Това с паралелните кръгове, аз го написах защото не виждам как иначе ще стане по начина на Stefan Hadjov. Той не е казвал че има паралелни. Чакаме да изясни неговата гледна точка.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Термостат - диагностика, проблеми, решения
Collapse
X
-
Ей,Вие ме убихте.От такъв елементарен въпрос каква дискусия стана.Ще обясня всичко възможно най просто и подробно,дано ме разберете. Водната помпа набива охл.течност/за кратко водата/ винаги от вън към вътрешноста на блока на двигателя.От там се отправя към главата на двигат. и през малкия кръг,който най-често е външен се връща на входа на водната помпа.Така циркулира водата до достигане на температурата на която се отваря термостата.Парното ако е изключено и няма циркулация на вода през радиатора му все едно го няма и неговия воден кръг не участва в играта.Ако е включено то отоплител.му воден кръг играе паралелно на малкия т.е.шунтира малкия кръг и може условно да се приеме че има все едно два малки кръга.Какво става когато започне да се отваря термостата.Имаме два варианта.Ако термостата е с две клапи и има функция да затваря малкия кръг отваряйки пътя на водата към радиатора то е ясно че докъто не е отворил напълно клапата си/окол95 град./имаме преходен режим когато играят и двата кръга-малкия и голямия.При напълно отваряне на клапата на термостата се затваря малкия кръг и водата циркуллира изцяло през радиатора.Ако е пуснато и парното- циркулира и през радиатора на парното.Ако не е пуснато-само през радиатора на двигателя.Втори вариант-термостат с една клапа/термостата управлява само външния кръг/,т.е. нямаме затваряне на малкия кръг.Това е по евтиното решение и съответно компромисно.Винаги работят и двата кръга след отваряне на термостата.Преди това пак само малкия кръг.За да се намали дебита през малкия кръг с оглед по-добро охлаждане след достигане на работна температра в този случай се дроселира отвора на малкия кръг/намалено е сечението му/ с цел намаляване на неговия дебит. Надявам се да съм обяснил възможно ясно.Ако смятате,че има нещо което съм пропуснал-питайте.
Коментар
-
zaio написа:Не се смейте на схемата ми. Благодарение на нея ми се изясни това което обясняваше Stefan Hadjov. Надявам се да помогне и на още някой който не успява "вдене" все още.
Коментар
-
ogi28b написа:За мен възникна въпросът - какво е електронния термостат, каква функция изпълнява, той ли заменя кранчето на радиатора за парното в моделите с полу- и автоматични климатици?
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:zaio написа:Не се смейте на схемата ми. Благодарение на нея ми се изясни това което обясняваше Stefan Hadjov. Надявам се да помогне и на още някой който не успява "вдене" все още.
Коментар
-
zaio написа:Stefan Hadjov написа:zaio написа:Не се смейте на схемата ми. Благодарение на нея ми се изясни това което обясняваше Stefan Hadjov. Надявам се да помогне и на още някой който не успява "вдене" все още.
Коментар
-
Вчера си смених термостата. Слжих си Vernet за 51,12 от hit-ko. За сега колата загрява мнооооого по-бързо. Дано изкара повече време.Относно разясненията - май се получава объркване в това кой какво си мисли за малък и голям кръг. Stefan Hadjov, благодарение на zaio те разбрах какво имаш пердвид, но ще повторя молбата на phoenix, защото според мен от там идва объркването. Кажи за последно какво влиза в малкия и големия кръг.
Коментар
-
vsd написа:Вчера си смених термостата. Слжих си Vernet за 51,12 от hit-ko. За сега колата загрява мнооооого по-бързо. Дано изкара повече време.Относно разясненията - май се получава объркване в това кой какво си мисли за малък и голям кръг. Stefan Hadjov, благодарение на zaio те разбрах какво имаш пердвид, но ще повторя молбата на phoenix, защото според мен от там идва объркването. Кажи за последно какво влиза в малкия и големия кръг.
Коментар
-
Някак си имам чувството, че пак има нещо неясно. В първия момент и аз не схванах какво искаше да обясни Stefan Hadjov, но истината е, че не съм внимавал и останах с грешно схващане, че когато термостата затвори МК, един вид спира циркулацията през блока. Както и да е, реших да добавя последната картинка за да няма повече въпроси ама кое как точно. Та така... с колегата Stefan Hadjov, говорим за едно и също. Дано да няма повече неяснотии, че това стана егати темата... имам чувството, че сме много тъпи, като прочета колко страници сме изписали.
СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
phoenix написа:Някак си имам чувството, че пак има нещо неясно. В първия момент и аз не схванах какво искаше да обясни Stefan Hadjov, но истината е, че не съм внимавал и останах с грешно схващане, че когато термостата затвори МК, един вид спира циркулацията през блока. Както и да е, реших да добавя последната картинка за да няма повече въпроси ама кое как точно. Та така... с колегата Stefan Hadjov, говорим за едно и също. Дано да няма повече неяснотии, че това стана егати темата... имам чувството, че сме много тъпи, като прочета колко страници сме изписали.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:vsd написа:...phoenix много ясно е написал за какво става въпрос. Но, да ме извиняваш много Стефане, ама преразгледай си обясненията, щото са доста криви. Добре че zaio сложи схеми че ... Пишеш че термостата затваря малкия кръг и после пишеш че в него се включва помпата и т.н. Ти как си го представяш това. Можеше да кажеш, че термостата затваря обратния път на водата до помпата в малкия кръг и готово. Последните 2-3 страници от темата нямаше да ги има.
Коментар
-
vsd написа:Stefan Hadjov написа:vsd написа:...phoenix много ясно е написал за какво става въпрос. Но, да ме извиняваш много Стефане, ама преразгледай си обясненията, щото са доста криви. Добре че zaio сложи схеми че ... Пишеш че термостата затваря малкия кръг и после пишеш че в него се включва помпата и т.н. Ти как си го представяш това. Можеше да кажеш, че термостата затваря обратния път на водата до помпата в малкия кръг и готово. Последните 2-3 страници от темата нямаше да ги има.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар