Значи ако корпуса на термостата, от моделите с двата дебели мъркуча отиващи към радиатора,няма да стане.
Нямам представа къде е точно гадния термостат , но до колкото успях да мерна под капака (все пак имам общо 200 км на тази кола, а и все нямам време...) има няколко маркуча, от които 2 отиват към радиатора, а другия (другите) са за турбото. Днес ще пътувам малко, но утре или в друг ден ще я огледам по-щателно.
Ако термостата е на главата на мотора,няма да стане.
При такова разположение на термостата по тия дебелите маркучи трябва да минава охладителната течност само за големия кръг, който пък е целта да бъде контролиран. Малкия така или иначи си е отворен и си върви в другата посока през парното. Поправете ме ако бъркам, до сега на опела ми така беше. Не вярвам при фиата нещата да са много различни.Поздрави и благодаря за отговора
Различни са,фиатския контролира 2 кръга а на опел само 1.Аз затова затапих малкия и съм с термостат от опел само с1 кръг,но ноята е бензин ,на дизела не знам как ще стане
Здравейте, ще ползвам темата, за да не пускам нова.Направих упражнението на Брава ТД 100.Та така. Взех термостат за рено 5 1,4, отварящ на 82 градуса - 23 леваhttp://deforse.snimka.bg/automobiles/fiat.774179По описанията тук започнах да се мъча "да го набия" в маркуча, но явно голям зор трябваше да видя. Тогава реших, че ще се ходи на стругар да престърже горната част на термостата, която беше точно с вразмер външния диаметър на маркучаРезултатут от уражнението е това:http://deforse.snimka.bg/automobiles...472116Вече термостата су влезе без проблем в единия маркуч, отиваш към радиатора.http://deforse.snimka.bg/automobiles...472118Сега стрелката седи в това полежение, за разлика от преди, когато стоеше все до нулата. Може би ако бях взел термостат на 88 градуса, стрелката щеше да е точно в средатаhttp://deforse.snimka.bg/automobiles...179.31472119В момента пак ми се струва, че заграва малко бавно защото и по другия маркуч към радиатора пак влиза топла вода (оригиналния термостат е забил на отворено). Предполагам с още един термостат пак на 82 градуса в другата тръба проблема ще бъде решен. Другото "странно" е че от положението на стрелката, което виждате на снимката се затопля малко над средата (предполагам 92-3 градуса), след което термостата отваря напълно и показанието се възтановява пак на заснетото положение. Искам да отбележа, че причината предполагам е, че самия преправен термостат е по средата на едната тръба, а не плътно до оригиналния термостат (просто нямаше място там)Поздрави
Най вероятно, не термостата отваря на пълно на 91 градуса, защото както сам си написал той отваря на 82 и 82 градуса са там където ти седи стрелката на снимката. След като мине средата /или 90 градуса/ и стигне 91,5 ако не се лъжа, се включва перката която охлажда и за това температурата пада. Следователно ако поседи на място да работи трябва да усетиш как включва и изключва перката и да поддържа температура ~91 градуса.
Предполагам. Важното е, че проблема е решен и ако други колеги се чудят какво да правят с термостата при дизеловите коли да се заемат - тествано. Не можах само да се справя да вкарам снимките в самото мнение за по-прегледно, но и така върши работа. Ако някой от модераторите реши , че би било по добре снимките да са локално да ги прехвърли. На следваща процедура ще гледам пак да снимам. Затапих и ЕГР-то, това е друга тема, а и няма снимкиПоздрави.
Здравейте колата е Браво 1.8 16в 98година месец незнам проблема е следния термостота отваря на 75 градуса установена с термометар в казанчето и пипане на трабите и радиатора,, НО в момента в който колата е в движение температурата спада до 65градуса при околно температура около -2 градуса да отбележа нямям кора под двегателя термостата ли е за смяна или е друго Термостата е сменен преди 4 години но незнам каква марка е
Да. Марки колкото искаш. Казват, че Behr са добри.МОДЕРИРАНОНарушение на т. 4.6. от правилата на форума. Забранено е включването на рекламни линкове в мнението.
Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
добре де но защо отваря на 75 а после не ги подържа некакси ми е нелогично ако стои отворен постоянно няма на да отваря на 75градуса а ще отваря па рано ИЛИ можеби като загрее росле не може да затваря и да подаржа температура
Здравейте колата е Браво 1.8 16в 98година месец незнам проблема е следния термостота отваря на 75 градуса установена с термометар в казанчето и пипане на трабите и радиатора,, НО в момента в който колата е в движение температурата спада до 65градуса при околно температура около -2 градуса да отбележа нямям кора под двегателя термостата ли е за смяна или е друго Термостата е сменен преди 4 години но незнам каква марка е
Първо я закачете на МЕС и провете каква температура отчита ЕКУ-то, после проверете съпротивленията на ДВАТА датчика на термостата и на главата/намира се зад 4-ти цилиндър/, после премерете гъстотата на антифриза, след това тест с одеколон в антифриза дали не губи налягане от някъде, Да си сменял случайно предната броня с такава от ЖТД? И да най добрите термостати са на БЕР /и пак не е гаранция/.
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Има ли колеги с термостат BEHR да споделят ква температура им даржи мотора и стрелката изванграцко каде се намира на таблото става на вапрас за мотор 1.8 16v Бронята е оригиналната за модела
Аз съм с БЕР, смених го пролетта, стрелката извън града се държи точно две челтички по долу но е нормално заради сменената броня която е с по голяма площ на охлаждане.
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Аз съм с БЕР, смених го пролетта, стрелката извън града се държи точно две челтички по долу но е нормално заради сменената броня която е с по голяма площ на охлаждане.
и аз съм със сменена предн пброня от дизели държи по-хладно през зимата, но слагам картон на 2/3 от радиатора - не че има полза дено лятото мерихме температуата през компа - пказваше 5-10гр по-високо от уреда, така че долу горе се уравновесяват нещата карам и това е
Днес смених термостата и нещата като че ли дойдоха на място температурата е две черти под средата но ми се струва че колата загрява по бавно на какво ли се дължи това незнам ще опитам да сложа картон пред радиатора дали ще загрява по бързо
Коментар