Да си кажа и моито мнение.Предполагам е за повечето коли е едно и също.Тоест принципа на охлаждане на двг е почти един и същ.Не мога да кажа точни градуси защото се водя от практиката.Намирате коя тръба излиза от темостата и влиза в радиатора .Палите колата и пипате докато отвори термостата и пусне да охлажда големия кръг.После поглеждате на таблото каде е стрелката.Това положение ще ви бъде приблизително за каране извън градско с около 90клм на 5 скорост 2700 оборота.На тази температура двг-то се чувства наи-добре.Може малко да се повлияе но не за далго.При много студено време може да падне малко по надолу 2-3мм .При топло малко по нагоре 2-3мм.Така колата продалжава да си работи на място и чакате докато се вклучи перката на 1 степен.1 степен на перката е много слаба и не се чува много . Може дори да се загледате дали е включена.Поглеждате пак на таблото.Стрелката трябва да е малко над средата 2-3-4 мм .Тази температура щте ви баде за градско.Перката се вклучва леко за да свали температурата малко под средата 2-3мм.Ако не се вклучи значи неработи .Изклу4ете колата няма смисъл повече да работи.2 степен на перката е показана на снимката.Тя върти барзо и се чува много .Тя е за да охлади когато малката скорост е развалена или неможе да охлади.Може да се вклучи в топло време и задръствания.При последното 4-то положение и по лошо.ако имате възможност пускате колата по инерция при вклучен двигател дори и с 20клм/час пак щте охлади малко . паркирате колата някъде на сянка и оставяте двигатела да работи.през това бреме се мачите барзо да го охладите.Да му вклучите принудитено бързата степен на перката.Спирането напълно на двигатела и охлаждането му като го гледате и чакате да се охлади сам може да има неприятни последствия.Искам да допълня ,че някои перки може да имат само една скорост.Написах това след като цяло лято карах с развалена малка скорост на перката.Позачетох се малко и останових че има две скорости .Оправих я и сега сам добре а също и на двигатела му е добре .
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Термостат - диагностика, проблеми, решения
Collapse
X
-
dinobg написа:При последното 4-то положение и по лошо.ако имате възможност пускате колата по инерция при вклучен двигател дори и с 20клм/час пак щте охлади малко . паркирате колата някъде на сянка и оставяте двигатела да работи.през това бреме се мачите барзо да го охладите.Да му вклучите принудитено бързата степен на перката.Спирането напълно на двигатела и охлаждането му като го гледате и чакате да се охлади сам може да има неприятни последствия.
Коментар
-
ogi28b написа:dinobg написа:При последното 4-то положение и по лошо.ако имате възможност пускате колата по инерция при вклучен двигател дори и с 20клм/час пак щте охлади малко . паркирате колата някъде на сянка и оставяте двигатела да работи.през това бреме се мачите барзо да го охладите.Да му вклучите принудитено бързата степен на перката.Спирането напълно на двигатела и охлаждането му като го гледате и чакате да се охлади сам може да има неприятни последствия.Fiat Bravа'96 1,6 16v 90к АГУ LOVATO
Коментар
-
Колеги , мойто браво пък има много странен проблем - загрява супер бързо за 25-30 минути вече стига до червената черта ... Дадоха ми един здрав термостат от друго браво , само дето не съм сигурен дали и 2та датчика са на него . Въпроса ми е дали датчиците на стария термостат мога да ги сложа на " новия" и как да позная каде са тия датчици и дали са там изобщо ? Yellow_Flash_Colorz_PDT_14Bravo 1.6 16V
Коментар
-
pioneer 306c написа:Аиде и аз да се включа по темата.И моя термостат си замина и реших и аз да правя магия При по обстоен преглед на корпуса и термостата реших, че варианта с термостат в маркуча не ме устройва поради две причини.Едната е, че като се навре термостата в маркуча няма добро обливане на мехчето, а втората е , че когато термостата отвори напълно притваря чрез байпасния клапан малкия кръг и си мисля, че в жегите може да имам проблем с охлаждането.Та след малко умуване реших проблема с термостат от голф 1,6 бензин на 88градусаЦялото това начинание ми излезна близо 24лвТермостат-18лвВтулката+труда на стругара -4лвопръстени 3 бр- 1,80лвето и малко снимкитук корпуса е вече разглобенhttp://media.snimka.bg/7877/022008563-big.jpg?r=0на тази се вижда отвора който при отворен напълно термостат бива затворен от байпасния клапанhttp://media.snimka.bg/7877/02200856...аправил съм втулка от месинг която влиза в корпуса и на която ще легне новия термостаттермостата е припилен по размергайката която затваря термостата също е стругована http://media.snimka.bg/7877/02200857...ig.jpg?r=0На тази се вижда в дясно стария термостатhttp://media.snimka.bg/7877/022008583-big.jpg?r=0Ето къде поставям втулкатаhttp://media.snimka.bg/7877/02200858...оставен термостатhttp://media.snimka.bg/7877/022008589-big.jpg?r=0и опръстени новиhttp://media.snimka.bg/7877/02200859...атворен http://media.snimka.bg/7877/022008600-big.jpg?r=0поглед отгореНа гайката която затваря термостата е премахната на стария термостат опората http://media.snimka.bg/7877/022008634-big.jpg?r=0Тук се вижда байпасния клапан към отвораhttp://media.snimka.bg/7877/022008643-big.jpg?r=0още един поглед .....http://media.snimka.bg/7877/02200864...47-big.jpg?r=0Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Малкия кръг в никакъв случай не трябва да се затапва.При мен всичко си работи перфектно от тогава когато пуснах мнението за интервенцията.Колата загрява бързо ...2-3км и стрелката кове на средата и не мърда... лято -зима няма разлика.Важно е термостата да е на 88гр а не на 92 както при опелските. Моя съвет е да си вземете стар термостат и да деиствате с него, а през това време да си карате колатаВ крайна сметка и по 2 години да държи този термостат то цената му е 18лв а не 120
Коментар
-
След 1 седмица мачение днес вече и ас направих интервенция като колегата pioneer 306c смо остава да го монтирам на колата тея дни .Тук във Варна много трудно се намира месиг или аломиний материал за втулката бях е направил от черен метал но не ми харесва.FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !
Коментар
-
Вече няма значение днес ми остана малко време и го сложих за сега съм минал само около 20 километра и работи добре .То аз свалих работеш термостат ,миналата година пак правих интервенции и сложих термостат от уж от Уно 1,5 93г които термо клапан е почети едентичен с нашия но се оказа че не бил за Уно ами за някаква американска талига и момчетата в магазина не помнят за каква точно че стоял от години но ми се струваше че много рано отваря то ако не се лъжа на него пишеше 83 градуса .Но вече няма значение колегата добре го е измисли,искам само да допълня че втулката трябва да най малко 9 мм за да държи баипасния клапан добре отворен и може да не е от метал ами от техническа пласмаса но се сетих много късно .FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !
Коментар
-
Здравейте фенове , нов съм във форума и имам нужда от съвет,за който Благодаря предварително ! Карам бус Дукато 2008г. внос от Англия от юни 2011 и откакто се захлади имам проблем : стрелката помръдва след около 30-40 мин каране стига до средата парното започва да топли , и по някое време започва да пада ,за около 2-3 мин пада до долу след около 4-5 мин пак започва да се вдига !!! Моля за вашето компетентно мнение да ходя ли за смяна на термостат ? или може да е нещо друго ? какъв термостат да купя ? и от къде да го купя най- добре ?Fiat Ducato 100 Multijet 2008 -десен волан
Коментар
-
Здравейте фенове , нов съм във форума и имам нужда от съвет,за който Благодаря предварително !Карам бус Дукато 2008г. внос от Англия от юни 2011 и откакто се захлади имам проблем : стрелката помръдва след около 30-40 мин каране стига до средата парното започва да топли , и по някое време започва да пада ,за около 2-3 мин пада до долу след около 4-5 мин пак започва да се вдига !!! Моля за вашето компетентно мнение да ходя ли за смяна на термостат ? или може да е нещо друго ? какъв термостат да купя ? и от къде да го купя най- добре ?Fiat Ducato 100 Multijet 2008 -десен волан
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар