Unidiag KWP2000, в раздел автоелектроника Илко е сложил малко схеми и инфо.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Термостат - диагностика, проблеми, решения
Collapse
X
-
За сега съм доволен. На мойта "Марийка" сложих 86 градусов "Вернет" преди 2-3 месеца, и ми държи температурата на 1/4 от скалата на уреда при извън градско. При градско около средата. Но това е на хладното време, а лятото и особено на градско не знам как ще е.Слагах и на още една "Марийка" 1.8 но 89 градусов "Вернет" и при нея стрелката на уреда цепи средата при извън градско.
Коментар
-
zaio написа:За сега съм доволен. На мойта "Марийка" сложих 86 градусов "Вернет" преди 2-3 месеца, и ми държи температурата на 1/4 от скалата на уреда при извън градско. При градско около средата. Но това е на хладното време, а лятото и особено на градско не знам как ще е.Слагах и на още една "Марийка" 1.8 но 89 градусов "Вернет" и при нея стрелката на уреда цепи средата при извън градско.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
zaio написа:За сега съм доволен. На мойта "Марийка" сложих 86 градусов "Вернет" преди 2-3 месеца, и ми държи температурата на 1/4 от скалата на уреда при извън градско. При градско около средата. Но това е на хладното време, а лятото и особено на градско не знам как ще е.
Коментар
-
Имам FIAT PUNTO 1.1 бензин.Имам проблем с термостата.Колата бавно загрява.Имам чуството че термостата нещо като че ли е обърнат но не съм много наясно и за това питам[да не би да е то тези на Рено].Стрелката на температурата стои на 1/4.Дайте съвет да го сменям ли и с какъв и евентуално ако някой знае цена колко струва да каже.Предварително благодаря за отговорите.
Коментар
-
tunai81 написа:Имам FIAT PUNTO 1.1 бензин.Имам проблем с термостата.Колата бавно загрява.Имам чуството че термостата нещо като че ли е обърнат но не съм много наясно и за това питам[да не би да е то тези на Рено].Стрелката на температурата стои на 1/4.Дайте съвет да го сменям ли и с какъв и евентуално ако някой знае цена колко струва да каже.Предварително благодаря за отговорите.
Коментар
-
wwalker написа:zaio написа:За сега съм доволен. На мойта "Марийка" сложих 86 градусов "Вернет" преди 2-3 месеца, и ми държи температурата на 1/4 от скалата на уреда при извън градско. При градско около средата. Но това е на хладното време, а лятото и особено на градско не знам как ще е.
Коментар
-
Графиката на температурата със здрав термостат на 1-2-спирачка е същата както с 150 по магистралата при мен - кове на милиметър под средата. Откакто го смених преди няколко месеца стрелката е минавала средата няколко пъти за по няколко секунди. Много рядко явление, което го наблюдавах през първите 1-2 седмици след смяната докато се дообезвъздуши системата. В крайна сметка трябва да е станало ясно, че не термостата се поврежда, а боклуците/отлаганията в антифриза го затлачват. Нищо лошо няма да се ползва по-евтин заместител, но при теб крещящо не работи както трябва, според което си посочил като температури. Както писах моя стария(оставаше полуотворен, когато трябва да затвори) се държеше по начина, който си описал.
Коментар
-
Колеги,първото нещо което излиза в Google при търсене на тема "термостат Брава" е ,че това е един от често срещаните проблеми на браво,брава и мареа - бензин,при дизелите незнам как е!?!Аз купих бравата януари 2008 и още тогава ми направи впечатление че при извънградско каране стрелката показваща температурата стои под ъгъл 20-25 градуса.При "нормална" работна температура стрелката би трябвало да е под ъгъл 50-55 градуса(това е по скалата на таблото,като незнам дали за всички модели е така).Днес свалих термостата,беше BEHR и температурата при която трябва да отвори беше написана на корпуса - 88 градуса.Сложих го в тенджера с термометър и започнах да чакам отварянето.След около час подгряване най-накрая стигна 88 - 89 градуса и той за моя радост се раздвижи - оттвори.Извадих го от тенджерата,сложих го под чешмата под струя студена вода и той се затвори - евала,зарадвах се аз. Да да,ама не!Като духнах през тръбата коато трябваше да е затворена от термостата,въздуха минаваше свободно .Напънах го с една отверка,напред назад,няколко пъти и после се затвори напълно.После за по бързо в една кофа сложих бързовар 2 kW и водата завря за минути.При вряща вода го потопих няколко пъти и го пусках под струя студена вода на чешмата,термостата отваряше и затваряше без проблем,но при духване в горепосочената тръба пак минаваше въздуха.Извода е че през цялата 2008 съм карал с полуотворен термостат. Утре очаквам заплата и ще трябва да го сменям - 90 кинта са,но нямам избор. Ако някой може да ме опъти къде може да се намери нещо добро на добра цена,предварително благодаря :D
Коментар
-
@ventsi79Ако си с оригиналния Behr може да успееш да го развиеш. Термоелемента е на резба, но там има и фабрично лепило да стегне. Вероятноста да се развие или счупи при опита е една и съща, но не пречи да опиташ. Ще видиш там има една игла дето влиза в един отвор, който пък се затлачва с гадост... чистиш там и е като нов. Тези по магазините не са на резба и тази процедура не става.
Коментар
-
ventsi79 написа:Ако някой може да ме опъти къде може да се намери нещо добро на добра цена,предварително благодаря :D
Коментар
-
wwalker написа:@ventsi79Ако си с оригиналния Behr може да успееш да го развиеш. Термоелемента е на резба, но там има и фабрично лепило да стегне. Вероятноста да се развие или счупи при опита е една и съща, но не пречи да опиташ. Ще видиш там има една игла дето влиза в един отвор, който пък се затлачва с гадост... чистиш там и е като нов. Тези по магазините не са на резба и тази процедура не става.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар