Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат - диагностика, проблеми, решения

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За Рено са 10-12 лв,за Темпра 1,6 /само че са 4 вида 1,6 моделите двигатели/ от 24 до 50 лв.
    Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
    ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

    Коментар


      За каква кола става въпрос?От рено 5 е най евтин, но ако твоя се опитва да работи може да стане проблем.На някои коли може да стане от застава ,към главата е 1 към 1.Моя е разглобяем и вкарах от опел на 92 градуса
      FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

      Коментар


        Взех си термостат Vernet за 24 лв и сега загрява бързо до 90 градуса и ги поддържа(стрелката почти не мърда от средата) и парното сваля кожа :D

        Коментар


          Огромни благодарности на колегата pioneer 306c с голфовият термостат! Току що и аз съм със същият монтиран на мареа 1,6. засега работи перфектно. Моят е на 87градуса( само такъв намерих) бер и двигателят не пада под тях , стелката седи в средата и мърда с милиметър на горе надолу най-много..

          Коментар


            Да повдигна добрата тема и тази година . Газифицирам се тези дни та да взема да свърша и тази работа поне. Някой може ли да подаде информация, какъв термостат да търся за купе 1.8 на колко градуса да отваря и евентуално от каква кола?

            Коментар


              Благодаря за отговорите!Само да напиша по темата, взех термостат от рено 5 отварящ на 83 градуса, голям Х*Й ядох докът го наръгам, и пак не влезе според мен колкото трябва ама както и да е! Та колата сега загрява за около 6-7 мин. работа на място вдига 60+ градуса на 83 термостата отваря и на 90+- се включва перката. Смятам, че е горе долу нормално.

              Коментар


                Здравейте Колеги!-Реших да дам едно разяснение, как работят нашите термостати,като наскоро си патих с моя термостат ,който явно е оргиналния от както е излязла от завода.Значи преди месец колцата почна да загрява в нанагорнище , като я настъпя по- здраво, и като види равно или на надолнище се стабилизизира в това положение както си бях свикнал.Именно под средната линия на скалата,горе долу в една четвърт от скалата.Колата я взех с блокирал не напълно термостат ,имам предвид, блокиран в отворено положение ,и реших да сложа от рено 5 както повечето Колеги го правят.Но, проблема дойде както казах в началото, преди повече от месец, първото което направих е да промия радиатора, резултатът бе нулев.Второ ,реших да изкормя термостатния елемент, като едновременно махнах и този от реното,но пак нямах решение с загравянето,и тогава почнах да се замислям за проблем в главата.Почнах да разпитвам майсторите по телефон в нашия град,и всичките ми казваха едно и също,да сменя термостата,като преди това съм описал кво съм правил по колата.Първите двама искаха да я видят на място,само третия ,бе обяснителен по телефона,именно той ми светна къде съм сбъркал с побългаряването с термостата от рено 5.Затова прилагам снимки за да разберете как работят двойно действащите термостати на фиат ,защото тези термостати така са ги конструирали,че без термостатен елемент ,не може да циркулира добре охладителната система. :DНа долната снимка, съм посочил отвора на малкия кръг,точно този отвор прави връзката през термо елемента и щуцера към металната тръба ,която е свързана към помпата.На средната ,съм снимал лицевата част както е закрепен на главата термо-корпуса,като с оранжево е малкия кръг,а синия е големия кръг.Самия елемент е с две тапи,когато е затворил термостата, кръга става през малкия кръг както съм отбелязал с оранжевата линия,и съответно с синята линия ,когато термостата е отворен .Значи ако термостата блокира в средно положение, тогава двата отвора, ще бъд отворени,и тогава се нарушава правилната циркулация,като най-вече ще бъде в натоварено положение на мотора,тогава ще имаме бавно но сигурно покачване на температурата,както и обратния симтом ,бавно охлаждане по нанадолнище на скорост.На горната снимка ,съм показал как изглежда двойно действащия термо елемент,като с стрелките съответно съм посочил тапите ,които затварят и отварят съответните кръгове на охладителната система.Дано да сте ме разбрали Колеги, от качените от мен снимки,моля да ме извините за не доброто качество на снимките,но поне ще дадат няква представа, как функционират охладителните системи, с двойно действащи термо елементи.
                Прикачени файлове
                Fiat palio 1.7td

                Коментар


                  Ами аз малкия кръг го ликвидирах и съм с термостат от опел на 92г от 1 година,работи си без проблем
                  FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                  Коментар


                    янко написа:
                    Ами аз малкия кръг го ликвидирах и съм с термостат от опел на 92г от 1 година,работи си без проблем
                    Как така си го ликвидирал, искаш да кажеш че си го затапил?!-Как тогава циркулира системата, сигурно през кръга на парното и големия,просто не мога да схвана.Не знам с какъв мотор си , но при мен не може да стане, освен да отделя кръга на парното чрез щуцери, които да правят кръга с помпата.Другия вариант дето също съм мислил е ,частично да запуша отвора, но това няма да окаже такъв ефект,докато с отделянето на кръга към мъркуча който е за парното,може да стане,но за сега не искам такива опити, и то с дизелов мотор.Засега съм се ориентирал да преправям стария термостат, като смятам да го заменя от модел на хюндай, който е най-близки като размери и температура на отваряне.В момента има много работа в фирмата дето работя, но щом по намалее, веднага го качвам на кординатната ,за да преработя гнездото, за хюндайския термо- елемент.
                    Fiat palio 1.7td

                    Коментар


                      Ами да,затапих го и малкия кръг остава през парното.Мотора е 1,6 16в
                      FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                      Коментар


                        Специално при 1.9 JTD системата е подобна с две тапи е оригиналният термостат, но там такива проблеми с прегряване не се наблюдават ако се сложи термостат от Рено. На моята кола 2 години карах с такъв от Рено на 89 градуса и още щеше да карам ако не се беше спукал корпуса на оригиналният термостат точно където е залепена пластмасовата част, за която се захваща големият маркуч към радиатора. Съответно от там почна да капе сериозно и просто нямаше как да не го сменя и махнах този от Реното и си сложих нов оригинален термостат. Разлика във времето на загряване на колата с двата термостата не намирам. Зима и лято стрелката на средата, освен ако вън не е -15 и не спускаш километри на скорост с пуснато парно на 2 или на 3 примерно, ама тогава впръскването е 0 mg/i и топлината от триенето в двигателя не е достатъчна за да навакса изстиването от парното трябва си нафта. При изкачване колкото и силно да духа парното стрелката си е на средата. Баща ми има същото Пунто като моето и при него сложих термостат от Рено и вече година и половина проблеми никакви, а ходят и до морето в Гърция, каране по магистралата с климатик, а там в момента не се живее от жега.Интересно ще е някой да обясни от къде идват разликите при комън рейла и TD100 мотора та едните греят с термостати от Рено - ясно че при директното впръскване отделената топлина е много по-малко, но явно има и още нещо.
                        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                        Коментар


                          ilko-gd написа:
                          Специално при 1.9 JTD системата е подобна с две тапи е оригиналният термостат, но там такива проблеми с прегряване не се наблюдават ако се сложи термостат от Рено. На моята кола 2 години карах с такъв от Рено на 89 градуса и още щеше да карам ако не се беше спукал корпуса на оригиналният термостат точно където е залепена пластмасовата част, за която се захваща големият маркуч към радиатора. Съответно от там почна да капе сериозно и просто нямаше как да не го сменя и махнах този от Реното и си сложих нов оригинален термостат. Разлика във времето на загряване на колата с двата термостата не намирам. Зима и лято стрелката на средата, освен ако вън не е -15 и не спускаш километри на скорост с пуснато парно на 2 или на 3 примерно, ама тогава впръскването е 0 mg/i и топлината от триенето в двигателя не е достатъчна за да навакса изстиването от парното трябва си нафта. При изкачване колкото и силно да духа парното стрелката си е на средата. Баща ми има същото Пунто като моето и при него сложих термостат от Рено и вече година и половина проблеми никакви, а ходят и до морето в Гърция, каране по магистралата с климатик, а там в момента не се живее от жега.Интересно ще е някой да обясни от къде идват разликите при комън рейла и TD100 мотора та едните греят с термостати от Рено - ясно че при директното впръскване отделената топлина е много по-малко, но явно има и още нещо.
                          Колега, и аз така карах две години от рено5, но оргиналния не бях го изкормил,явно е бачкал ,като е затварял малкия крът,но не е затварял както трябва.Не ми се вярва термостат с двойно действие който е проектиран,да го изкормиш и да караш пак от рено5,дори и без него пак се нарушава правилната циркулация. :D Не случайно затова е малката тапа,именно тя спира циркулацията към малкия кръг, за да може налягането от момпата да се насочи по щуцера,който отива към радиатора.
                          Fiat palio 1.7td

                          Коментар


                            Здравейте,Айде да си направя сефтето във форума. От 1 седмица карам и аз фиатка, та от толкова чета и форума .Сега малко да поизтупам темата от прахта. Ичетох 20 страници тема, че и един PDF си изтеглих и почти всичко ми стана ясно. Казвам почти, защото не разбрах тази схема дали става при TD100 двигателите, и дали термостата от рено 5 става за този тип.Поздрави
                            Fiat Brava 1.9TD 100

                            Коментар


                              Никой ли не е слагал на нафтова печка? До колкото разбирам трябва да отвори на 82 градуса. От ренде 5 на толкова ли отваря? Моля ви колеги, че другата седмица съм отпуска и ще мога да го направя ако знам какъв термостат да взема за нафтата ТД100.Поздрави
                              Fiat Brava 1.9TD 100

                              Коментар


                                deforse написа:
                                Никой ли не е слагал на нафтова печка? До колкото разбирам трябва да отвори на 82 градуса. От ренде 5 на толкова ли отваря? Моля ви колеги, че другата седмица съм отпуска и ще мога да го направя ако знам какъв термостат да взема за нафтата ТД100.Поздрави
                                Ако термостата е на главата на мотора,няма да стане.Пробвай от реното,но без да кормиш стария,и ако той бачка до пълно отваряне, ще се кара заедно от рено5 термо.Иначе да изкормиш стария,пак няма да стане,просто тия термостати,така направени, че без правилна работа на термо елемента,няма да циркулира правилно системата. :DP.S-Значи ако корпуса на термостата, от моделите с двата дебели мъркуча отиващи към радиатора,няма да стане. Особено ако блокира термостата в полуотворено положение.....
                                Fiat palio 1.7td

                                Коментар

                                Working...
                                X