Сега пък аз ще направя една градивна критика на метода. Обикновенно, термостата действа като превключващ елемент - затваря малкият кръг и отваря големият. В случая, очевидно това не става. Тоест, малкият кръг стои постоянно отворен, а при отварянето на термостата, по-голямата част от водата започва да тече през радиатора - заради по-голямото сечение на тръбите.Възможният проблем е следният - първо, поради това, че част от водата все пак си тече по малкият кръг, то ефективността на радиатора ще се влоши. В резултат е възможно при по-високи околни температури охлаждането да не е достатъчно. Разбира се подобни проблеми ще се проявят напролет и особенно лятото.Второ, каква точно част от водата ще минава през радиатора, зависи от съпротивлението, което последният оказва на водата. Ако това съпротивление е голямо (радиатора е позапушен) то и количеството вода през него ще е малко и проблема ще се влоши. Ако малкият кръг се затваря с отварянето на големият, този проблем не стои толкова тежко, защото водата няма откъде да мине освен през радиатора.Остава и въпросът дали да се премахва старият термостат? Отговорът за мене е - "Не е ясно!" По причина, че дори и да стои отворен, той може и да не си е загубил съвсем подвижността и все пак да затваря малкият кръг с което да решава проблема описан по-горе.От друга страна, ако е доста повреден и стои наполовина отворен, той ще създава съпротивление в системата с което още повече ще влоши ефективността на охладителната система.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Термостат - диагностика, проблеми, решения
Collapse
X
-
Моите мисли пък забиха в друга посока - отворът на термостатите най-вероятнио е различен. Това би затруднило циркулацията на водата ( подобно на запушен радиатор, както е отбелазал колегата ), а оттам би повишило налягането. В какви граници и дали е така ще покажат "полевите тестове" провеждащи се на моята и още няколко коли. Евентуално повишение на налягането би създало предпоставки за течове или за влошаването им ( ако някъде ги има в начален стадий ). Всъщност не съм на 100% убеден, че термостата затваря малкия кръг. Ако е така, то полза от него няма да има - водата в малкия кръг ще си стои затворена както преди отварянето му и температурата и ще се повишава до... По мои наблюдения ( скромен опит от 18 месеца като механик водач на МТЛБ ) термостата отваря големия круг, част от водата тръгва към радиатора, а тази от радиатора тръгва към двигателя. Затова и маркучът излизащ ОТ радиатора КЪМ двигателя е топъл преди отваряне на термостата - там няма механична преграда и водата в него се затопля от досега си с водата в малкия кръг. Затова и при отваряне на термостата няма "термичен шок" първо влиза вода с близка температура. Представете си иначе зимата каква вода ще рукне към 86 градусовия двигател.Та всъщност, претегляйки ЗА и ПРОТИВ мисля, че идеята определено е много добра. Практически се запазва всичко като просто един елемент се измества с 5 см напред.Държа да отбележа, че това са размисли на един филолог и ако някъде бъркам, моля не ме охулвайте.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Е, действието на термостата не е тригерно - отворен/затворен. Всъщност при нормална работа на системата, той трябва винаги да е отворен само частично. При нормалният термостат обаче, отварянето на маркуча към големият кръг е свързано със затваряне на маркуча на малкият кръг, така че да се намали дебита на водата през малкия кръг и да се увеличи през големият. Всъщност, аз определено не съм запознат със конкретните охладителни системи на браво/брава, така че това което пиша е от общи теоретични съображения.Между другото, също смятам, че идеята е много добра - обожавам креативното мислене и техническото творчество. Ако пиша критично, то е за да не настъпите някоя скритита мотика и после да почнете да пишете: "Ами те са си го измислили хората..." - Ей тоя лаф много го мразя!Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Колега, напълно съм съгласен. Аз също страшно се кефя на хора които мислят. Дори понякога идеите да не работят, не харесвам хората приемащи всичко за даденост.Оценявам и факта, че оглеждаш нещата от различен ъгъл и мисля, че обмислянето на тази идея ще е много полезно за хората във форума. Ей за това му се кефя на този форум - могат да се обсъждат идеи и има хора като теб, колегата Блаун, Оги28 и още много други, които с познания, ентусиазъм и интересни идеи допринасят много за това хаховци като мен да разбират повече автомобилите си.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
stef написа:колеги в конкретния случай и да расъждавме и да не расъждаваме е все тая , системата работи безотказно вече доста време и зима и лято / на едно опелче корса 1,4 / така че изпробвано е :DBMW E90 320D
ех. FIAT COUPE 2.0 16V
ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine
Коментар
-
Re: Термостат - диагностика, проблеми, решения
mita написа:Как ви се държат термостатите? Моя е сменян миналата година и сега пак не работи. В задръстванията имам нормална температура, но вдигна ли повече от 60 - температурата пада до средата... Симптомите са ясни - термостат. Проблема е че миналата година на 07.11.2006 сменях термостата, а сега отново не бачка...В събота смених кормилни накрайници че се бяха поразбили, но майсторът ми каза че и амортисьорите са за смяна. Амортисьорите са сменени миналата година юли, но сега десният хлопа силно и е омазнен, а левия - със скъсан маншон... Такива части се продават тук или кво? При вас как са нещата - термостатите по една година ли ви бачкат?
Коментар
-
За спора на колегите и аз уважавам такива хора, като колегата благун, но време е вече и да се изкаже некой по вещ в тази област като Хит-ко например и неговото мнение да се сравни с резултата на тези които вече ползват този термостат, а и никой от нас не знае дали в оригиналния темостат в тялото не е скрит точно същия термостат, като на Рено.FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !
Коментар
-
Грес и много натиск, така аз го набутах. Опитай трябва да влезе.Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/
Коментар
-
blagun написа:stef написа:колеги в конкретния случай и да расъждавме и да не расъждаваме е все тая , системата работи безотказно вече доста време и зима и лято / на едно опелче корса 1,4 / така че изпробвано е :DBrava 100 16V '99
Коментар
-
Хммм ... тъкмо почнах ,обаче вече работата ми се струва мъчна.Тоз термостат от Рено е доста по-широчък от тръбата, а и не ми се изясни от по-горните постове -трябва ли да се изкорми стария термостат или не трябва?Сега тъкмо ще пробвам да разширя маркуча с гореща вода,дано стане А и последен : Ще представлява ли проблем ,ако стария термостат си седи ?Щото сега ми загрява,ама едва стига до началната черта
Коментар
-
MrElectro написа:Хммм ... тъкмо почнах ,обаче вече работата ми се струва мъчна.Тоз термостат от Рено е доста по-широчък от тръбата, а и не ми се изясни от по-горните постове -трябва ли да се изкорми стария термостат или не трябва?Сега тъкмо ще пробвам да разширя маркуча с гореща вода,дано стане А и последен : Ще представлява ли проблем ,ако стария термостат си седи ?Щото сега ми загрява,ама едва стига до началната чертаFiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар