Е да, ама гледам сега цените около 70-80лв ?!?? Пред блока видях един съсед с Audi 80, неговия бил 12 лв?? Толкова ли са ни златни чарковете? Да не ги правят ръчно тибетски монаси?
Толкоз щото на комшията ти Ауди-то вече е на възраст да ходи в казарма. А като искаш термостат за 12лв - купи си един за рено 5 мисля беше - слага се в дебелата тръба към радиатора - върши чудна работа.
Да така е! Това е униклната алтернатива, която мислих да ви я сподела тези дни
Еми накратко - купуваш си термостат - аз взех BEHR, който да отговаря на температурата на заводския. Пъхаш го в началото на маркуча идващ от мотора и отиващ към радиатора, хващаш го със скоба отвън, за да си 100% сигурен и си готов Само, че това важи за блокирали/развалени/ в отворено положение термостати
BMW E90 320D
ех. FIAT COUPE 2.0 16V
ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine
Попринцип термостатааа при много марки коли си е дооста калпава част !На голфи (3-ка, 1.4, 94та) оня ден го смених.10 лв с гарнитура Иначее както каза pakumba просто тая част при Браво/Брава е по-скъпичка.
Как ви се държат термостатите? Моя е сменян миналата година и сега пак не работи. В задръстванията имам нормална температура, но вдигна ли повече от 60 - температурата пада до средата... Симптомите са ясни - термостат. Проблема е че миналата година на 07.11.2006 сменях термостата, а сега отново не бачка...В събота смених кормилни накрайници че се бяха поразбили, но майсторът ми каза че и амортисьорите са за смяна. Амортисьорите са сменени миналата година юли, но сега десният хлопа силно и е омазнен, а левия - със скъсан маншон... Такива части се продават тук или кво? При вас как са нещата - термостатите по една година ли ви бачкат?
не е нормалнокакто за термостата, така и за амортисьоритеосвен ако не навърташ някакви нечовешки километри
mita написа:
При мен си пада до 45 градуса направо... И това е за една отсечка има-няма километър с 80км/ч
до 45 няма как да падне, защото началото на скалата е 50 градуса
Моят го смених преди месец, от hit-ko, BEHR e термостата. За сега работи идеално, пробвал съм го вече няколко пъти извънградско, маршрути от 150 до 200км без да спирам със скорост 80-100км/ч. Пътищата, по които съм карал са нови и се поддържа постоянна скоростта - едната обиколка е в Гърция, през една доста дъждовна и студена нощ. Стрелката си ми стои винаги на средата. Сутрин за около 4-5 мин. работа на място започва да се движи и на 8-та минута е на 90 градуса, а тези дни след нощна смяна сутринта цялата кола е замръзнала - абсолютно всички прозорци.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Аз моя на бравото го смених юли с BEHR(като оригиналния) и сега пак е за смяна,симптомите като на колегата отворил темата ,но ми писна и ще пъхам някакви картони-найлони пред радиатора .Смяната му не е сложна,но си иска време да стигнеш до него ,за разлика от много други коли.
И при мен май термостата се бъзика!Пипам маркучите както си му е реда всичко е добре след 85 градуса затопля маркуча от термостата а долния е студен, и постепенно се затопля и той!Когато си карам бавно в градски условия стрелката стои в средата или малко над нея, обаче реша ли да я издуя за няколко секунди стрелката от 90-95 градуса (стрелката е между двете деления) пада на делението на 85 градуса или малко под нея!Това спадане в температурата за секунда две не ми се вижда нормално!Извънградско държи малко под 90 градуса !Какво мислите колеги да ли съм за смяна на термостат!
и на мен ми се беще случилодаже и на празен ход, като я форсирам и стрелката падаше май беше лош контакт - откачих клемата от термостата и я почистих
При мен на Типото има някаква клема(като шайба, която се стяга с гайка) близо до корпуса на термостата, но дали е тя трябва довечера да погледна!Значи може и да не е термостата...хм, довечера ще погледна!
now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
И на мен ми беше странно та затова питах, дали е термостат след като температурите които държи са перфектни в града и извън него, а само при рязко цедене се получава така!Парното ми е убиец, съблича всичко
now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
При мен пък положението е следното:Всичко си беше ОК - температурата постоянно в средата без значение в или извън града. Ако мине средата веднага включва перката и темп. застава отнова в средата. Казвам "беше" защото след пълно прочистване на охладителната с-ма - много беше замърсена (черен антифриз и пълен с боклуци радиатор), взе, че се скапа. Сега само в градски условия темп. стои в средата. Извън града не знам как ще е ама май ще е доста зле защото примерно от Орлов Мост до 4-ти километър по Цариградско темп. е паднала с 3-4 чертички!
Еми накратко - купуваш си термостат - аз взех BEHR, който да отговаря на температурата на заводския. Пъхаш го в началото на маркуча идващ от мотора и отиващ към радиатора, хващаш го със скоба отвън, за да си 100% сигурен и си готов Само, че това важи за блокирали/развалени/ в отворено положение термостати
Това с много добра идея. Благодаря колега!!!В тази връзка, кога отваря термостатът на 1,4 12V?
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
не е нормалнокакто за термостата, така и за амортисьоритеосвен ако не навърташ някакви нечовешки километри
mita написа:
При мен си пада до 45 градуса направо... И това е за една отсечка има-няма километър с 80км/ч
до 45 няма как да падне, защото началото на скалата е 50 градуса
Ми километрите не са чак нечовешки, но от смяната на термостата до сега съм изминал 18000 км, от смяната на амортисьорите - 20000. Температурата не знам дали пада до 45, казвам го наизуст Знам че работната е 85-90, а при мен стрелката седи на средно положение между работна и нулата, затова казвам 45.Колкото до тия клеми - голем спец съм по автомобилите Таз затва да питам - къде да я търся тая клема?
Коментар