Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат - диагностика, проблеми, решения

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Споря с един колега за състоянието на термостата ми и реших и тук да пиша:Stilo JTD115Примера от днес - външна темп. 8гр.Паля, карам докато парното започне да духа марно.Слизам и пипам маркуча след термостата, този който е към радиатора(с червената стрелка) - студен е.Стрелката на таблото се е преместила от позиция 1 към позиция 2.Давам повечко газ на място и стрелката се мести към позиция 3. По средата между позиция 2 и 3, забелязвам, че стрелката пада надолу.Отивам, пипам маркуча - топъл е.За мен термостата е отворил.Последва сериозно настъпване, стрелката закова по средата - радиатора обаче беше студен.За мен термостата е за смяна - отваря прекалено рано.Или е полуотворен, но маркуча към радиатора не загрява веднага.А въпросния колега твърди, че нищо му няма.Защо обаче радиатора е студен ? Под студен да се разбира с темпаратура като околната, дори може би по-ниска.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      emzo написа:
      Споря с един колега за състоянието на термостата ми и реших и тук да пиша:Stilo JTD115Примера от днес - външна темп. 8гр.Паля, карам докато парното започне да духа марно.Слизам и пипам маркуча след термостата, този който е към радиатора(с червената стрелка) - студен е.Стрелката на таблото се е преместила от позиция 1 към позиция 2.Давам повечко газ на място и стрелката се мести към позиция 3. По средата между позиция 2 и 3, забелязвам, че стрелката пада надолу.Отивам, пипам маркуча - топъл е.За мен термостата е отворил.Последва сериозно настъпване, стрелката закова по средата - радиатора обаче беше студен.За мен термостата е за смяна - отваря прекалено рано.Или е полуотворен, но маркуча към радиатора не загрява веднага.А въпросния колега твърди, че нищо му няма.Защо обаче радиатора е студен ? Под студен да се разбира с темпаратура като околната, дори може би по-ниска.
      Би следвало да не е студен при отворен термостат колега. Термостатът е част от големия кръг. Той е топлообменника, отдово високата температура на околната среда.

      Коментар


        Радиатора е студен дори след 10км бързо каране.Ако не вярваш утре ще ти демонстрирам.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          След смяната на моя термостат с такъв на Рено стрелката за температурата ми достига точно по средата и стои като закована там независимо с каква скорост се движа или на място работи двигателя .
          Фиат Панда 1.2 2006година
          Синджира си идва ,а козата я няма...

          Коментар


            Да се похваля и аз вече съм в отбора на Рено. Днес инсталирахме новия термостат и преди малко направих 30 минутен тест - доволен съм, стрелката се колебае между средата и първата чертичка под нея.
            Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

            Коментар


              Аз пък си проверих дали ми свети и долния ред лампи на стоповете отзад . Оказа се че и на двата стопа им свети долния ред лампи което е чудесно . :D
              Фиат Панда 1.2 2006година
              Синджира си идва ,а козата я няма...

              Коментар


                за термостата

                Здравейте колеги от форума .Всеки термостат би работил но какво му трябва .1-добро смазване.2- Добро уплатнение на клапана голям -малък кръг някои термостати са уплатнени с гума.3- малкият отвор за със съчмата да се движи.За пояснение френският концетрат от 1 литър се разрежда с 10 литра вода много е мазен и ето тук е разковничето и това ще маже осичката а термостта който е от гума.Още през 1983г в СССР-списание-ЗА РУЛЬОМ-БАТЮ го описва така .Караш на антифриз през зимата добре идва лято доливаш вода и до есента термостата остава-отворен-полу-или-затворен.Или с 2 думи няма кой да маже тази осичка в термо патрона и тя блокира .Сега БАТЮ обяснява че маже с някакво МИГ-во масло но какво е не пояснява .И като започнаха едни проби та до сега.Помогнал съм на доста хора без хвалба.Даже имах обаждане че инж.-----ще си скъса диплома ДВГ-е не се стигна до там-Но после разбрах сваля термостата и го разглобява да види какво съм сложил-ИГО ОТРЯЗАХ..........за винаги.А за мазилото друг път.Ине забравяйте ПРОВЕРЕТЕ АНТИФРИЗА КОГА ЗАМРЪЗВА ИДЕ ЗИМА АЙДЕ със здраве и от мен.

                Коментар


                  За МиГ-ово масло бият през ръцете. Освен двигателно масло едва ли някое друго би свършило работа- много е тънко и би могло да се сложи малко в антифриза. Евентуално консервационно масло. Но и двете сигурно трудно ще се намерят извън Армията. А трябва да се долива антифриз, не вода- даже и лятото.
                  Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                  Коментар


                    Аз пък откакто си купих Мерца преди 9 години не съм му пипал антифриза и нямам проблем ни с термостат ни с водна помпа . До сега най много един литър и то концентрат да съм му долял . От дългогодишния си опит знам ,че това дето го пише в книгите ,не се ражда по нивите . Практиката е основно важна . :D
                    Фиат Панда 1.2 2006година
                    Синджира си идва ,а козата я няма...

                    Коментар


                      Преди 9-10 години имах колега, който беше доста стиснат и за да не купува антифриз караше москвича си с трансформаторно масло. Бил го прочел в руско списание. Кзваше, че откакто го е сложил не е имал проблеми с водна помпа, термостат, течове.

                      Коментар


                        OffToPic: Той "Мускала" е друга порода автомобил :D Пък и ти и колегата ти ако сте имали достъп до залежи на трансформаторно масло :D Това беше малко в кръга на шегата де Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 Yellow_Flash_Colorz_PDT_19
                        Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
                        Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
                        Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

                        Коментар


                          PaUnOff написа:
                          Еми тя не може да ми загрее до там че да включи перката и течността не е стигнала до горе и затова мога да отворя и като отворя- фсссссст и трабата омеква и температурата започва да се покачва.... повече от 2-рата,3-тата стрелка. А иначе ми е интересно къде им стои стрелката сега през студените дни на колегите с 1.8 двигатели и дали градско им се включва перката при каране 30 минути примерно(без да вдигат повече от 70км/ч ?
                          Колега, би ли споделил нещо важно за мен понеже съм със същия мотор, по кой от 2-та маркуча би трябвало да се затопля водата влизаща в радиатора и идваща от термостата (Големия Кръг), понеже моя е отворен и сега не съм сигурен на кой трябва да набутам термостатчето от Реното?И да когато вися по задръстванията ми се включва перката, извънградско никога дори и в най - голямата жега заради термостата.
                          Skoda AMfabia 1.2 12v
                          exBrava 1.8 16V ELX + Анти Гравитационно Устройство (АГУ)

                          Коментар


                            Колеги преди седмица смених термостата на моето Пунто 1.2 75 с някакъв Varnet,колата има добро парно бързо стопля но стрелката за температурата не стои на средата а на половина между средата и нулево положение.Дали може да е от датчика или там си стои на тея Пунтото

                            Коментар


                              Patlaka написа:
                              Колеги преди седмица смених термостата на моето Пунто 1.2 75 с някакъв Varnet,колата има добро парно бързо стопля но стрелката за температурата не стои на средата а на половина между средата и нулево положение.Дали може да е от датчика или там си стои на тея Пунтото
                              Трябва да ти закове на средата принципно! Особенно тия дни когато е топличко времето, дори при натоварено градско да минава средата както при мен!
                              CSI in the CAR !!!
                              Mancuzo Fiat PUNTO 1.7DS 176B3.000,около (6,7л-11л /100)София.


                              ПО-ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "Дизел"

                              Коментар


                                Изчетох цялата тема,не разбрах специално за 1.6 мотора на на браво/а,каква трябва да е точната температура на отваряне на термостата който се вгражда,82/86 или89гр.???
                                Fiat Brava 1.6 16v 97г.
                                Citroen C4

                                Коментар

                                Working...
                                X