Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат - диагностика, проблеми, решения

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Това с отвора ми се струва несериозно и но мен... Иначе днес смених датчика за перката и новия датчик включва на същата температура (според скалата на таблото), както и стария, тоест прекалено късно! Стария датчик не беше зацапан по контактната повърхност и явно си е бил наред. Радиатора се загрява и пари, но дали това е достатъчно, също така и датчика пари и не мога да си задържа ръката на него! Не мога да си обясня защо се включва толкова късно перката! Възможно ли е радиаторът да ми е затлачен и да не загрява достатъчно датчика? А вече се съмнявам и за друго - издухана гарнитура, защото лятото, преди да си сменя таблото с такова със скала за Т, бях само с лампа, която няколко пъти се включваше и именно за това подмених таблото, за да следя Т.
    Fiat Punto 1.7 TD

    Коментар


      tzetzo_slavista написа:
      Днес преместих термостата в маркуча, който отива в горната част на радиатора! Обаче сега има проблем с прегряването. Термостатът от рено отваря на 83 градуса, а оригиналният на 80 - дали тези 3 градуса са проблем и затова да тръгва да прегрява колата? Иначе като достигне температурата по средата и маркуча след термостата се нагрява, тоест минава вода, но перката за първа степен се пуска едва когато скалата за температурата достигне пред последната чертичка. Радиатора е горещ(парещ) в горната си част, а в долната към датчика за перката е топъл(хладък). Може ли да се е образувала въздушна възглавница в радиатора и ако да, как се обезвъздушава? Благодаря Ви предварително за помощта!
      1. Възд. възглавница ще е в горната част на радиатора АКО я има-- в твоя случай няма как да е в. възгл.2. Обърни внимание на ЧЕРВЕНОТО3.Дори да ти се включи перката - ефекта ще е същия - сам казваш че в долната част радиатор е хладък --> течността отиваща от радиатора към ДВГ е студена , а перката и да работи няма да промени това.4. Всичко сочи намален дебит - обикновенно проблема е в последния пипан детайл - при теб или е термостата или задръстен радиатор.А Ако имаш въздушна възглавница, няма да е в радиатора -- най-добре иди на тест за газове в антифриза.

      Коментар


        По последни наблюдения, радиатора е горещ, както в горната, така и в долната част, а също така и маркуча в долния край на радиатора пари. Има температура, но перка не се включва. Утре ще пробвам да сваля радиатора и да се опитам да го промия.
        Fiat Punto 1.7 TD

        Коментар


          tzetzo_slavista написа:
          ДАДЕНО: ...радиатора е горещ, както в горната, така и в долната част, а също така и маркуча в долния край на радиатора пари. Има температура, но перка не се включва.ИЗВОД: Утре ще пробвам да сваля радиатора и да се опитам да го промия.
          сори, ама не ти виждам логиката

          Коментар


            И аз не знам вече каква логика да търся....радиатора ври, а перката се включва към 100гр. и с двата датчика, които изпробвах.
            Fiat Punto 1.7 TD

            Коментар


              Колеги, вече съм с термостат от рено! Супер доволен съм като резултат. Гледах доста снимки какви термостати имате вие, но моят е малко по-различен... Слагането обаче не беше лесна работа и по специално вкарването на термостата в маркуча.Не направих снимки, че беше тъмничко, но въпреки това стана добре
              "Без сърца, сме просто машини"
              Toyota Prius 1.5 Hybrid
              EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

              Коментар


                колеги хубаво термостата е от рено5 но от какав двигател,или всичките са еднакви.и един вапрос можеби тъп но от каде източвате антифриза.благодаря
                Fiat Bravo 1,8 16V GТ

                Коментар


                  От какъв двигател е не съм и поглеждал. Просто казах на продавача, че ми трябва термостат да отваря на едиколко си градуса (89 но май беше по-добре да отваря на 85) от рено 5 и че ще го монтирам в маркуча. Човека без повече да се оглежда извади един и това беше. Антифриза най-лесно се източва от долният маркуч на радиатора. Провери каква му е скобата, ако е от еднократните преди да я свалиш си купи друга. Успех
                  "Без сърца, сме просто машини"
                  Toyota Prius 1.5 Hybrid
                  EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                  Коментар


                    здр

                    аз също имам проблем с моят термостат само че цената му е 106лв.става дума за фиат пунто 1.7тд 98г.ако някои колега знае нещо по въпроса с какъв мог да го заменя нека помогне.благодря предварително.

                    Коментар


                      колеги стана и то за 9лв.но много трудно влезе в маркуча иначе работи супер
                      Fiat Bravo 1,8 16V GТ

                      Коментар


                        Аиде и аз да се включа по темата.И моя термостат си замина и реших и аз да правя магия При по обстоен преглед на корпуса и термостата реших, че варианта с термостат в маркуча не ме устройва поради две причини.Едната е, че като се навре термостата в маркуча няма добро обливане на мехчето, а втората е , че когато термостата отвори напълно притваря чрез байпасния клапан малкия кръг и си мисля, че в жегите може да имам проблем с охлаждането.Та след малко умуване реших проблема с термостат от голф 1,6 бензин на 88градусаЦялото това начинание ми излезна близо 24лвТермостат-18лвВтулката+труда на стругара -4лвопръстени 3 бр- 1,80лвето и малко снимкитук корпуса е вече разглобенhttp://media.snimka.bg/7877/022008563-big.jpg?r=0на тази се вижда отвора който при отворен напълно термостат бива затворен от байпасния клапанhttp://media.snimka.bg/7877/02200856...аправил съм втулка от месинг която влиза в корпуса и на която ще легне новия термостаттермостата е припилен по размергайката която затваря термостата също е стругована http://media.snimka.bg/7877/02200857...ig.jpg?r=0На тази се вижда в дясно стария термостатhttp://media.snimka.bg/7877/022008583-big.jpg?r=0Ето къде поставям втулкатаhttp://media.snimka.bg/7877/02200858...оставен термостатhttp://media.snimka.bg/7877/022008589-big.jpg?r=0и опръстени новиhttp://media.snimka.bg/7877/02200859...атворен http://media.snimka.bg/7877/022008600-big.jpg?r=0поглед отгореНа гайката която затваря термостата е премахната на стария термостат опората http://media.snimka.bg/7877/022008634-big.jpg?r=0Тук се вижда байпасния клапан към отвораhttp://media.snimka.bg/7877/022008643-big.jpg?r=0още един поглед .....http://media.snimka.bg/7877/02200864...47-big.jpg?r=0

                        Коментар


                          Колега какъв е ефекта от интервенцията,аз си мислех за такава но с термостат от застава.Там където ляга втулката нещо обработвано ли е,а на гайката само леглото на стария термостат ли отстрани или стърга и челото?А колко време отне цялата операция?
                          FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                          Коментар


                            янко написа:
                            Колега какъв е ефекта от интервенцията,аз си мислех за такава но с термостат от застава.Там където ляга втулката нещо обработвано ли е,а на гайката само леглото на стария термостат ли отстрани или стърга и челото?А колко време отне цялата операция?
                            Ефекта е положителен.Работи си перфектно и по този начин когато отвори напълно термостата затваря малкия кръг с байпасния клапан(проверено)термостата е на 88гр.Там където ляга втулката не е обработвано и си има малък ръб където ляга самата втулканамалил съм размера на голямата периферия на термостата и на байпасиращата периферияОперацията отне около 2 часа с демонтаж, монтаж, направата на втулката и пристъргването на гайката при стругаря

                            Коментар


                              Събота или неделя ако остане време ще го разглобя ,но си мисля да затапя малкия кръг да е само през парното като на опелите
                              FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                              Коментар


                                Да не отварям нова тема да попитам и аз на колко градуса отговаря зелената стрелка на снимката там ми стои термостата е сменян пролета преди това на 1 2 чертички държеше, само веднъж лятото на баири на 2 3 предавка ми се вдигна кадето е червената и се включиха вентилаторите колата е браво 97 година http://alfa.kachi-snimka.info/viewer...295162196b.JPG
                                Fiat Bravo TD100

                                Коментар

                                Working...
                                X