Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат - диагностика, проблеми, решения

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За Пунто

    Добре де,всички говорят само за отворен термостат,но какво да правим като не е.Някакви решения?Ето например на мен термостата ми отваря някаде преди червения сектор.Сега като се стопли времето,колата трудно изтива.Нормално ли е да се включва перката,а да не е отворил термостата?Колата е пунто 75.
    ex. punto elx 1.2i
    Lancia Libra 1.6

    Коментар


      Re: За Пунто

      petio4528 написа:
      Добре де,всички говорят само за отворен термостат,но какво да правим като не е.Някакви решения?Ето например на мен термостата ми отваря някаде преди червения сектор.Сега като се стопли времето,колата трудно изтива.Нормално ли е да се включва перката,а да не е отворил термостата?Колата е пунто 75.
      няма как да се включи перката а пък термостата да не е отворил
      TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
      UNO 1.0 FIRE

      Коментар


        Ами тогава,какъв може да е прблема.
        ex. punto elx 1.2i
        Lancia Libra 1.6

        Коментар


          Ами проблема може да е в пълна с боклуци охладителна система, от там запушен радиатор, който не може да навакса да охлажда мотора. Може и да са сипвани "прахчета" за запушване на течове и т.н., а те каквото и да си говорим намаляват ефективността на радиатора.
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            малеее колко сте изписали тука за този загубен термостат. някой трябва да махне огромния талаш от темата и да остане само това което трябва, а другата тема да се казва как да си сменим термостата с такъв от РЕНО... Първо, качил съм картинков матрял на стр.8 как, къде и какво представлява охладителната система. И как да си проверим дали работи пущината наречена термостат. И само да вметнаТермостата не спира никога малкия кръг на водата...там винаги се върти охл. течност, неговата функция е да даде допълнително площ (радиатора отпред), за да се охлади температурата.....зашото като стане над 100 градуса водата завира, получава се въздух във системата и в крайна сметка мотора прегрява с една камара лоши последствия. НО както виждате термостатите отварят и затварят около 80-90 градуса, което означава, че мотора обича да му е топло, и по друг начин казано е изчислен да работи при температури от около 90 градуса. Тогава мотора влиза в оптимален температурен режим, което пък значи, че мощността е най-голяма, разхода най-малък, както и износването най-малко.....това е.
            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
            бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
            сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
            ИТАЛФЕСТ 2007

            Коментар


              Фиат Мареа ТД100

              Защо на BERH термостата отваря максимално на 75 градуса и докато разбера че проблема не е в термостата беш страшно ходене по мъките а дори си купих и нов термостат без да има нужда. Като отидох да правя рекламация ми извадиха каталога и там пишеше че е максимално отворен на 75 градуса. последствията са: зимата бавно загрява колата и парното е слабо, стрелката на температурата седи само едно деление над нулата и това не съм сигурен дали е от това но ми дава много голям разход на гориво?Перката включва малко на 90 градуса според стрелката и по това съдя че уреда е верен.

              Коментар


                Re: Фиат Мареа ТД100

                sredo написа:
                Защо на BERH термостата отваря максимално на 75 градуса и докато разбера че проблема не е в термостата беш страшно ходене по мъките а дори си купих и нов термостат без да има нужда. Като отидох да правя рекламация ми извадиха каталога и там пишеше че е максимално отворен на 75 градуса. последствията са: зимата бавно загрява колата и парното е слабо, стрелката на температурата седи само едно деление над нулата и това не съм сигурен дали е от това но ми дава много голям разход на гориво?Перката включва малко на 90 градуса според стрелката и по това съдя че уреда е верен.
                BEHR е фирма за производство на термостати. За всяка кола по каталог е даден и съответният термостат. Моят го смених есента с BEHR и до сега никакви проблеми. Започва да отваря около 85 градуса, напълно отворен е при 100 градуса, както и си пише на него. Поръчах си го от Христо. Сега се стопли и направих един експеримент относно уреда на таблото за температурата. Включих колата към Визата и започнах да гледам в реално време какви са показанията за температурата, които отчита датчика за ЕКУ-то и следях едновременно и движението на стрелката.Резултата: стрелката застана на средата при 80 градуса и от 80 до 93 градуса не се премести въобще. Както казаха някои колеги тези уреди си имат някаква чувствителност към промените на сигнала. На 93 градуса се включи перката, нямам климатик и имам само една степен на перката. Бързо спада температурата на 90-91 градуса и изключва перката. Това е. Нямах и никакви грешки записани в компютъра, количката ми е супер :D
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  Моят термостат по каталог си отваря на 75 гр. Колата е Brava 1,9 td 75 . Дали са ти такъв термостат.
                  fiat Brava 1,9TD 75 -октомври 1998

                  Коментар


                    Нещо не сме се разбрали. Моята е бензинова, 1.4 и за бензин температура от 85 градуса е нормална. За дизел 75 градуса може и да е нормално, да кажат дизелджиите. За твоята аутодатата казва, че термостата трябва да отваря на 82 градуса
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар


                      е...х ти какви са тези термостати, то направо нещастие и моя не бачка, колата не вдига повече от 60 градуса, ще взема да си сложа от пежо че преди имах такова през зимата за 4-5 километра градско вдига 85 и не мръдва, така е и през лятото, тея на фият от какво ги праят
                      --Старата ръжда любов не хваща!--
                      156 sportwagon 1,9 jtd 115
                      ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                      Коментар


                        колега, направо ме кефят изводите ти.....нали се сещаш, че и термостат от космически кораб да сложиш, ако термостата ти е здрав, без значение от каква кола е (стига да отваря и затваря на нужните градуси), не можеш да си промениш самата система от въздуховоди и отопление за да зарява по бързо или бавно. Просто колата ти няма да стане с парно от Пежо и това е. Ако всичко е изрядно, няма да имаш ядове и с твоето парно, вярвай ми. Като пуснех парното в Темпрата, направо не се стоеше вътре дори и зимата.....така че си оправи колата, и ще ти падне и разхода
                        СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                        бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                        сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                        ИТАЛФЕСТ 2007

                        Коментар


                          е...х ти какви са тези термостати, то направо нещастие и моя не бачка, колата не вдига повече от 60 градуса, ще взема да си сложа от пежо че преди имах такова през зимата за 4-5 километра градско вдига 85 и не мръдва, така е и през лятото, тея на фият от какво ги праят
                          на фиатите се слага по 1 картон отпред на радиатора през зимата за да вдигат по-лесно температура и да работи парното п.п. вземи си прочети първо цялата тема, какво е обяснил phoenix, после ....
                          Fiat Punto 1.1-Синята птица
                          Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                          Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                          Коментар


                            donnna написа:
                            е...х ти какви са тези термостати, то направо нещастие и моя не бачка, колата не вдига повече от 60 градуса, ще взема да си сложа от пежо че преди имах такова през зимата за 4-5 километра градско вдига 85 и не мръдва, така е и през лятото, тея на фият от какво ги праят
                            на фиатите се слага по 1 картон отпред на радиатора през зимата за да вдигат по-лесно температура и да работи парното п.п. вземи си прочети първо цялата тема, какво е обяснил phoenix, после ....
                            ааа има и друг начин - взимаш от Москвич 408 жалузите на радиатора барабар със жилото и си ги монтираш на ФИата.така като решиш може в движение да регулираш/затваряш/отваряш притока на въздух към радиатора.

                            Коментар


                              Това с жалузите един колега го беше направил на Голф 2, сериозно. Зимата беше добре.
                              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                              Коментар


                                ilko-gd написа:
                                Това с жалузите един колега го беше направил на Голф 2, сериозно. Зимата беше добре.
                                ама как бе? сериозно, на гоуф , ама то нали"то немецо го е измислил" тва да го пуснем във волксваген форума а?

                                Коментар

                                Working...
                                X