Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат - диагностика, проблеми, решения

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Re: Работна температура на Tempra 1.9TD

    fifi sw написа:
    Колеги, реших да си сложа и аз един термостат във водното съединение. Колата ми е тази от подписа. Сегашния термостат си работи, но отваря много рано. Купих един теремостат, който ми се видя най-малък: http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=4812835 . Та се чудя дали 92°С дали няма да е висока температура за този двигател. Варих го и по моя термометър отваря приблизително на 85°С. Мисля с този термостат да карам само зимата и предполагам, че няма да има проблеми с прегряване на маслото или нещо подобно. Благодаря ви за мненията
    Здрасти, за дизела температурата на термустата е : започва отваряне на 78-82 , напълно отворен е на 88 . Вентилатора на радиатора пуска първа степен на 87 до 82 , втора на 92-87. Наи добре си вземи термустат на 82-86 градуса.
    Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
    ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

    Коментар


      Re: Работна температура на Tempra 1.9TD

      fifi sw написа:
      Колеги, реших да си сложа и аз един термостат във водното съединение. Колата ми е тази от подписа. Сегашния термостат си работи, но отваря много рано. Купих един теремостат, който ми се видя най-малък: http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=4812835 . Та се чудя дали 92°С дали няма да е висока температура за този двигател. Варих го и по моя термометър отваря приблизително на 85°С. Мисля с този термостат да карам само зимата и предполагам, че няма да има проблеми с прегряване на маслото или нещо подобно. Благодаря ви за мненията
      Колега я щракни една снимка на термостата от друг ъгъл, че нещо тоя не ми харесва
      BMW E90 320D
      ех. FIAT COUPE 2.0 16V
      ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
      ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

      Коментар


        Re: Работна температура на Tempra 1.9TD

        blagun написа:
        ...термостата от друг ъгъл...
        http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=4817597
        My car is the best :P
        Fiat Tempra SW 1.9 TD

        http://moskvich-bg.org/phorum-5.2.6a/index.php?5

        Коментар


          Re: Работна температура на Tempra 1.9TD

          fifi sw написа:
          blagun написа:
          ...термостата от друг ъгъл...
          http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=4817597
          По-добре недей с този термостат Ето виж как трябва да изглежда
          BMW E90 320D
          ех. FIAT COUPE 2.0 16V
          ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
          ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

          Коментар


            Еее, не знаех, че тази кола може да има и парно Ето го и термостата след доста изпилване на периферията му. http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=4849108Сложих го тук: http://www.snimka.bg/album.php?album_id=27349&photo=34 Не съм махал стария, който си работи, но отваря прекалено рано. Освен комфорта в купето се надявам да намалее малко и разхода, който в момента е 9,3 l/100км из адското софийско движение.
            My car is the best :P
            Fiat Tempra SW 1.9 TD

            http://moskvich-bg.org/phorum-5.2.6a/index.php?5

            Коментар


              Сега завърших процедурата по запушването намалих размера на радиатора с около 60% дано довечера в задръстването няма проблем, че иначе пак кофти.Едит: Колата сега си загрява нормално и не изтива въобще. Равносметката- спестени 80лв. за термостат 50 за труд. Лятото проблеми нямам така, че мисля че това е задоволителен вариант.

              Коментар


                Клеги някой има ли снимка на термостата за пунто 1.7тд

                Коментар


                  danipl написа:
                  Клеги някой има ли снимка на термостата за пунто 1.7тд
                  Виж на страница 7 в темета , пуснал съм 2 снимки на тялото.
                  Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
                  ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

                  Коментар


                    Благодаря ще трябва и аз да го сменям.

                    Коментар


                      термостат диагностика проблеми

                      Здравейте колеги чета темата основно .Ако има колега от Пловдивският вилает с блокирал термостат нека се обади белким го рециклираме.Според мен има значение какъв вид охлаждане има мотора /ел. вентилатор или постоянно въртяща се перка към водната помпа/дали има дифузъор около перката за охлаждане/ това е или ламарина или пласмаса .Като го няма дифузъора Перката върти но няма тяга.За сега толкова .И който е на зор да се обади 0878993729 Денчо.Смятам че ще помогна.Много пъти тизи дифузъори ги махаме за да може по лесно да си смениме ремъка или нещо друго и от там термостата се чуди какво да прави /отваря или затваря/надув в компенсатора изхвърляне на антифриз та дори и прегряване.

                      Коментар


                        А колко струва термостата.. щото няма време да проверявам, а ми писна с тоя картон

                        Fiat Marea Weekend 2.0 20v HLX
                        ex:Opel Kadett 1.3
                        ex:Fiat 125p
                        ex:Москвич 412

                        Коментар


                          Ако не ви се занимава,купете си термостат WAHLER с № 3109.87 за ФИАТ,АЛФА,ЛАНЧА за 40 лева и си го сменете за половин час/ФИАТ ТЕМПРА 1,4еи/
                          tempra 1.4ie а сега tipo1.4S

                          Коментар


                            колеги какви маркучи ползвате да пъхате термостата от рендето вътрече моя е малко тесничък а термостата е с диаметър 43.5мм ако не се лъжаоригиналния май няма да стане а ако сложа такъв да отговаря на диаметъра на термостата не знам дали ще мога да го стегна на входа на радиатораблагодаря предварително

                            Коментар


                              johnfound написа:
                              Сега пък аз ще направя една градивна критика на метода. Обикновенно, термостата действа като превключващ елемент - затваря малкият кръг и отваря големият. В случая, очевидно това не става. Тоест, малкият кръг стои постоянно отворен, а при отварянето на термостата, по-голямата част от водата започва да тече през радиатора - заради по-голямото сечение на тръбите.Възможният проблем е следният - първо, поради това, че част от водата все пак си тече по малкият кръг, то ефективността на радиатора ще се влоши. В резултат е възможно при по-високи околни температури охлаждането да не е достатъчно. Разбира се подобни проблеми ще се проявят напролет и особенно лятото.Второ, каква точно част от водата ще минава през радиатора, зависи от съпротивлението, което последният оказва на водата. Ако това съпротивление е голямо (радиатора е позапушен) то и количеството вода през него ще е малко и проблема ще се влоши. Ако малкият кръг се затваря с отварянето на големият, този проблем не стои толкова тежко, защото водата няма откъде да мине освен през радиатора.Остава и въпросът дали да се премахва старият термостат? Отговорът за мене е - "Не е ясно!" По причина, че дори и да стои отворен, той може и да не си е загубил съвсем подвижността и все пак да затваря малкият кръг с което да решава проблема описан по-горе.От друга страна, ако е доста повреден и стои наполовина отворен, той ще създава съпротивление в системата с което още повече ще влоши ефективността на охладителната система.
                              Tipo 1.6 1993

                              Коментар


                                niksun78 написа:
                                johnfound написа:
                                Сега пък аз ще направя една градивна критика на метода. Обикновенно, термостата действа като превключващ елемент - затваря малкият кръг и отваря големият. В случая, очевидно това не става. Тоест, малкият кръг стои постоянно отворен, а при отварянето на термостата, по-голямата част от водата започва да тече през радиатора - заради по-голямото сечение на тръбите.Възможният проблем е следният - първо, поради това, че част от водата все пак си тече по малкият кръг, то ефективността на радиатора ще се влоши. В резултат е възможно при по-високи околни температури охлаждането да не е достатъчно. Разбира се подобни проблеми ще се проявят напролет и особенно лятото.Второ, каква точно част от водата ще минава през радиатора, зависи от съпротивлението, което последният оказва на водата. Ако това съпротивление е голямо (радиатора е позапушен) то и количеството вода през него ще е малко и проблема ще се влоши. Ако малкият кръг се затваря с отварянето на големият, този проблем не стои толкова тежко, защото водата няма откъде да мине освен през радиатора.Остава и въпросът дали да се премахва старият термостат? Отговорът за мене е - "Не е ясно!" По причина, че дори и да стои отворен, той може и да не си е загубил съвсем подвижността и все пак да затваря малкият кръг с което да решава проблема описан по-горе.От друга страна, ако е доста повреден и стои наполовина отворен, той ще създава съпротивление в системата с което още повече ще влоши ефективността на охладителната система.
                                ИЗВИНЯВАЙ за поправката ама малкия кръг не се затваря НИКОГА!!! Защото как според вас ще се монтира изпарителя на газовата уредба(ако има), на малкия или на големия кръг??? Ако е на малкия както попринцип се монтират изпарителите, автомобила ще може по бързо да премине на газ, и когато достигне работна температура и (КАКТО ПОСОЧВАТЕ ВИЕ СЕ ЗАТВОРИ МАЛКИЯ КРЪГ Т.Е. там водата/антифриза да е неподвижна ще доведе до неиното изтиване и замръзване на изпарителя- което преустановява неговото функциониране).При монтиране на изпарителя на големия кръг означава че той ще заработи едва когато колата е напълно загряла. А най лесно може да пипнете маркучите на охладителната ситема (на малкия и големия кръг - при загрял автомобил) и ще усетите движението на топлата течност.
                                Tipo 1.6 1993

                                Коментар

                                Working...
                                X