направено радиаторче. аз моято го залях с лепило и реално тези гумички останаха под лепилото- вече това радиаторче няма да се прави никогашLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
u_bo
pakumba написа:... тези радиатори протичат от възката между тръбичките в питата- там където влизат в обшия обем- не знам дали някой ме разбира, но в 2-та края на трубичките където се вливат в пласмасовото има едни гумички, те се спичат и почва да сълзи....... аз моято го залях с лепило и реално тези гумички останаха под лепилото- вече това радиаторче няма да се прави никогаш
Коментар
-
еее, 100 градуса няма как да стане. добре знаеш на какви градуси работят колите ни и е под 100 градуса. залях го с обущарско лепило- това имах, а и консистенцията му беше подходяща- там е нещо като как да го опиша не знам, но просто изливам половина шишенце и го оставям да изсъхне. там само овлажняваше, така че сметнах че ще се реши проблема. така и стана де. вече 2 месеца много се измъчих със слагането на тръбите, може би аз не го направих както трябва не знамLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
u_bo
термостата отваря на 85, НО понякога през лятото например стрелката минава 1 и дори 2 деления над 90 градуса според мен ако сега провериш положението , ще видиш че лепилото е ’изпечена гума’.мое мнение, но .....обосновано
Коментар
-
u_bo написа:термостата отваря на 85, НО понякога през лятото например стрелката минава 1 и дори 2 деления над 90 градуса според мен ако сега провериш положението , ще видиш че лепилото е ’изпечена гума’.мое мнение, но .....обоснованоLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар