е такак като погледна маи термостата ми е дал фира....колко пари стружа един термостат и до какви проблеми може да доведе ако не го смена на време
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Термостат - диагностика, проблеми, решения
Collapse
X
-
парното ще ти идва по-късно, с няколко минутки, може би ще имаш по-висок разход, като цяло двигателя ще работи при по-ниска температура от предвиденото, освен когато времето е доста топло.... е такива работи. НА дедрата на тате термостатът е заминал може би вече от 2-3-4 години, и едва сега ще бъде сменен. Разхода и е (1.8 101 коня) 12.5-13-13.5 литра, софийско каране.Влез в сайта www.axm-auto.com и там ще видиш точно за твоята кола колко струва термостат. Сайтът е лесен за работа.
Коментар
-
Колеги,чета темата за термостатите на Фиат с интерес и цитирам едно мое мнение написано в друга подобна тема по повод замяната на Фиатов термостат с такъв от Рено5,9, 11,19.Или всички двигатели на Рено,които са с верига на разпределителния вал.Колеги,прочетох внимателно темата по замяната на оргиналния термостат с предложения от Рено и моето мнение е следното.Имам впечатлението,че оргиналните термостати на Фиат нямат дълъг ресурс.Нямам отговор защо.Тези,които се предлагат по магазините са с още по-малък.Доброто качество термостат издържа 8-10 години.За съжаление при Фиат не е така.А и цените са им безобразно високи.Лично аз за две години се наложи два пъти да сменя термостат.Да се кара с дефектен е съвсем неприемливо по известни причини.За това смятам,че решението с термостата от Рено е приемливо и ще се аргументирам.Какъв е критерия за коректната работа на един термостат.За възможни най-кратко време да вкара двигателя в нормален температ. режим-85-90 градуса и да нараства при по-тежки натоварвания до температурата до включване на вентилатора и след това да се връща на същата.Ако това е изпълнено и се наблюдава на термометъра няма никакви проблеми за двигателя и за комфорта на отоплението.Всички съмнения са неоснователни.Що се касае за специфичната конструкция на оргин.термостат/и за това го оскъпява/и работата за затварянето на малкия кръг на охлад.с-ма не е съществено,защото всички системи имат малък кръг и не всички ги затварят при отваряне на голямия.Както е при Рено-двигателите и много други.Единствения недостатък,който бихте забелязали спрямо оргинал. термостат е това че при режими на работа на подгряване когато се отвори голямия кръг до изравняването на температурите на малкия и голямия кръг ще се наблюдава едно колебаене на температураюта на термометъра в рамките на няколко градуса но след изравняването им това изчезва.Наблюдава по подчертано при по-студено време когато този процес е по-дълъг.Това наистина е избегнато при оргин.термостат и не ми се иска да го обяснявак как става чрез по сложната му конструкция защото е много дълго.Но щеше да е идеално,ако термостата беше по-надежден и по евтин.И Ауди,Фолксваген са го направили така,но термостата им струва 16 лв,и издържа с години.За това смятам,че замяната му с този от Рено си заслужава макар и с цената на този дребен компромис.Ако термостата на Рено е добър /двигателя се подържа в нормален темп.режим/ карайте спокойно.Няма никакви проблеми за двигателя.И да му дойде времето на термостата цената му знаете колко е и замяната му е елементарна.
Коментар
-
Г-н Хаджов,имам следното питане към вас.Мислите ли,че термостатите които се продават за рено са оригинални?Като пример ще ви дам следните цени:Термостат за Фиат Брава струва около 38- 45^ ,докато за рено струва между 17 и 20^ (говоря за най-ниски цени)Респективно това значи около 90 лева за фиат срещу 35-40 лева за рено.Цената на термостата за фиат в Германия е близка до тази в България,докато цената за Рено е в пъти по-висока,което ме навежда на мисълта,че това може да е обяснението за не много дълготрайният живот на термостатите в България.Моят личен избор се спря на оригинален термостат произведен от фирмата WAHLER.Никъде не можах да намеря коментар за нея,но все пак реших да заложа на немското качество,макар BEHR да е по-евтин.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
dudulia написа:Г-н Хаджов,имам следното питане към вас.Мислите ли,че термостатите които се продават за рено са оригинални?Като пример ще ви дам следните цени:Термостат за Фиат Брава струва около 38- 45^ ,докато за рено струва между 17 и 20^ (говоря за най-ниски цени)Респективно това значи около 90 лева за фиат срещу 35-40 лева за рено.Цената на термостата за фиат в Германия е близка до тази в България,докато цената за Рено е в пъти по-висока,което ме навежда на мисълта,че това може да е обяснението за не много дълготрайният живот на термостатите в България.Моят личен избор се спря на оригинален термостат произведен от фирмата WAHLER.Никъде не можах да намеря коментар за нея,но все пак реших да заложа на немското качество,макар BEHR да е по-евтин.
Коментар
-
Колеги, я кавете нещо, което не разбрах. Как се изтърбушва стария термостат? Моя лятото работи добре, но като паднат температурите под 15 градуса навън и едвам минавам 1/4 от скалата, което би трябвало да означава, че отваря рано, а не е постоянно отворен. Или се бъркам?И пак да питам за нещо друго, на което не видях отговор. Може ли термостата да се прецака и да не отвори изобщо или ги правят така че като се прецакват да са отворени?И още един въпрос - малкия кръг минава през блока на двигателя и парното, нали? А големия минава ли и той през блока или само допълва малкия?
Коментар
-
айде пак да сложа една картинка, за който не му се ровиСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
....е като се спре малкия кръг... кой ще топли парното в купето.малкия кръг е двигател + парно в купетоголемия кръг е двигател + парно в купето + големия радиатор отпред.Всичко друго са си разни модификации на това.п.п.Бях се заканил да не пиша повече в тази тема ей...СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
vsd написа:...... Питам, защото Stefan Hadjov говори за спиране на малкия кръг и се обърках.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар