Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат - диагностика, проблеми, решения

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Unidiag KWP2000, в раздел автоелектроника Илко е сложил малко схеми и инфо.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      като цяло колегите със термостат на рено 5 доволни ли са още, дойде и моя ред мисля да сложя 82 гр на рено, аз съм със Fiat Bravo 1.6 16V SX Бензин 98г 1581 см³ 103 к.с как мислите добте ли 6те е
      Fiat Bravo 1.6 16V SX Бензин 97г 103 к.с. Метан
      Fiat PUNTO MKII 1.2 8V. 60к.2000г

      Коментар


        За сега съм доволен. На мойта "Марийка" сложих 86 градусов "Вернет" преди 2-3 месеца, и ми държи температурата на 1/4 от скалата на уреда при извън градско. При градско около средата. Но това е на хладното време, а лятото и особено на градско не знам как ще е.Слагах и на още една "Марийка" 1.8 но 89 градусов "Вернет" и при нея стрелката на уреда цепи средата при извън градско.

        Коментар


          zaio написа:
          За сега съм доволен. На мойта "Марийка" сложих 86 градусов "Вернет" преди 2-3 месеца, и ми държи температурата на 1/4 от скалата на уреда при извън градско. При градско около средата. Но това е на хладното време, а лятото и особено на градско не знам как ще е.Слагах и на още една "Марийка" 1.8 но 89 градусов "Вернет" и при нея стрелката на уреда цепи средата при извън градско.
          И от къде ги намираш тези термостати на Вернет с различна температура на отваряне?
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            Tornado написа:
            И от къде ги намираш тези термостати на Вернет с различна температура на отваряне?
            Ами в магазина . Казах какво искам и те ми дадоха. Ако не съм изхвърлил кутийките, ще видя каталожния номер и ще пиша.

            Коментар


              zaio написа:
              За сега съм доволен. На мойта "Марийка" сложих 86 градусов "Вернет" преди 2-3 месеца, и ми държи температурата на 1/4 от скалата на уреда при извън градско. При градско около средата. Но това е на хладното време, а лятото и особено на градско не знам как ще е.
              Не разбирам защо си доволен?Моя стария(Behr, оригиналния) го смених именно защото ми падаше на 1/4 на прав път като застудя и ми качи разхода с около 2/100. Оставаше полуотворен. С новия(Facet 88’) веднъж стигне ли милиметър под средата и не пада и на косъм, даже с 150 на магистралата.
              The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
              Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
              Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

              Коментар


                Имам FIAT PUNTO 1.1 бензин.Имам проблем с термостата.Колата бавно загрява.Имам чуството че термостата нещо като че ли е обърнат но не съм много наясно и за това питам[да не би да е то тези на Рено].Стрелката на температурата стои на 1/4.Дайте съвет да го сменям ли и с какъв и евентуално ако някой знае цена колко струва да каже.Предварително благодаря за отговорите.

                Коментар


                  tunai81 написа:
                  Имам FIAT PUNTO 1.1 бензин.Имам проблем с термостата.Колата бавно загрява.Имам чуството че термостата нещо като че ли е обърнат но не съм много наясно и за това питам[да не би да е то тези на Рено].Стрелката на температурата стои на 1/4.Дайте съвет да го сменям ли и с какъв и евентуално ако някой знае цена колко струва да каже.Предварително благодаря за отговорите.
                  При теб няма смисъл от термостат от Рено. Той твоя нов е 15-20лв. по магазините и упражнението с по-евтин заместител е излишно.
                  The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                  Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                  Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                  Коментар


                    wwalker написа:
                    zaio написа:
                    За сега съм доволен. На мойта "Марийка" сложих 86 градусов "Вернет" преди 2-3 месеца, и ми държи температурата на 1/4 от скалата на уреда при извън градско. При градско около средата. Но това е на хладното време, а лятото и особено на градско не знам как ще е.
                    Не разбирам защо си доволен?Моя стария(Behr, оригиналния) го смених именно защото ми падаше на 1/4 на прав път като застудя и ми качи разхода с около 2/100. Оставаше полуотворен. С новия(Facet 88’) веднъж стигне ли милиметър под средата и не пада и на косъм, даже с 150 на магистралата.
                    Защото преди беше по-зле, защото подържа посоянна температурата (макар и малко по-ниска да е), защото минах с 10 а не с 60-70 лв., защото мисля, че няма голяма разлика в разхода при работа на двигатела на 80 или на 90 градуса, защото много колеги твърдят, че новите оргинални термостати карат 6 до 12 месеца. И не мисля, че има разлика дали караш с 50 или 150 по магистралата. По скоро проблема е при градско, когато караш в режим 1-2-спирачка и отново 1-2..... то тогава температурата тръгва нагоре и съм любопитен каква ще е графиката на t с оргиналния термостат. И не си ме цитирал напълно.П.П. Лятото ще пиша как се държи моя побългарен термостат, ако е здрав или не се е пукнал маркуча .

                    Коментар


                      Графиката на температурата със здрав термостат на 1-2-спирачка е същата както с 150 по магистралата при мен - кове на милиметър под средата. Откакто го смених преди няколко месеца стрелката е минавала средата няколко пъти за по няколко секунди. Много рядко явление, което го наблюдавах през първите 1-2 седмици след смяната докато се дообезвъздуши системата. В крайна сметка трябва да е станало ясно, че не термостата се поврежда, а боклуците/отлаганията в антифриза го затлачват. Нищо лошо няма да се ползва по-евтин заместител, но при теб крещящо не работи както трябва, според което си посочил като температури. Както писах моя стария(оставаше полуотворен, когато трябва да затвори) се държеше по начина, който си описал.
                      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                      Коментар


                        Колеги,първото нещо което излиза в Google при търсене на тема "термостат Брава" е ,че това е един от често срещаните проблеми на браво,брава и мареа - бензин,при дизелите незнам как е!?!Аз купих бравата януари 2008 и още тогава ми направи впечатление че при извънградско каране стрелката показваща температурата стои под ъгъл 20-25 градуса.При "нормална" работна температура стрелката би трябвало да е под ъгъл 50-55 градуса(това е по скалата на таблото,като незнам дали за всички модели е така).Днес свалих термостата,беше BEHR и температурата при която трябва да отвори беше написана на корпуса - 88 градуса.Сложих го в тенджера с термометър и започнах да чакам отварянето.След около час подгряване най-накрая стигна 88 - 89 градуса и той за моя радост се раздвижи - оттвори.Извадих го от тенджерата,сложих го под чешмата под струя студена вода и той се затвори - евала,зарадвах се аз. Да да,ама не!Като духнах през тръбата коато трябваше да е затворена от термостата,въздуха минаваше свободно .Напънах го с една отверка,напред назад,няколко пъти и после се затвори напълно.После за по бързо в една кофа сложих бързовар 2 kW и водата завря за минути.При вряща вода го потопих няколко пъти и го пусках под струя студена вода на чешмата,термостата отваряше и затваряше без проблем,но при духване в горепосочената тръба пак минаваше въздуха.Извода е че през цялата 2008 съм карал с полуотворен термостат. Утре очаквам заплата и ще трябва да го сменям - 90 кинта са,но нямам избор. Ако някой може да ме опъти къде може да се намери нещо добро на добра цена,предварително благодаря :D
                        Seat Altea XL 1.4/16v 92kW '14
                        ex:Astra H 1.4/16v 66 kW '08
                        ex:Brava 1.6/16v klima, LPG Lovato, 76 kW '96
                        ex:Astra 1.7 D, 42 kW-мъртвец '93

                        Коментар


                          Търся ляв стоп за фиат 600 или застава 750,откъде мога да намеря.

                          Коментар


                            @ventsi79Ако си с оригиналния Behr може да успееш да го развиеш. Термоелемента е на резба, но там има и фабрично лепило да стегне. Вероятноста да се развие или счупи при опита е една и съща, но не пречи да опиташ. Ще видиш там има една игла дето влиза в един отвор, който пък се затлачва с гадост... чистиш там и е като нов. Тези по магазините не са на резба и тази процедура не става.
                            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                            Коментар


                              ventsi79 написа:
                              Ако някой може да ме опъти къде може да се намери нещо добро на добра цена,предварително благодаря :D
                              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=34790&postdays=0&postorder=asc&sta rt=0http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=10625&postdays=0&postorder=asc&sta rt=0И на двете места имаш 10 процента отстъпка! Аз моя нов термостат /BEHR/ го купих от Стамболийски преди Нова година на цена 86 лв - 10 процента отстъпка = ...Това е, ако ти се занимава да питаш и имаш време да сравняваш: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=3510
                              BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                              Среден разход на газ

                              Коментар


                                wwalker написа:
                                @ventsi79Ако си с оригиналния Behr може да успееш да го развиеш. Термоелемента е на резба, но там има и фабрично лепило да стегне. Вероятноста да се развие или счупи при опита е една и съща, но не пречи да опиташ. Ще видиш там има една игла дето влиза в един отвор, който пък се затлачва с гадост... чистиш там и е като нов. Тези по магазините не са на резба и тази процедура не става.
                                wwalker,прав си!Видях че има резба,опитах се да го развия,но не само е залепен,а може би е затегнал доста сериозно,защото от корпуса се отчупи малко парче ... Плаче си за нов
                                Seat Altea XL 1.4/16v 92kW '14
                                ex:Astra H 1.4/16v 66 kW '08
                                ex:Brava 1.6/16v klima, LPG Lovato, 76 kW '96
                                ex:Astra 1.7 D, 42 kW-мъртвец '93

                                Коментар

                                Working...
                                X