И при мен бяха правоъгълни старите, но дори обикновени о-пръстени с голям зор намерих, а такива квадратни абсурд. Аз съм със 16х2.5 и малко да се стопли и намеря ток ще измия пода с някакъв препарат да се махне мазното и после сушоар, ако пак капе - о-пръстен + силикон.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помощ за смяна радиатор парно Браво - СМЕНЕН + пояснения !
Collapse
X
-
И аз се видях в чудо с тия уплътнения. На старото радиаторче не течеше с неговите оригинални гумички които бяха леко напукани. Новото евтина марка - Вегапарт за 40 лв е видимо с доста по лошо качество и с почти наполовина по малко пластинки, колко ще грее ще видим зимата. Старото при първото разглабяне му сложих нови пръстенчета подбрани на око - не течеше. На новото радиаторче взех от точния размер от Хубата - обаче сълзи леко с тях. С другите нови дето ги мерих на око пак сълзи по капчица. Не знам при вас, но при мен оригинално алуминиевите тръби първо са с уплътнение откъм радиатора и зад тях има месингов пръстен който се притиска от борда на тръбата. Ако се сложат по две пръстенчета идват малко дебело и няма да може да прилегне добре тръбата. Колеги които сте слагали по две на тръба - имахте ли месингов пръстен и махнахте ли го преди да сложите по две уплътнеия?
Коментар
-
Ако има раздел "Хронични проблеми на Браво/Брава", тази тема трябва да е най-огоре :D. Тъкмо щях да пускам нова тема и попаднах на тази, която ще използвам за моя въпрос. Предполагам, че имам въпросния проблем с теч от радиаторчето. Когато пусна парното, в колата мирише много силно. Странното е обаче, че парното работи перфектно. Има едни жици, които се виждат като се махне кората, падаща се точно до левия крак на спътника на шофьора, и те са омазани с антифриз. Теча е много слаб (доливам по ~100грама на 3-4000км) и ако приемем, че не ми пречи миризмата, има ли смисъл да правя тази операция? Може ли да се прецака нещо друго от теча на антифриз от радиаторчето?
Коментар
-
dikanio написа:Ако има раздел "Хронични проблеми на Браво/Брава", тази тема трябва да е най-огоре :D. Тъкмо щях да пускам нова тема и попаднах на тази, която ще използвам за моя въпрос. Предполагам, че имам въпросния проблем с теч от радиаторчето. Когато пусна парното, в колата мирише много силно. Странното е обаче, че парното работи перфектно. Има едни жици, които се виждат като се махне кората, падаща се точно до левия крак на спътника на шофьора, и те са омазани с антифриз. Теча е много слаб (доливам по ~100грама на 3-4000км) и ако приемем, че не ми пречи миризмата, има ли смисъл да правя тази операция? Може ли да се прецака нещо друго от теча на антифриз?now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
Колеги, нещо за въпросните о пръстени: При мен радиаторчето капеше много здраво миналата година и го разглобих, гледах като голям камък и пак сглобих. Тъй като беше неделя и нямах О пръстени сложих каквото намерих а именно две уплътнителни гумички от меки връзки, сглобих и го зарязах. За най голямо учудване теча спря. Тази зима обаче се появи отново. Явно гимичките са изтърваали или е пукнат радиатора. Купих от един колега във форума втора употреба. Трябваше да е здрав и само да му купя О пръстени. Отидох до един магазин със старите пръстени, с тръбите от "новия" радиатор и след дълго мерене и пробване взех едни. Когато реших да ги сложа обаче се оказа че идват малко по дебели и влизат трудно. Напънах ги малко и завих планката. Следваща стъпка да пробвам с маркуч и скоби на чешмата дали радиатора е здрав (оказа се че тече повече от душа в банята), но не затова става дума. След като отново демонтирах тръбите видях,че понеже О пръстените са много малко по дебели при монтажа им са се сцепили на ръба на пластласата където трябва да уплътняват. Явно трябва да се търси точният размер на тези О пръстени. Дано съм бил полезен на някого Успех. :DF/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX
Коментар
-
u_bo
bbw написа:... идват малко по дебели и влизат трудно. Напънах ги малко и завих планката. .....След като отново демонтирах тръбите видях,че понеже О пръстените са много малко по дебели при монтажа им са се сцепили на ръба на пластласата където трябва да уплътняват. Явно трябва да се търси точният размер на тези О пръстени. ..
Коментар
-
Ами и аз наскоро сменях радиаторче. И по случайност точно навреме прочетох една тема (съжалявам че в момента не мога да я открия) в която колегата освен смяна на радиаторчето си е почистил вътрешния радиатор на климатика. Понеже като се махне отоплителното радиаторче зад него стои другия радиатор - на климатика и има достъп до него. Напръсках радиатора на климатика обилно със спрей за климатици.Радиаторчето сам си го купих от магазин и го избирах да не мирише. След това му изпръсках една опаковка обезмаслител Медикс.Почиства се и леглото в което се монтира радиаторчето. Старото ми радиаторче е било пробито и е текло точно там, навън не е излизало почти нищо ами антифризът се е изпарявал и е излизал през въздухопроводите. Това е понеже старото радиаторче беше с дунапренено уплътнение по периферията и антифризът не е могъл да изтече в краката на пътника.При монтажа - отдолу един голям найлон, стара, много голяма хавлиена кърпа да попива антифриза, 4 гумени уплътнителни пръстена, нов радиатор 1 брой и половин събота на разположение. Уплътнителните пръстени ги сложих по два. Ако единият не държи поне другият да му помага. Планката не я стегнах до края понеже двата уплътнителни пръстена имат по-голяма височина. Въпреки всичко малко ги натегнах да се посмачкат и да уплътнят добре. Но не много за да не се сцепи пластмасата в която влизат. Пръстените не се слагат в радиаторчето на местата си ами ги нанизвам на тръбата, след металния пръстен. Като монтирах радиаторчето два дни съм следил обезвъздушаването дали е наред и още една седмица дали няма да потече от радиаторчето. Дори днес монтирах пластмасите които го закриват. Обаче след монтажа на радиаторчето нямаше абсолютно никакви миризми - миришеше си само на препарата за чистене на климатик. Сега чакам да дойде зимата и пак ще го следя дали всичко е наред при температурен диапазон 0 - 90 градуса. Надявам се да не се появи теч.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
u_bo написа:bbw написа:... идват малко по дебели и влизат трудно. Напънах ги малко и завих планката. .....След като отново демонтирах тръбите видях,че понеже О пръстените са много малко по дебели при монтажа им са се сцепили на ръба на пластласата където трябва да уплътняват. Явно трябва да се търси точният размер на тези О пръстени. ..F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX
Коментар
-
Да попитам за тези прословути О-пръстени къде се слагат във радиаторчето където е леглото или се нанизват на тръбата м/у месинговите пръстении ръбчето, което затяга планката. При мен някои маисе бесхе правил на майстор и е пипал. сложих новото радиаторче нопак просълзява леко при положение че съм го позатегнал доста.
Коментар
-
Като монтираш обратно радиатора. Слагаш радиатора на мястото му и го захващаш с едната видийка. После на тръбите нанизваш първо месинговите пръстени и след тях О пръстените( хубаво е малко гресчица да им сложиш) . Аз ползвах пръстени 14х3. Отначало нямаше ядовем, но като поизстина времето просълзя. Тогава изкарах колата една нощ навън при минус 5 - 6 градуса. На сутринта както беше така изстинала донатегнах болтовете и за сега е ок. Радиатора го сменях миналия месец и все още нямам вяра на тая сглобка и все дебна да видя дали има теч, но засега е ок
Коментар
-
u_bo
поради причини изложени в подписа ми, не мога да коригирам водещия пост със следната важна информация:- охладителните системи на различните модификации на ФИАТ Браво, Брава , Мареа , Маренго, Купе, Барчета използват един и същи радиатор на парното , НО РАБОТЯТ С РАЗЛИЧНО НАЛЯГАНЕ !!!това е видно от различното налягане на клапана на капачката на разширителния съд. Та затова при някои колеги / като мен 0.7 бара / няма никакви течове през прочутите ’О’ пръстени, а при други /1.0 бар , че даже и 1.4 бара/ проблема е постоянен.Както се вижда налягането е от 42 % до 100% ПОВЕЧЕ !!!Дори съм виждал Мареа с объркана капачка на разш.съд - беше сложена капачка за ПО-ВИСОКО налягане п.с. както се вижда темата стана доволно размита и разхвърляна, като за съжаление е невъзможно да се синтезира всичко в един пост , поради усмивката в подписа ми . Това е валидно за все по нарастващ брой теми. Полезната информация се подрежда САМО ако автора на темата е с Права, тоест модератор.
Коментар
-
Колега, моите уважения, ама това твоето натякване че не можеш да си редактираш постовете е меко казано досадно. Подписът ти е в нарушение на правилата, първо, защото това е непряк коментар относно модераторската работа и политиката на форума като цяло. Но никой нищо не ти казва. И второ - утре на някой ще му скимне че е сърдит на форума и ще тръгне да си трие ПОЛЕЗНИТЕ мнения. Не забравяй че забраната за редакция се случи точно заради такова нещо, но ти го знаеш много добре. Трето - хайде прочети тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43075 ?!? Вчера имаше конкретен въпрос, свързан с нея, и ако колегата Атанас71 не се беше "отчел" с редакцията на постовете си, можеше все още да има полезна тема за това как да си разглобяваме вратите и стъклата. Но той решил да си редактира старите мнения и какво имаме? Една напълно БЕЗСМСИЛЕНА тема. Моля, прекрати коментарите относно това, че постовете не могат да бъдат редактирани. Ако не ти изнася - не чети, не пиши, не влизай дори като гост. Това е положението. Мислиш ли, че е нормално да пишеш "поради дрън-дрън-дрън, няма да помагам с идеи, а ще пиша само на ЛС" А когато на теб ти трябваше помощ - защо не я потърси на ЛС от някой, ами си пусна публична тема?! Тук сме се събрали да си помагаме, и на мен изобщо не ми дреме, че някой на някого се сърди и нещо не му изнася. На който не му изнася и не иска да помага - форуми много. Който иска да помага - добре дошъл. Но за триенето на полезна информация - да, дреме ми! Защото утре може да имам нужда от тази информация и ще съм доволен, че съм получил помощ от колега от форума. Усмивката в подписа ти вече не е актуална!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар