Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат - диагностика, проблеми, решения

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Това с паралелните кръгове, аз го написах защото не виждам как иначе ще стане по начина на Stefan Hadjov. Той не е казвал че има паралелни. Чакаме да изясни неговата гледна точка.
    FIAT Bravo JTD GT '99

    Коментар


      Помоему ГК = МК + РадиаторТова най-простото според мен. Няма никаква, абсолютно никаква логика малкия и големия кръг да нямат връзка помежду си.
      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

      Коментар


        Ей,Вие ме убихте.От такъв елементарен въпрос каква дискусия стана.Ще обясня всичко възможно най просто и подробно,дано ме разберете. Водната помпа набива охл.течност/за кратко водата/ винаги от вън към вътрешноста на блока на двигателя.От там се отправя към главата на двигат. и през малкия кръг,който най-често е външен се връща на входа на водната помпа.Така циркулира водата до достигане на температурата на която се отваря термостата.Парното ако е изключено и няма циркулация на вода през радиатора му все едно го няма и неговия воден кръг не участва в играта.Ако е включено то отоплител.му воден кръг играе паралелно на малкия т.е.шунтира малкия кръг и може условно да се приеме че има все едно два малки кръга.Какво става когато започне да се отваря термостата.Имаме два варианта.Ако термостата е с две клапи и има функция да затваря малкия кръг отваряйки пътя на водата към радиатора то е ясно че докъто не е отворил напълно клапата си/окол95 град./имаме преходен режим когато играят и двата кръга-малкия и голямия.При напълно отваряне на клапата на термостата се затваря малкия кръг и водата циркуллира изцяло през радиатора.Ако е пуснато и парното- циркулира и през радиатора на парното.Ако не е пуснато-само през радиатора на двигателя.Втори вариант-термостат с една клапа/термостата управлява само външния кръг/,т.е. нямаме затваряне на малкия кръг.Това е по евтиното решение и съответно компромисно.Винаги работят и двата кръга след отваряне на термостата.Преди това пак само малкия кръг.За да се намали дебита през малкия кръг с оглед по-добро охлаждане след достигане на работна температра в този случай се дроселира отвора на малкия кръг/намалено е сечението му/ с цел намаляване на неговия дебит. Надявам се да съм обяснил възможно ясно.Ако смятате,че има нещо което съм пропуснал-питайте.

        Коментар


          За мен възникна въпросът - какво е електронния термостат, каква функция изпълнява, той ли заменя кранчето на радиатора за парното в моделите с полу- и автоматични климатици?

          Коментар


            Не се смейте на схемата ми. Благодарение на нея ми се изясни това което обясняваше Stefan Hadjov. Надявам се да помогне и на още някой който не успява "вдене" все още.
            Прикачени файлове

            Коментар


              zaio написа:
              Не се смейте на схемата ми. Благодарение на нея ми се изясни това което обясняваше Stefan Hadjov. Надявам се да помогне и на още някой който не успява "вдене" все още.
              Браво бе колега zaio,почти си го уцелил.Само трябваше на входа на блока да поставиш водната помпа,а над него главата на двигателя.Охлад.течност винаги излиза от главата и на нея се намира термостата с останалите разклонения.Клапата която затваря малкия кръг е почти там където си посочил.Поздрави.

              Коментар


                ogi28b написа:
                За мен възникна въпросът - какво е електронния термостат, каква функция изпълнява, той ли заменя кранчето на радиатора за парното в моделите с полу- и автоматични климатици?
                За електронния термостат трябва нова тема.И ще се укаже доста дълга.За обикновения няма да стгнет 17 страници,а какво остава за електронния.И много схеми има да се чертаят.

                Коментар


                  Stefan Hadjov написа:
                  zaio написа:
                  Не се смейте на схемата ми. Благодарение на нея ми се изясни това което обясняваше Stefan Hadjov. Надявам се да помогне и на още някой който не успява "вдене" все още.
                  Браво бе колега zaio,почти си го уцелил.Само трябваше на входа на блока да поставиш водната помпа,а над него главата на двигателя.Охлад.течност винаги излиза от главата и на нея се намира термостата с останалите разклонения.Клапата която затваря малкия кръг е почти там където си посочил.Поздрави.
                  Ми аз съм нарисувал и главата, а помпата се подразбира. А като жичкаджия, имам и още схеми.И малко по-сериозно, на снимката на термостата ми има някаква джаджа с кабелчета. Това датчик за темтературата ли е или нещо свързано с горния пост за електронния термостат.
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    zaio написа:
                    Stefan Hadjov написа:
                    zaio написа:
                    Не се смейте на схемата ми. Благодарение на нея ми се изясни това което обясняваше Stefan Hadjov. Надявам се да помогне и на още някой който не успява "вдене" все още.
                    Браво бе колега zaio,почти си го уцелил.Само трябваше на входа на блока да поставиш водната помпа,а над него главата на двигателя.Охлад.течност винаги излиза от главата и на нея се намира термостата с останалите разклонения.Клапата която затваря малкия кръг е почти там където си посочил.Поздрави.
                    Ми аз съм нарисувал и главата, а помпата се подразбира. А като жичкаджия, имам и още схеми.И малко по-сериозно, на снимката на термостата ми има някаква джаджа с кабелчета. Това датчик за темтературата ли е или нещо свързано с горния пост за електронния термостат.
                    Всичко е ОК по схемите,само дето трябва да им размениш имената:голям кръг да стане малък кръг и обратно.А що се отнася за джаджата за която питаш това е термодатчик,и щом куплунга му е маркиран със син цвят значи отчита температурата на двигателя.Това е по стандарта на Bosch.

                    Коментар


                      Вчера си смених термостата. Слжих си Vernet за 51,12 от hit-ko. За сега колата загрява мнооооого по-бързо. Дано изкара повече време.Относно разясненията - май се получава объркване в това кой какво си мисли за малък и голям кръг. Stefan Hadjov, благодарение на zaio те разбрах какво имаш пердвид, но ще повторя молбата на phoenix, защото според мен от там идва объркването. Кажи за последно какво влиза в малкия и големия кръг.
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        vsd написа:
                        Вчера си смених термостата. Слжих си Vernet за 51,12 от hit-ko. За сега колата загрява мнооооого по-бързо. Дано изкара повече време.Относно разясненията - май се получава объркване в това кой какво си мисли за малък и голям кръг. Stefan Hadjov, благодарение на zaio те разбрах какво имаш пердвид, но ще повторя молбата на phoenix, защото според мен от там идва объркването. Кажи за последно какво влиза в малкия и големия кръг.
                        Ей,след толкова разяснения,писане и схеми,които се е потрудил zaio да начертае ти още не си разбрал.Ами разгледай схемите му и сам ще си отговориш. Специално за тебе: 1.В малкия кръг участват помпата,блока, главата и термостата само в случаите,че го управлява.В противен случай-не. 2.В големия кръг участват помпа, блок,глава ,задължително термостат и радиатора.Не споменавам и в двата случаи-водните съединения и скобите към тях.Да не кажеш,че съм ги пропуснал. Двата кръга играят независимо един от друг и не си влияят на работота взаимно.Те са самостоятелни.Малкия е важен основно при подгряването на колата до влизането и в температурен режим./виж предишни мои постове/Голямия-след това.Малкя кръг не трябва да се бърка с парното или при бензи.коли с газ с подгряването на изпарителя.Те се явяват като втори и трети малък кръг в паралел на малкия-основен,но може да ги има но може и да ги няма.Поздравлявам те за любoзнателноста ти.

                        Коментар


                          Някак си имам чувството, че пак има нещо неясно. В първия момент и аз не схванах какво искаше да обясни Stefan Hadjov, но истината е, че не съм внимавал и останах с грешно схващане, че когато термостата затвори МК, един вид спира циркулацията през блока. Както и да е, реших да добавя последната картинка за да няма повече въпроси ама кое как точно. Та така... с колегата Stefan Hadjov, говорим за едно и също. Дано да няма повече неяснотии, че това стана егати темата... имам чувството, че сме много тъпи, като прочета колко страници сме изписали .
                          Прикачени файлове
                          СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                          бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                          сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                          ИТАЛФЕСТ 2007

                          Коментар


                            phoenix написа:
                            Някак си имам чувството, че пак има нещо неясно. В първия момент и аз не схванах какво искаше да обясни Stefan Hadjov, но истината е, че не съм внимавал и останах с грешно схващане, че когато термостата затвори МК, един вид спира циркулацията през блока. Както и да е, реших да добавя последната картинка за да няма повече въпроси ама кое как точно. Та така... с колегата Stefan Hadjov, говорим за едно и също. Дано да няма повече неяснотии, че това стана егати темата... имам чувството, че сме много тъпи, като прочета колко страници сме изписали .
                            Точно това е колега.Единствената разлика между стилизираната схема в ляво за малък и голям кръг както си дал,термостата се намира на изхода на главата на двигателя.Каквото е решението при Фиат.А в дясно на блоковите схеми термостата се намира на входа на водната помпа.Така се решени двигателите на VAG и някои японски.Но това не променя принципа на работа,който беше разглеждан до сега.Поздрави за схемите.

                            Коментар


                              Stefan Hadjov написа:
                              vsd написа:
                              ...
                              Ей,след толкова разяснения,писане и схеми,които се е потрудил zaio да начертае ти още не си разбрал.Ами разгледай схемите му и сам ще си отговориш. Специално за тебе: 1.В малкия кръг участват помпата,блока, главата и термостата само в случаите,че го управлява.В противен случай-не.
                              Я ми кажи къде в поста си пиша че не съм разбрал нещо. Имам чувството че мед ти капе от сърцето, като не разбера нещо за да можеш да се изкараш много умен phoenix много ясно е написал за какво става въпрос. Но, да ме извиняваш много Стефане, ама преразгледай си обясненията, щото са доста криви. Добре че zaio сложи схеми че ... Пишеш че термостата затваря малкия кръг и после пишеш че в него се включва помпата и т.н. Ти как си го представяш това. Можеше да кажеш, че термостата затваря обратния път на водата до помпата в малкия кръг и готово. Последните 2-3 страници от темата нямаше да ги има.
                              FIAT Bravo JTD GT '99

                              Коментар


                                vsd написа:
                                Stefan Hadjov написа:
                                vsd написа:
                                ...
                                Ей,след толкова разяснения,писане и схеми,които се е потрудил zaio да начертае ти още не си разбрал.Ами разгледай схемите му и сам ще си отговориш. Специално за тебе: 1.В малкия кръг участват помпата,блока, главата и термостата само в случаите,че го управлява.В противен случай-не.
                                Я ми кажи къде в поста си пиша че не съм разбрал нещо. Имам чувството че мед ти капе от сърцето, като не разбера нещо за да можеш да се изкараш много умен phoenix много ясно е написал за какво става въпрос. Но, да ме извиняваш много Стефане, ама преразгледай си обясненията, щото са доста криви. Добре че zaio сложи схеми че ... Пишеш че термостата затваря малкия кръг и после пишеш че в него се включва помпата и т.н. Ти как си го представяш това. Можеше да кажеш, че термостата затваря обратния път на водата до помпата в малкия кръг и готово. Последните 2-3 страници от темата нямаше да ги има.
                                Ето на виждаш,че пк не си разбрал.Прав и обратен път няма никаде в охлад.с-ма на двигателя.Пътя винаги е прав на течноста и никаде не става обратен.Така,че не ме карай да пиша работи които не споделям,просто защото ти така си ги наумил.Всички останали ме разбраха и даже схеми начертаха въз основа на написаноото от мен,само на тебе все още не са ти се изяснили нещата за да твърдиш,че имало и "обратен път".Не за пръв път с тебе се налага дълго да се обясняваме.Почвам да си мисля,че го правиш съвсем съзнателно.Не мога да предположа,че толкова трудно разбираш.

                                Коментар

                                Working...
                                X