stef, може и аз да не съм разбрал правилно. Значи на практика става тази замяна с термостатите. А как тогава уреда на таблото ще отчита температурата?
Не си разбрал правилно. Старият термостат си остава. Той не те бърка понеже е постоянно отворен. Този от Рено се слага в тръбата която излиза от термостата и отива към радиатора. По този начин датчици, всичко си е на мястото.Абе идеята е толкова добра, че направо пред колегата Благун.Нямам търпение да я осъществя, но уви, нямам и много време. Но до 5-10 дни ...
Браво само че за по сигурно го изкормете стария термостат с някакъв секач ама с внимание да не счупите тялото. Да не би случаино да му щукне да затвори че после има да се чудите кои от двата е.
Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/
stef, може и аз да не съм разбрал правилно. Значи на практика става тази замяна с термостатите. А как тогава уреда на таблото ще отчита температурата?
Не си разбрал правилно. Старият термостат си остава. Той не те бърка понеже е постоянно отворен. Този от Рено се слага в тръбата която излиза от термостата и отива към радиатора. По този начин датчици, всичко си е на мястото.Абе идеята е толкова добра, че направо пред колегата Благун.Нямам търпение да я осъществя, но уви, нямам и много време. Но до 5-10 дни ...
Браво само че за по сигурно го изкормете стария термостат с някакъв секач ама с внимание да не счупите тялото. Да не би случаино да му щукне да затвори че после има да се чудите кои от двата е.
Благодаря ви за хубавите думи Темата стана много хубава и полезна с помощта на колегите и тяхните снимки, така че предлагам да придобие "важност"
BMW E90 320D
ех. FIAT COUPE 2.0 16V
ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine
Некой мод да прекръсти темата, че на мен хич не може да ми хрумне как да я кръстя. Темата е много полезна, анй-вероятно и аз ще си направя такъв downgrade.
Чудесна и много полезна тема. Браво на колегите и . Моя термостат е "трагнал"- отваря след 90 градуса след което температурата пада бързо до 70 (две- три чертички под средата). На дълъг път стои на 70. Мисля да изкормя стария и да си сложа термостат от рено. Не ми се дават 70 лв. за термостат.
Датчика е на главата между 2 - 3 цилиндър!Ще го пръсна с контактен спрей да видим какво ще стане!
чакаме :D
И така след дълго лутане най-накрая ми остана време да погледна датчика и като махнах качулката видях , че на едно място кабелчето е с нарушена изолация.Около 2-3 мм е участъка и се виждат жичките!Сложих за всеки случай почистваща течност и пак го сложих!Решил съм обаче да го отстраня тоя гол участък, но се чудя как...да го изолирам, да го надя, като втория вариант не ми се вижда удачен!Ако срежа голия участък, зада избегна наденето кабела ще се скъси и после няма закачанеТа какво да правя според вас колеги!п.с. Колега sev да се отбележи и той!
now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Темата е добра и полезна, безспорно, но това заглавие дава погрешна представа. Излиза, че ние с фиатките всяка година трябва да си меним тези части, което не е вярно. Какво ще си каже някой кандидат за покупка на Фиат, който сондира мнения? В най-важния раздел, най-отгоре се мъдри тема с такова заглавие, че и важна даже Пример за заглавие: "термостат - задължителна проверка, модификация" или нещо такова
Някой ако го направи на Брава 1.4 да пусне малко снимки. Че там маркуча е един S образен и къде точно се слага тоя термостат... после има ли вадене изобщо.Гледам при хит-ко доста са ги вдигнали термостатите за 1.4, преди 2 години си взех за 32лв, сега Вернета е към 50лв, а цените за термостат на 1.6 са си същите...
Някой ако го направи на Брава 1.4 да пусне малко снимки. Че там маркуча е един S образен и къде точно се слага тоя термостат... после има ли вадене изобщо.Гледам при хит-ко доста са ги вдигнали термостатите за 1.4, преди 2 години си взех за 32лв, сега Вернета е към 50лв, а цените за термостат на 1.6 са си същите...
Аз ще го направя на Браво 1,4 и ще кача снимки.
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Реших и тук да си сложа мнението. Евала за решението с евтиния термостат въпреки всичко голямо чудене пада.....Баси, като чета, и гледам какво обсъждаме направо падам....1. май май никой не чете какво е описано, 2. Май никой досега не е карал зимата извънградско 3. Или 96% от хората карат коли с не работещи термостати, или никога не са карали кола с работещ такъв4. Или никой не си следи уредите докато кара Прилагам тука една снимка с някой обяснения въпреки че не съм ВО или някой който разбира..... и се надявам някак си всеки да си обясни как работи таз пуста охл. система, какво е термостат, и за какво е сложен, както и кой маркуч се пипа за да се провери дали ви работи прословутия термостат. И мотора може да се охлади при продължително спускане независимо дали е работещ или не термостата, поради факта, че като се движи с голяма скорост, а мотора работи на празен ход, е все едно вентилатора духа с пълна сила включен не на 2 ами на 5 . Това важи с голяма сила в зимните месеци, но също така и лятото, понеже околната температура в най добрия случай е 40 градуса, а работната температура на двигателя е около 90, което е достатъчно и в най голямата жега при продължително спускане да се охлади много системата, както и стрелката на таблото ви да мръдне, не само 1мм, ами направо да си спадне до-долу.......Айде стига писах че темата взе да ме нервира. А вие ако не ми вярвате, или си мислите че ви гъбаркам нещо, и трябва някой друг да ви го каже, поне пробвайте и осмислете което съм си играл да нарисувам и опиша. Все пак това е нещо толкова елементарно, че чак не вярвам че го обсъждаме вече толкова много страници. Сега се чудя....дали да обяснявам защо дизела загрява по-бавно......, но ще дам един жокерМоже би е свързано че мотора работи на сравнително по-бавни обороти, може би и дизеловия мотор е изработен с някой по-масивни метални детайли, които поемат по-голямо количество енергия(разбирайте топлина) в следствие на което, по дълго време тази енергия(топлина) се усвоява от самия агрегат(мотор или двигател), и термостата докато дотигне температурата си на отваряне.....минава повечко време. Което не значи, че колата загрява страшно бавно, просто по-късно във времето се налага да се отвори големия кръг(през радиатора).
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака ИТАЛФЕСТ 2007
Най добре някой да разчисти темата на 21. Как да си сменим термостата по хитър, лесен и евтин начин, с такъв от Рено.2. Проблеми с термостата и какви са ни показаниятаЩото тука е станала една мешавица...кой каква температура, как му се мести стрелката, на каква кола......тя голяма каша
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака ИТАЛФЕСТ 2007
Колеги днес по някое време и аз ще слагам такъв термостат на моето Браво, ще снимам и в понеделник ще пусна снимки, както на монтажа така и показанието на таблото преди и след това !!!
Карам фиат мареа 1.9 TDI. Смених и термостата, а колата пак не ще да грее като хората. Сега е по-добре от преди защото все пак поддържа някаква температура но тя е много ниска(на втората чертичка). възможно ли е проблема да е в нещо друго или просто термостата е дефектен.
Карам фиат мареа 1.9 TDI. Смених и термостата, а колата пак не ще да грее като хората. Сега е по-добре от преди защото все пак поддържа някаква температура но тя е много ниска(на втората чертичка). възможно ли е проблема да е в нещо друго или просто термостата е дефектен.
а имаш ли парно? може самия датчик да не отчита коректно
Коментар