Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат - диагностика, проблеми, решения

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    phoenix написа:
    ....е като се спре малкия кръг... кой ще топли парното в купето.
    Точно това е въпроса. Звучи нелогично да спира, а на няколко места пише че спира и затова се обърках.Между другото преди малко си поръчах термостат Vernet от hit-ko за 51лв. Все си мислех че под 120 лв няма никъде, ама ... Най много да излезе различен, въпреки че по вин номер го гледаха.
    FIAT Bravo JTD GT '99

    Коментар


      Най-много да е другия от 128 лв.Недоумявам просто каква е тази разлика за два,три повечко щуцера цената е двойна.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        vsd написа:
        phoenix написа:
        ....е като се спре малкия кръг... кой ще топли парното в купето.
        Точно това е въпроса. Звучи нелогично да спира, а на няколко места пише че спира и затова се обърках.Между другото преди малко си поръчах термостат Vernet от hit-ko за 51лв. Все си мислех че под 120 лв няма никъде, ама ... Най много да излезе различен, въпреки че по вин номер го гледаха.
        Странно....Преди време след разговор с hit-ko и аз си купих термостат от него. Само че от този за 99 лева.Колите са ни еднакви ... защо не му звъннеш и да го питаш - той най добре ще ти каже за кой си.Да не стане така че да го връщаш щото не става ...С този термостат дори зимата след като мина 2-3 км из София сутрин стрелката заковава на средата, докато със стария ми играеше нагоре-надолу по скалата.Иначе лятото и стария ковеше средата ...Тогава разгледах термостата и се виждаше че е направен при отваряне на единия изход да се затваря другия. Така че най вероятно се затваря малкия кръг. А парното се закача на отделен извод.

        Коментар


          Сега пак им звъннах. Една кака твърди, че това е термостата пък ще видим.EDIT: Сега гледах снимки от сайта на hit-ko на по-евтиния термоста и гледах моя на колата и видимо са еднакви.Проверих и цени на Vernet при Евро 07. Казаха ми че има два вида за bravo jtd, като и на двата вида цената е около 55 лв. Да не би да са паднали цените на термостатите? Behr търсих в 5-6 магазина и нямаше никъде.
          FIAT Bravo JTD GT '99

          Коментар


            ilkor написа:
            vsd написа:
            phoenix написа:
            ....е като се спре малкия кръг... кой ще топли парното в купето.
            Точно това е въпроса. Звучи нелогично да спира, а на няколко места пише че спира и затова се обърках.Между другото преди малко си поръчах термостат Vernet от hit-ko за 51лв. Все си мислех че под 120 лв няма никъде, ама ... Най много да излезе различен, въпреки че по вин номер го гледаха.
            Странно....Преди време след разговор с hit-ko и аз си купих термостат от него. Само че от този за 99 лева.Колите са ни еднакви ... защо не му звъннеш и да го питаш - той най добре ще ти каже за кой си.Да не стане така че да го връщаш щото не става ...С този термостат дори зимата след като мина 2-3 км из София сутрин стрелката заковава на средата, докато със стария ми играеше нагоре-надолу по скалата.Иначе лятото и стария ковеше средата ...Тогава разгледах термостата и се виждаше че е направен при отваряне на единия изход да се затваря другия. Така че най вероятно се затваря малкия кръг. А парното се закача на отделен извод.
            Точно това е истинския термостат колега ilkor.Термостата,който затваря малкия кръг при отвварянето на голямия.Някои колеги бъркат малкия кръг с парното.Двата кръга нямат нищо общо освен течноста в тях.Много модели коли,включително на Fiat имат кранче на радиатора на парното и когато е спряно не значи че няма малъл кръг.А някои съвремени модели на VAG,BMW и др.имат термостат на парното на радиатора и не позволява цирколация преди работна температура с цел бързо влизане в температ. режим.Малкия кръг има предназначението да върти водата между блока на двигателя и главата му само в процеса на загряване до работна температура.Водната помпа се намира винаги в блока,а най висока температура се отделя в главата.За да се изравни трябва да е в непрекъснат обмен течноста.Разбира се има констр.решения,при които малкия кръг остава постоянно отворен/макар и с калибровано отверствие/,но тогава се наблюдава непрекъснато играене на температурата в рамките на няколко градуса докъто температурата на охлад.течност се изравни в двигателя и радиатора му.За предпочитане е малкия кръг да се затваря при отваряне на голямия.Охлаждането при високи външни температури е по сигурно.При всички японски автомобили това е реализирано.Става въпрос за съвременните и не само японски.

            Коментар


              vsd, мисля, че е добро решение това, че си проверил за кой термостат си според ЕГН-то на колата.

              Коментар


                Оги, ще се радвам като си го монтирам и видя че работи
                Tornado написа:
                Най-много да е другия от 128 лв.Недоумявам просто каква е тази разлика за два,три повечко щуцера цената е двойна.
                Tornado, и аз нещо не мога да хвана логиката - единия 130 другия 50-60. А и по картинки двата термостата са доста различни. Ако някой знае разликата с удоволствие ще го изслушам
                FIAT Bravo JTD GT '99

                Коментар


                  Първо да кажа, че нямам никакво намерение да споря или каквото и да е пререкание. Човек се учи докато е жив, но колега Stefan Hadjov, може ли да ми обясниш какво става като се затвори малкия кръг и какво според тебе е малкия кръг на охладителната система? както и какво се получава при затварянето и. ...Съвсем сериозно ми е интерсно и очаквам техническо обяснение, каквото виждам че ти се отдава да правиш.Та цял съм в слух!, може и с картинки :D
                  СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                  бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                  сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                  ИТАЛФЕСТ 2007

                  Коментар


                    phoenix написа:
                    Първо да кажа, че нямам никакво намерение да споря или каквото и да е пререкание. Човек се учи докато е жив, но колега Stefan Hadjov, може ли да ми обясниш какво става като се затвори малкия кръг и какво според тебе е малкия кръг на охладителната система? както и какво се получава при затварянето и. ...Съвсем сериозно ми е интерсно и очаквам техническо обяснение, каквото виждам че ти се отдава да правиш.Та цял съм в слух!, може и с картинки :D
                    Ами то е много просто какво става като се затвори малкия кръг на охлад.с-ма.Всичката охладителна течност минава само през голямия кръг/радиатора/.И охлаждането естествено е наи-ефективно.Термостатите,които управляват два кръга винаги имат два клапана.Когато единия се отваря/гол.кръг/,другия в същото време затваря/малкия кръг/.

                    Коментар


                      С други думи има малък кръг, който минава през блока на двигателя и парното, и има голям кръг който минава през радиатора, блока на двигателя и парното, така ли? Все едно има два паралелни малки кръга, единия се затваря, а другия се продължава към големия. На пръв поглед не звучи много логично или аз не разбрах?
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        Не са точно паралелни. Аз лично не разбирам как така ще затвори малкия кръг? Ако при отваряне на големия затвори малкия, то как водната помпа ще върти водата в големия? И нали това е идеята - видата в МК ( малкия кръг ) дотига определена температура, термостата отваря ГК ( голям кръг ), водата от МК тръгва към радиатора за да се охлади, в същото време в ДВГ влиза по-студена вода, която охлажда водата в ДВГ и така при завъртането става смесване на водата. Ако се отвори ГК, а малкия се затвори, то какъв е смисълът от цялата работа? Водата в МК ще си остане неохлаждана, нали? Ако термостата работи на пронцопа МК/ГК като два напълно отделни, то точно тогава температурата ше бъде на оикове и спадове.Поне така мисля аз.
                        like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                        Коментар


                          vsd написа:
                          С други думи има малък кръг, който минава през блока на двигателя и парното, и има голям кръг който минава през радиатора, блока на двигателя и парното, така ли? Все едно има два паралелни малки кръга, единия се затваря, а другия се продължава към големия. На пръв поглед не звучи много логично или аз не разбрах?
                          Нещата са прости.Има винаги малак и голям кръг.Парното е трети кръг,който или го има или го няма.Ако е включено парното го има,ако не е включено го няма.И се явява винаги в паралел на малкия кръг-шунт./Виж по-предишния ми пост/.Малкия кръг може да се затваря при отваряне на голямия,но може и да не се затваря.Зависи от конструктивното решение на охлад.с-ма.Даже на най-първата Жигула навремето италианците и бяха решили по този начин охл.с-ма-при отваряне на голямия кръг се затваряше малкия.Имаше добро отопление и държеше винаги константна температура на охлад.с-ма.Мисля,че сега е ясно.

                          Коментар


                            Аааа ... ами не е ясно Парното не е толкова интересно в случая. Lane Staley много хубаво е питал - като се затвори малкия кръг, как водната помпа ще върти водата? По твоята логика трябва да има още един малък кръг.
                            FIAT Bravo JTD GT '99

                            Коментар


                              такааа аз мисля разбрах какво иска да каже колегата, НО.... нека изброи той какво влиза в МК и какво влиза в ГК. Така ще стане ясно на всички. Както и да е реализирано парното, ако не е пуснато да работи на топло, вода през него НЕ минава, и водата се върти само в блока и главата. Чак като тази вода стане достатъчно гореща се отваря термостата, който не отваря на принципа отворено-затворено, ами си отваря постепенно и така водата се смесва и охлажда постепенно. Ако не може да насмогне с охлаждането радиатора вече си има перки.Та кои са елементите които влизат в МК и в ГК?????
                              СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                              бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                              сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                              ИТАЛФЕСТ 2007

                              Коментар


                                Я колегата с паралелните кръгове да даде схема на този модерен термостат, който управлява 2-3 кръга, че да видим всички кое отваря и коя затваря.И ако можеедна схема на кръговете, че ми е интересно в кой кръг е водната помпа, а където и да е тя все в един момент ще остане изолирана
                                Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
                                Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
                                FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
                                Powered by Total & Fobos LPG

                                Коментар

                                Working...
                                X