Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат - диагностика, проблеми, решения

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Crash73 написа:
    Колеги имам следния проблем: Мотора не загравя повече от 70 градуса, нормално ли е това? Термостат за смяна, или?Всъщност колко е нормалната температура в работен режим, лятно време? И още нещо: Едно на ръка че нямам парно като хората (сигурно заради горния проблем), в купето мирише на антифриз като надуя топлото, и предното стъкло става "мазно" (освен че се запотява). Къде да търся проблема?Моля помогнете с консултация... Благодаря!
    Според мен термостата ти е блокирал в отворено положение и затова не вдига по-висока температура --> подмяна с оригинален или побългаряване с термостат от Рено 5 (89 градусов). Аз карам от 1 година с термостат от Рено 5 но с 86 градусов и ми държи малко по-ниска темп. но я държи стабилно без чуствителни колебания.За миризмите, омазняването и изпотяването вероятно ти е спукан радиатора на парното. Изпотяването може да ти е и от силно замърсен филтър за свеж въздух.

    Коментар


      Снощи си смених моя на Стилото по описания по горе начин и мисля че няма да имам никакви проблеми че термостата е от Рено 5. :D http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...=asc&start=225
      Фиат Панда 1.2 2006година
      Синджира си идва ,а козата я няма...

      Коментар


        Еми, аз ходих, гледах, търсих маркучи, термостати от Рено5, и накрая реших да си взема оригинален... Изобщо не съжалявам, въпреки че се бръкнах 85 кинта, вече ще мога да карам по потник през зимата.. :DБлагодаря на всички които се отзоваха по моя въпрос!
        1997 Brava 1.6, 16V

        Коментар


          Колеги, може ли някой да пусне снимки или да обясни за смяна на термостат на Мареа 1.9 jtd 1999 г.???Купих си термостата, френски е.... Но понеже ще го сменям за първи път ще ми е нужна малко консултация. Предварително благодаря!

          Коментар


            Ами принципа е един и същ както иза Стилото . Трябва да свалиш гуменото съединение свързващо двигателя и радиатора и после поставяш термостата в отвора който е към двигатела и спазваш посоката на поставяне. Значи първо виж скобите които сега са стегнали това съединение дали се разхлабват с болт или са защипани така че само с рязане трябва да ги махнеш . Купуваш си предварително три скоби такива които са с винт .Пригласяш си леген да събереш антифриза ,фуния за събирането му и после за наливането му. Ето ти линка и огледай последните ми снимки .http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...=asc&start=225
            Фиат Панда 1.2 2006година
            Синджира си идва ,а козата я няма...

            Коментар


              ico83 написа:
              mancuzo написа:
              Crash73 написа:
              За парното добре, а за нормалната работна температура??
              Ako някой извади солидни доказателства, минавам на рено термостат, че ако дам още веднъж 100 лева за толкова смешна част ще си направя KILL MY SELF AND GONE FOREVER!
              при мен на купето си държи 90г по утреда и не мърда от там
              Трябва първо тук това вернетче да даде фира и аз почвам да слагам термостата на Реното
              CSI in the CAR !!!
              Mancuzo Fiat PUNTO 1.7DS 176B3.000,около (6,7л-11л /100)София.


              ПО-ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "Дизел"

              Коментар


                здравеите.интересуваме как става побългаряването на термостата от рено 5 за браво 1900td 75к.с.сложих термостата от рено в маркуча който отива в лявата част на радиатора(този трик го видях от колега вав форума но той го беше направил на jtd и термостата го беше сложил на десния маркуч,но при 1900td не става защото на десния маркуч е в началото чупката),колата вдигна 100 градуса и пак не ще да отвори термостата

                Коментар


                  Колеги кажете защо като отворя капачката на разширителния съд и винаги излиза много въздух?Последно време имам проблеми май с термостата и не може да загрява,а на около 40-50 градуса когато отворя капачката на казанчето,излиза въздух и тръбата от термостата към радиатора омеква(сякаш преди това точно тя е била пълна с въздуха) и колата загрява малко повече,макар че пак не е до оптималното. Да не би да се окаже друг проблема и само да давам пари за термостат. Защо постоянно имам въздух в системата....дори и когато съм обезвъздушавал лятото пак си излизаше въздух като отворя,само че тогава загряваше нормално.
                  Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
                  Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
                  Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

                  Коментар


                    Верно ли отваряш капачката на разшритиелния съд, след като е работила колата ?
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      Еми тя не може да ми загрее до там че да включи перката и течността не е стигнала до горе и затова мога да отворя и като отворя- фсссссст и трабата омеква и температурата започва да се покачва.... повече от 2-рата,3-тата стрелка. А иначе ми е интересно къде им стои стрелката сега през студените дни на колегите с 1.8 двигатели и дали градско им се включва перката при каране 30 минути примерно(без да вдигат повече от 70км/ч ?
                      Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
                      Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
                      Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

                      Коментар


                        Да попитам също притежателите на 1.8,които знаят : Освен термостата,кои датчик се сменя,ако пак не е добре работата: този който движи стрелката на таблото,или този който подава информация на ЕКУ-то(който е върху самия термостат) ?
                        Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
                        Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
                        Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

                        Коментар


                          Не бива така да отваряш, какво като не стигнала течността до горе и не се е включила перката. Не се ли сещаш че охладителната система вдига налягане при висока температура и затова съска.И аз имам едно въпросче, решил съм да правя преработката с трмостата на Рено и се чудя дали по някакъв начин да изкормя стария, който е почнал да отваря някъде към 70 градуса и извън градско държи максимум 75-80, или директно след него да сложа този от Рено.
                          Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

                          Коментар


                            Логически като се разсъждава би следвало да си го поставиш след оригиналния без да го кормиш стария . Стария ще си отвори при 60-70 градуса но новия няма да отвори и така ще ти се вдигне температурата над 80 градуса и тогава вече новия ще отвори . Според мен слагай без да пипаш стария. И за каква кола става дума .
                            Фиат Панда 1.2 2006година
                            Синджира си идва ,а козата я няма...

                            Коментар


                              Колата е браво 1.6. Видях че има няколо вида термостати от рено, мисля да взема 86-градусов. Друго което ме притеснява е дебита - дали няма да падне и лятото да имам проблеми.
                              Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

                              Коментар


                                PaUnOff написа:
                                Да попитам също притежателите на 1.8,които знаят : Освен термостата,кои датчик се сменя,ако пак не е добре работата: този който движи стрелката на таблото,или този който подава информация на ЕКУ-то(който е върху самия термостат) ?
                                Зависи кой от тях не е добре. Как да провериш - термосонда достатъчно дълга за да можещ да я вкараш максимално навътре, и диагностична апаратура ... например Виза. Виза чете данните от датчика вързан към Еку-то. Палиш чакаш да вдигне "90 градуса". След това гледаш термосондата после сверяваш с показанията във Визата. Така елиминираш или оставяш този датчик. Следващия се намира на блока на двигателя, с него проверката е същата без да използваш термосондата (вече си проверил датчика за Еку-то). Друг вариант е да провериш с "мултицета" съпротивленията и на двата датчика (имаше ги някаде) в зависимост от температурата. Лошото е че съм намирал различни диаграми зьа тази зависимост. Та най-простия (щот и аз съм прост ) начин и достоверен с някаква точност, е варианта с термосондата и Виза.

                                Коментар

                                Working...
                                X