Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат - диагностика, проблеми, решения

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Благодаря на колегата Blagun!!!Щом извърша процедурата ще информирам за резултата. Само още едно въпросче - канта аз ли да си го махна, или има и термостати без кант?
    like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

    Коментар


      #62
      Идеята да се вземе термостат от рено хич не е лоша, като се има предвид, че на някой коли наистина отива към 100-тина лева, само си мисля че трябва да се сложи непосредствено до истинския, особенно ако има и датчици които са наблизо, или в корпуса на самия термостат, за да не се обърква компютъра и да ви бърка горивната смес (за топъл/студен двигател). Успех в начинанието и пишете какво е станало, че да не се окаже, хем, хубаво, хем евтино, и безсмислено :D Ето как е и температурата на алфичката (при темпрата беше абсолютно същото положение, след като смених термостата), и не ми е правило впечатление да се променя в задръстване или на дълъг път. Единствено може да падне температурата ако примерно зимата се спускам по инерция дълго време. Но това е нормално - все пак студения въздух от студения насрещен въздушен поток отвън, успява да охлади мотора който работи на празен ход, но когато включа на скорост и мотора влезе в оботорти, колата пак влиза в нормален температурен режим 80-90 градуса
      СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
      бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
      сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
      ИТАЛФЕСТ 2007

      Коментар


        #63
        simeon3000 написа:
        Ами те хората на запад от нас не случайно си сменят колите като остареят. На техните, че и на нашите цени, като почнеш да сменяш съединители, амортисьори, носачи, радиатори, датчици и т.н. с части със съмнително качество и тя сметката... Пък ние ги взимаме и почваме да ги "реанимираме", да им баем, да гадаем какво-що, само по врачки не съм чул да ги водим още, но сигурно и такива хора има. Те врачките ако имаха малко технически познания, щеше да е пълно при тях с доволни или недоволни клиенти /важното е оборот да става/. :D Като при майсторите.
        Ако някой знае добра "автомобилна врачка" да казва Само ми е интересно дали вместо куршум леят буталце
        Fiat Brava 1.6
        Дядо Коледа - директно от Лапландия http://vbox7.com/play:93526954
        Дядо Коледа - мерки за безопасност http://vbox7.com/play:488dccf8

        Коментар


          #64
          Lane Staley написа:
          Благодаря на колегата Blagun!!!Щом извърша процедурата ще информирам за резултата. Само още едно въпросче - канта аз ли да си го махна, или има и термостати без кант?
          Има термостати, които са без кант! Същия като този дето е на снимката И влиза даста добре в маркуча, е с малко гресчица де :D
          BMW E90 320D
          ех. FIAT COUPE 2.0 16V
          ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
          ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

          Коментар


            #65
            phoenix написа:
            Идеята да се вземе термостат от рено хич не е лоша, като се има предвид, че на някой коли наистина отива към 100-тина лева, само си мисля че трябва да се сложи непосредствено до истинския, особенно ако има и датчици които са наблизо, или в корпуса на самия термостат, за да не се обърква компютъра и да ви бърка горивната смес (за топъл/студен двигател). Успех в начинанието и пишете какво е станало, че да не се окаже, хем, хубаво, хем евтино, и безсмислено :D Ето как е и температурата на алфичката (при темпрата беше абсолютно същото положение, след като смених термостата), и не ми е правило впечатление да се променя в задръстване или на дълъг път. Единствено може да падне температурата ако примерно зимата се спускам по инерция дълго време. Но това е нормално - все пак студения въздух от студения насрещен въздушен поток отвън, успява да охлади мотора който работи на празен ход, но когато включа на скорост и мотора влезе в оботорти, колата пак влиза в нормален температурен режим 80-90 градуса
            Ефекта е 100% ! Изпробвано е от мен на 3 коли, включително и моята! И мога да кажа, че работи безпогрешно (вече 3 месец), ако не работеше нямаше да подвеждам колегите Относно монтажа, да монтира се в началото на маркуча, който идва от оригиналния термостат и отива към радиатора, а разстоянието от оригиналния и този който ние слагаме е ~ 10 cm. Което не оказва обсолютно никакво влияние на датчици и т.н.!Но пак казвам това се прави само, ако ви е блокирал в отворено положение термостата
            BMW E90 320D
            ех. FIAT COUPE 2.0 16V
            ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
            ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

            Коментар


              #66
              blagun написа:
              Но пак казвам това се прави само, ако ви е блокирал в отворено положение термостата
              или при каквато и да е друга повреда - изтърбушва се термоелемента и готово :D
              2015 Renault Megane Expression GT
              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
              Всичко за FIAT Bravo 2007

              Коментар


                #67
                sev написа:
                blagun написа:
                Но пак казвам това се прави само, ако ви е блокирал в отворено положение термостата
                или при каквато и да е друга повреда - изтърбушва се термоелемента и готово :D
                ДА така е! Но не съм го написъл защото е по-трудната работа и трябва да се внимава доста
                BMW E90 320D
                ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                Коментар


                  #68
                  и аз съм го правил това със термостата от рено 5 рабти идеално 2 ра година вече :D на опел корса го слагах, но не че и е скъп термостата ами май трябваше да се сваля ангренажния ремък за да се смени ориг термостат и аз затова предпочетох този вариант и като гледам не съм сгрешил
                  TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                  UNO 1.0 FIRE

                  Коментар


                    #69
                    я сега напишете и как се изтърбушва- трябва ли чупене или има някакъв начин да излезе цялото отвътре? предполагам няма такъв вариант, ама знам ли. на лада ми е ясно как се разпробива директно
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #70
                      Термостата от рено за двиг.1,4 е 86 градуса и не става единствено за тд100 защото там трябвада е максимум 82гр.Иначе слагайте смело ,VERNET струва точно 9 лева.Няма да е лошо да му дупнете една дупчица 2-3мм в периферията,за да тръгва водата по -бързо към него ,все пак е далече от двигателя апък помага и за обезвъздушаването.

                      Коментар


                        #71
                        stef написа:
                        и аз съм го правил това със термостата от рено 5 рабти идеално 2 ра година вече :D на опел корса го слагах, но не че и е скъп термостата ами май трябваше да се сваля ангренажния ремък за да се смени ориг термостат и аз затова предпочетох този вариант и като гледам не съм сгрешил
                        Една от колите, на които съм слагал по този начин също е корса А - старите, там изкара термостата до края на живота на колата - 6 месеца
                        BMW E90 320D
                        ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                        ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                        ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                        Коментар


                          #72
                          blagun написа:
                          stef написа:
                          и аз съм го правил това със термостата от рено 5 рабти идеално 2 ра година вече :D на опел корса го слагах, но не че и е скъп термостата ами май трябваше да се сваля ангренажния ремък за да се смени ориг термостат и аз затова предпочетох този вариант и като гледам не съм сгрешил
                          Една от колите, на които съм слагал по този начин също е корса А - старите, там изкара термостата до края на живота на колата - 6 месеца
                          Здравеи колега , след като спомена че си слагал на няколко модела тази система искам да попитам може ли и при мен да работи и ще ми даде ли нормална работа. Фиат пунто 1.7 тд от подписа. Термустата му е 100 лв. и търся от доста време алтернативи. Това ще ми реши проблема на 100% но като знам че дизела трябва да работи на по ниска температура какъв да си взема. Отговора ти ще ми помогне много. Поздрави.
                          Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
                          ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

                          Коментар


                            #73
                            Темата ми стана интересна и реших и аз да споделя мнение по въпроса. Аз преди по-малко от месец сменях термостат и стрелката вече успява да стигне поне на едно деление под средата на извънградско. Разхода ми така и не падна на газ, макар че съм с почти нов изпарител (изминати не повече от 8000 км), но там е друг мач сега тепърва ще си играя с разхода на газ. За парите които ми взеха за термостат според мен трябваше стрелката да кове на 90 и да не мърда, както е на немските коли и както съм виждал даже и на браво само че 2001 г. не 96г. като моето. няма да споменавам кой прехвален сервиз ми го прави и как отидох за едно и ми смехниха още 3 неща които мистериозно се развалиха там, но това е друга тема.Като цяло не колите са ни скапани колеги, ами така наречените майстори са сбирщина от мошенници и некадърници - гледат как да ти вземат парите и после се оказва,че след "ремонта" трябва да се правят други неща. Ако нямаш добри приятели монтьори ще те дерат като пиле и ще си караш счупената кола - това е. Преди време си я бях закарал да сменят кормилните накрайници и оттогава ми се чува скърцане от накладките отляво и припукване отдясно. Нямам думи вече честно. Каквото ще правите ако е дребно по-добре си го правете сами. Аз самия не разбирам нищо и съм много силно афектиран, но по добре да се помъча и да работи, отколкото да плащам залудо. Благодаря и сори за офтопика.

                            Коментар


                              #74
                              Milen’ko_Punto написа:
                              blagun написа:
                              stef написа:
                              и аз съм го правил това със термостата от рено 5 рабти идеално 2 ра година вече :D на опел корса го слагах, но не че и е скъп термостата ами май трябваше да се сваля ангренажния ремък за да се смени ориг термостат и аз затова предпочетох този вариант и като гледам не съм сгрешил
                              Една от колите, на които съм слагал по този начин също е корса А - старите, там изкара термостата до края на живота на колата - 6 месеца
                              Здравеи колега , след като спомена че си слагал на няколко модела тази система искам да попитам може ли и при мен да работи и ще ми даде ли нормална работа. Фиат пунто 1.7 тд от подписа. Термустата му е 100 лв. и търся от доста време алтернативи. Това ще ми реши проблема на 100% но като знам че дизела трябва да работи на по ниска температура какъв да си взема. Отговора ти ще ми помогне много. Поздрави.
                              Значи намери в ръководството на Пунто на колко градуса ти отваря термостата и с тези данни тръгни по магазините да търсиш такъв! И гледай да изглежда така, както съм го показал на снимката Успех и ако има още въпроси не се притеснявай, а питай
                              BMW E90 320D
                              ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                              ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                              ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                              Коментар


                                #75
                                вчера намерих един линк в руски сайт с температурите на всички термостати от рено и пишеше и за дизела. но линка ми е в нас, довечера ще го постна и ще видиш на колко отваря. мисля почваше да отваря на 82 и на 86 беше напълно отворил, но да не те излъжа. имай предвид, че го дават 3 градуса грешка на термостат, все пак не е чак толкова прецизна техника, то е една пружина, така че едва ли 2-3 градуса ще ти бъркат колата.
                                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                                Коментар

                                Working...
                                X