Мерси за отговора,колега.Утре мисля да сложа термостата,но за всеки случай да му пробия ли една дупка около 2мм.?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Термостат - диагностика, проблеми, решения
Collapse
X
-
колеги така като гледам май-май и аз съм за термостат но нека и вие да си дадете мнението че сам малко невеж все още към ЖТД двигателя .... като карам градско или пък като я ръчкам извънградско си качва и си седи на средата .... но при по нормално каране извънградско .... стрелката седи там кадето съм отбелязал на картинката.... та мисълта ми беше ... предида сложа този от Рено5 който отваря на 83 градуса .... да сваля ли стария термостат за да го изтарбуша ... или да си го слагам направо... ?AUDI 1.8 20V TURBO
ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD
Коментар
-
Колега, защо ли си мисля, че точно така трябва да ти стой температурата извънградско! Не съм особе вещ, но мисля че температурата ти е напълно нормална. Все пак като караш извънградско и когато термостата си достигне температурата отваря големия кръг и се охлажда нормално. При мен седи точно на 1-вата чертичка след нулата, което със сигурност от отворен термостат а при теб е напълно нормално за мен. Нека по запознати да кажат но това е моето мнение - Твоя термостат работи коректно!Skoda AMfabia 1.2 12v
exBrava 1.8 16V ELX + Анти Гравитационно Устройство (АГУ)
Коментар
-
според теб колега работи ... ама според мен не .... при ЖТД до колкото знам стрелката трябва да се заковава на средата от 80-95 или там колко градуса бяха и да не мърда от средата /АКО ГРЕША НЕКА НЯКОЙ МЕ ПОПРАВИ/.... а при мен си играе ... качва се нагоре ... (1 чертичка над средата след което слиза надоло ....) извън градско пада 1 чертичка под средата .... УЖАС !!!!!AUDI 1.8 20V TURBO
ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD
Коментар
-
ivan_dice написа:според теб колега работи ... ама според мен не .... при ЖТД до колкото знам стрелката трябва да се заковава на средата от 80-95 или там колко градуса бяха и да не мърда от средата /АКО ГРЕША НЕКА НЯКОЙ МЕ ПОПРАВИ/.... а при мен си играе ... качва се нагоре ... (1 чертичка над средата след което слиза надоло ....) извън градско пада 1 чертичка под средата .... УЖАС !!!!!Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power
Коментар
-
И според мен термостата ти е здрав. Но ако си "максималист" то поне не се опитвай да постигнеш идеален резултат с "побългаряване". Ей тук http://video.data.bg/27/koli/88190/fiat_18_16v_113_hp съм си играл да меря температурата как се променя до включване на вентилатора и след това ...
Коментар
-
колеги не че искам да ви говоря на въпреки но системата при бензиновите двигатели и при дизеловите (говоря конкретно за ЖТД) е по различна .... доста теми сам изчел из форума но въпреки това пак сам на кантар .... цялата история е че неискам да разкачам всичко само за да проверя ... (не че немога но...) ... имам повечето симптоми на развален термостат ... но за всеки случай реших да драсна 1-2 поста за да видя какво ще кажете .... (моля колегите с бензинови двигатели които нямат наблюдения върху дизелови ЖТД-та да не взимат участие по моите постове)AUDI 1.8 20V TURBO
ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD
Коментар
-
ivan_dice - Виждал съм много двигатели 1.9 JTD , при които термостатът е оригиналния, и се отваря на около 70-71-72 градуса, което е точно колкото показанието на снимката ти. Става въпрос за функциониращ нормално термостат. Явно и този е такъв - по-"студен". Ако има проблем с термостата, и не затваря, а стои отворен - при нормално каране и околна температура около 0 - възможно е стрелката дори да не помръдне от най-долното си положение (с парно на 1), което пък е клиничен случай. Ако е прецакан, и остава съвсем малко отворен, при всичко останало в ред, то колата ще загрява супер-мега бавно. Ако загрява толкова след 4-5 км нормално каране, и парно на 1 да речем - то това е по-скоро нормалното състояние на загряването, отколкото нещо да е прецакано.
Коментар
-
Вчера смених термостата на колата на баща ми Мареа 1,8 16v SW и искам да заявя, че е сто пъти по лесна процедурата от на Дедра 1,9td. цялат операция на Мареата стана за 20 минути при горещ двигател. Термостата е Vernet на 89 грaдуса. Колата спи, от Била Надежда до средата на моста на Бакърена фабрика, сутринта в 07.45 часа на 24.11.2009г. = 90 градуса и не мърда....!Lancia Dedra 1.8 - "Ламята Петка" вече бивша любовница...!
Дедра SW 1.9td 160D1000
Коментар
-
Значи за времето което го имам фиата забелязах доста недостатъци но какво да се прави може и само при мен да е така първо загряваше след това радиатора протече после ГНП-то но както и да е.А що се отнася до загряването това е много голяма слабост на фиатите или поне при мен се получи такаима два реостата до вентилаторите те служат за степените на вентилаторите ако изгори единия има само първа степен ако изгори другия изобщо не работят вентилаторитепри мен се случи така че изгоря единия и имах само първа степен смених го тръгнах да катеря шипка и изгоря другия предполагам се сещате какво става като катериш проход без охлаждане но решението е лесно ако ви се случи по пътя просто ги вържете на късо и вентилаторите ще работят само на втора степен а след това при първа възможност направете здрави връзки защото там температурата става много висока при пуснаке не вентилаторите и се топят кабелите.А реостатите нее необходимо да ги слагате после до извесна степен са ненужни!надявам се че съм бил изчерпателен и полезен
Коментар
-
Разбира се, но само да беше споменал и марка и модел на колата, за която говориш че е така. Едва ли повечето знаят че става въпрос за ТД100 - стария от двата модела. В по-новия модел ТД 100, а и след това в ЖТД - тези слаби елементи въобще са премахнати от системата.С помощта пък на 3 релета, малко време, и малко нерви - системата с резисторите може да се преработи към система без резистори, и от там нататък - проблемите изчезват, поне в този възел.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар