Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат - диагностика, проблеми, решения

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    е такак като погледна маи термостата ми е дал фира....колко пари стружа един термостат и до какви проблеми може да доведе ако не го смена на време
    Продавам трабант с цвят бананова кора с лек удар от валяк... Ако ви няма мога да ви го пусна под вратата... :D

    Коментар


      парното ще ти идва по-късно, с няколко минутки, може би ще имаш по-висок разход, като цяло двигателя ще работи при по-ниска температура от предвиденото, освен когато времето е доста топло.... е такива работи. НА дедрата на тате термостатът е заминал може би вече от 2-3-4 години, и едва сега ще бъде сменен. Разхода и е (1.8 101 коня) 12.5-13-13.5 литра, софийско каране.Влез в сайта www.axm-auto.com и там ще видиш точно за твоята кола колко струва термостат. Сайтът е лесен за работа.

      Коментар


        аа аз с него си работя нон стоп...там си пазаръвам разни части
        Продавам трабант с цвят бананова кора с лек удар от валяк... Ако ви няма мога да ви го пусна под вратата... :D

        Коментар


          Колеги,чета темата за термостатите на Фиат с интерес и цитирам едно мое мнение написано в друга подобна тема по повод замяната на Фиатов термостат с такъв от Рено5,9, 11,19.Или всички двигатели на Рено,които са с верига на разпределителния вал.Колеги,прочетох внимателно темата по замяната на оргиналния термостат с предложения от Рено и моето мнение е следното.Имам впечатлението,че оргиналните термостати на Фиат нямат дълъг ресурс.Нямам отговор защо.Тези,които се предлагат по магазините са с още по-малък.Доброто качество термостат издържа 8-10 години.За съжаление при Фиат не е така.А и цените са им безобразно високи.Лично аз за две години се наложи два пъти да сменя термостат.Да се кара с дефектен е съвсем неприемливо по известни причини.За това смятам,че решението с термостата от Рено е приемливо и ще се аргументирам.Какъв е критерия за коректната работа на един термостат.За възможни най-кратко време да вкара двигателя в нормален температ. режим-85-90 градуса и да нараства при по-тежки натоварвания до температурата до включване на вентилатора и след това да се връща на същата.Ако това е изпълнено и се наблюдава на термометъра няма никакви проблеми за двигателя и за комфорта на отоплението.Всички съмнения са неоснователни.Що се касае за специфичната конструкция на оргин.термостат/и за това го оскъпява/и работата за затварянето на малкия кръг на охлад.с-ма не е съществено,защото всички системи имат малък кръг и не всички ги затварят при отваряне на голямия.Както е при Рено-двигателите и много други.Единствения недостатък,който бихте забелязали спрямо оргинал. термостат е това че при режими на работа на подгряване когато се отвори голямия кръг до изравняването на температурите на малкия и голямия кръг ще се наблюдава едно колебаене на температураюта на термометъра в рамките на няколко градуса но след изравняването им това изчезва.Наблюдава по подчертано при по-студено време когато този процес е по-дълъг.Това наистина е избегнато при оргин.термостат и не ми се иска да го обяснявак как става чрез по сложната му конструкция защото е много дълго.Но щеше да е идеално,ако термостата беше по-надежден и по евтин.И Ауди,Фолксваген са го направили така,но термостата им струва 16 лв,и издържа с години.За това смятам,че замяната му с този от Рено си заслужава макар и с цената на този дребен компромис.Ако термостата на Рено е добър /двигателя се подържа в нормален темп.режим/ карайте спокойно.Няма никакви проблеми за двигателя.И да му дойде времето на термостата цената му знаете колко е и замяната му е елементарна.

          Коментар


            Г-н Хаджов,имам следното питане към вас.Мислите ли,че термостатите които се продават за рено са оригинални?Като пример ще ви дам следните цени:Термостат за Фиат Брава струва около 38- 45^ ,докато за рено струва между 17 и 20^ (говоря за най-ниски цени)Респективно това значи около 90 лева за фиат срещу 35-40 лева за рено.Цената на термостата за фиат в Германия е близка до тази в България,докато цената за Рено е в пъти по-висока,което ме навежда на мисълта,че това може да е обяснението за не много дълготрайният живот на термостатите в България.Моят личен избор се спря на оригинален термостат произведен от фирмата WAHLER.Никъде не можах да намеря коментар за нея,но все пак реших да заложа на немското качество,макар BEHR да е по-евтин.
            Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
            Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

            Коментар


              dudulia написа:
              Г-н Хаджов,имам следното питане към вас.Мислите ли,че термостатите които се продават за рено са оригинални?Като пример ще ви дам следните цени:Термостат за Фиат Брава струва около 38- 45^ ,докато за рено струва между 17 и 20^ (говоря за най-ниски цени)Респективно това значи около 90 лева за фиат срещу 35-40 лева за рено.Цената на термостата за фиат в Германия е близка до тази в България,докато цената за Рено е в пъти по-висока,което ме навежда на мисълта,че това може да е обяснението за не много дълготрайният живот на термостатите в България.Моят личен избор се спря на оригинален термостат произведен от фирмата WAHLER.Никъде не можах да намеря коментар за нея,но все пак реших да заложа на немското качество,макар BEHR да е по-евтин.
              Не само за Рено,но почти всички термостати които се продават на нашия пазар не са оргинални.Това са разни фирмички,производители на резервни части които заливат пазарите особенно на изток и нямат нищо общо с фирмите които зареждат с части заводите производителки на коли.Например дa вземем фирмата Vernet.За мен това е една от производителите на най некачествените термостати.Нищо че е френска.Но нито Пежо,ното Ситроен,нито Рено ще дойде от завода с такъв термостат.Гаранцията на новите коли на запад е вече 3 години без разлика в изминатите километри.Ами нали ако сложат термостат Vernet за 3 години ни малко 3-4 пъти трябва да го сменят в гаранция.Френските коли идват с термостати Thomson ili Valeo.Това са оргиналните термостати.Лошото е че Valeo се произвежда и в Италия и Испания даже и в Турция и има разлика в качеството.Често съм в Германия и когато купувам някакви части за кола ме питат продавачите оргинално ли искам или италианско.Немците на италианските резервни части които са залели Европа гледат на тях както ние на турските и китайските стоки.И ако си стягаш колата за продаване си купуват италиански.За собствена употреба-оргинални.Разликата в цената е обикновенно двойна.Сравнително добри термостати на нашия пазар/без да твърдя че са оргинални/ са на фирмите:Wahler,Behr,NTC/великолепна немска фирма,но много рядко ще я срешнете у нас.Даже и японски коли идват с такива термостати/Има една италианска фирма за термостати МLH.Изкарват най много 6 месеца.Не мога да си отговоря за себе си защо италианските термостати са токова ненадежни.Поне да бяха ефтини,но и това не са направили.P.S. Behr се произвежда и в Италия.Повечето са такива на нашия пазар.Но се намират и немски оргинал.Търсете такива.Колкото и да не обичаме немските коли,не може да се отрече,че в техниката нямат грешка.................Само в дизайна са малко куци.

              Коментар


                Благодаря много за последният пост.За мен е ясно.Купувам WAHLER от Германия и въпросът с термостата е приключил.
                Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                Коментар


                  dudulia написа:
                  Благодаря много за последният пост.За мен е ясно.Купувам WAHLER от Германия и въпросът с термостата е приключил.
                  Като гледам колата ти от подписа,май че и тя е от Германия-90 PS.

                  Коментар


                    Абсолютно точно!Стремя се и частите ,които и слагам да са от Германия + мало от Германия.При почти еднакви цени предпочитам сигурност в качеството и 2 години гаранция на частите.
                    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                    Коментар


                      Колеги, я кавете нещо, което не разбрах. Как се изтърбушва стария термостат? Моя лятото работи добре, но като паднат температурите под 15 градуса навън и едвам минавам 1/4 от скалата, което би трябвало да означава, че отваря рано, а не е постоянно отворен. Или се бъркам?И пак да питам за нещо друго, на което не видях отговор. Може ли термостата да се прецака и да не отвори изобщо или ги правят така че като се прецакват да са отворени?И още един въпрос - малкия кръг минава през блока на двигателя и парното, нали? А големия минава ли и той през блока или само допълва малкия?
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        Разликата м/у големия и малкия е че при големия водата минава допълнително през водния раадиатор отпред.

                        Коментар


                          айде пак да сложа една картинка, за който не му се рови
                          СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                          бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                          сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                          ИТАЛФЕСТ 2007

                          Коментар


                            Да, видях я преди тази картинка. Значи като отвори термостата, големия кръг "продължава" малкия. Питам, защото Stefan Hadjov говори за спиране на малкия кръг и се обърках.
                            FIAT Bravo JTD GT '99

                            Коментар


                              ....е като се спре малкия кръг... кой ще топли парното в купето.малкия кръг е двигател + парно в купетоголемия кръг е двигател + парно в купето + големия радиатор отпред.Всичко друго са си разни модификации на това.п.п.Бях се заканил да не пиша повече в тази тема ей...
                              СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                              бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                              сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                              ИТАЛФЕСТ 2007

                              Коментар


                                vsd написа:
                                ...... Питам, защото Stefan Hadjov говори за спиране на малкия кръг и се обърках.
                                И на мен ми се иска да изясним въпроса със спирането на малкия кръг при отваряне на термостата. Това ще рече, че спира (или ограничава) и парното.И при мен термостата отваря рано и съм решил да слагам от Рено в маркуча, но трябва ли да го изтърбушвам след като отваря при около 60 градуса и си превключва каквото трябва да си превключва.

                                Коментар

                                Working...
                                X