Това с паралелните кръгове, аз го написах защото не виждам как иначе ще стане по начина на Stefan Hadjov. Той не е казвал че има паралелни. Чакаме да изясни неговата гледна точка.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Термостат - диагностика, проблеми, решения
Collapse
X
-
Ей,Вие ме убихте.От такъв елементарен въпрос каква дискусия стана.Ще обясня всичко възможно най просто и подробно,дано ме разберете. Водната помпа набива охл.течност/за кратко водата/ винаги от вън към вътрешноста на блока на двигателя.От там се отправя към главата на двигат. и през малкия кръг,който най-често е външен се връща на входа на водната помпа.Така циркулира водата до достигане на температурата на която се отваря термостата.Парното ако е изключено и няма циркулация на вода през радиатора му все едно го няма и неговия воден кръг не участва в играта.Ако е включено то отоплител.му воден кръг играе паралелно на малкия т.е.шунтира малкия кръг и може условно да се приеме че има все едно два малки кръга.Какво става когато започне да се отваря термостата.Имаме два варианта.Ако термостата е с две клапи и има функция да затваря малкия кръг отваряйки пътя на водата към радиатора то е ясно че докъто не е отворил напълно клапата си/окол95 град./имаме преходен режим когато играят и двата кръга-малкия и голямия.При напълно отваряне на клапата на термостата се затваря малкия кръг и водата циркуллира изцяло през радиатора.Ако е пуснато и парното- циркулира и през радиатора на парното.Ако не е пуснато-само през радиатора на двигателя.Втори вариант-термостат с една клапа/термостата управлява само външния кръг/,т.е. нямаме затваряне на малкия кръг.Това е по евтиното решение и съответно компромисно.Винаги работят и двата кръга след отваряне на термостата.Преди това пак само малкия кръг.За да се намали дебита през малкия кръг с оглед по-добро охлаждане след достигане на работна температра в този случай се дроселира отвора на малкия кръг/намалено е сечението му/ с цел намаляване на неговия дебит. Надявам се да съм обяснил възможно ясно.Ако смятате,че има нещо което съм пропуснал-питайте.
Коментар
-
zaio написа:Не се смейте на схемата ми. Благодарение на нея ми се изясни това което обясняваше Stefan Hadjov. Надявам се да помогне и на още някой който не успява "вдене" все още.
Коментар
-
ogi28b написа:За мен възникна въпросът - какво е електронния термостат, каква функция изпълнява, той ли заменя кранчето на радиатора за парното в моделите с полу- и автоматични климатици?
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:zaio написа:Не се смейте на схемата ми. Благодарение на нея ми се изясни това което обясняваше Stefan Hadjov. Надявам се да помогне и на още някой който не успява "вдене" все още.
Коментар
-
zaio написа:Stefan Hadjov написа:zaio написа:Не се смейте на схемата ми. Благодарение на нея ми се изясни това което обясняваше Stefan Hadjov. Надявам се да помогне и на още някой който не успява "вдене" все още.
Коментар
-
Вчера си смених термостата. Слжих си Vernet за 51,12 от hit-ko. За сега колата загрява мнооооого по-бързо. Дано изкара повече време.Относно разясненията - май се получава объркване в това кой какво си мисли за малък и голям кръг. Stefan Hadjov, благодарение на zaio те разбрах какво имаш пердвид, но ще повторя молбата на phoenix, защото според мен от там идва объркването. Кажи за последно какво влиза в малкия и големия кръг.
Коментар
-
vsd написа:Вчера си смених термостата. Слжих си Vernet за 51,12 от hit-ko. За сега колата загрява мнооооого по-бързо. Дано изкара повече време.Относно разясненията - май се получава объркване в това кой какво си мисли за малък и голям кръг. Stefan Hadjov, благодарение на zaio те разбрах какво имаш пердвид, но ще повторя молбата на phoenix, защото според мен от там идва объркването. Кажи за последно какво влиза в малкия и големия кръг.
Коментар
-
Някак си имам чувството, че пак има нещо неясно. В първия момент и аз не схванах какво искаше да обясни Stefan Hadjov, но истината е, че не съм внимавал и останах с грешно схващане, че когато термостата затвори МК, един вид спира циркулацията през блока. Както и да е, реших да добавя последната картинка за да няма повече въпроси ама кое как точно. Та така... с колегата Stefan Hadjov, говорим за едно и също. Дано да няма повече неяснотии, че това стана егати темата... имам чувството, че сме много тъпи, като прочета колко страници сме изписали .СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
phoenix написа:Някак си имам чувството, че пак има нещо неясно. В първия момент и аз не схванах какво искаше да обясни Stefan Hadjov, но истината е, че не съм внимавал и останах с грешно схващане, че когато термостата затвори МК, един вид спира циркулацията през блока. Както и да е, реших да добавя последната картинка за да няма повече въпроси ама кое как точно. Та така... с колегата Stefan Hadjov, говорим за едно и също. Дано да няма повече неяснотии, че това стана егати темата... имам чувството, че сме много тъпи, като прочета колко страници сме изписали .
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:vsd написа:...
Коментар
-
vsd написа:Stefan Hadjov написа:vsd написа:...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар