Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

И пак за термостата...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    И пак за термостата...

    За да не се бъркам в темите на колегите пускам нова - колебаех се дали да е нова, но админите да преценят...След огледа в събота се установи следното: паля колата и след около 4-5 мин работа на място малкия кръг /но.2 на картинката/ започва да загрява. стрелката започва да се повдига /на малката снимка/, но за съжаление и маркуча 1 започва да загрява. 3 остава студен, както и радиатора освен участъка около маркуч 1. градско в софия на тези ниски температури много рядко се приближава до средата на скалата, в повечето случаи стои на една, една и половина чертички над С. не чувам да се включва перката, на както четох из други теми вероятно ми е изгоряла 1-та степен. 1. дали това е "класическа схема" на отворено запецнал термостат? 2. може ли датчика да ми прави номера и как да го изпробвам? 3. от многото прочетени теми аз пак неможах да се ориенирам как да изпробвам перката /перките - понеже са две/ дали работя. червения и черния кабел на куплунзите на двата вентилатора не са прекъснати т.е. постоянни. кое трябва да дам на късо за да изпробвам първата скорост. очаквам вашите мнения с нетърпение ...
    Прикачени файлове
    FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

    #2
    за каква кола говориш?
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    Коментар


      #3
      Мареа 1.9 ТД100
      FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

      Коментар


        #4
        Synthy написа:
        за каква кола говориш?
        Има ли значение. При всички коли принципа е един и същ. След като веднага започва да загрява и големия кръг, определено ти стои отворен термостата. По скоро той си се движи, но уплътнението, което затваря и отваря ти е заминало. Това е нещо като о-пръстен с прорез по вътрешния диаметър, който се поставя около тарелката на елемента в термостата.
        Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
        Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
        Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

        Коментар


          #5
          Колега tesiv, скоро гледах точно това и при мен е така. Положение 2 е ясно. Положение 3 е вход към радиатора след термостата, вход 1 е изход от радиатора и отива директно към камерата на термостата т.е. мотора. Когато мотора заработи и температурата му се качва преди да е отворил термостата, тази част 1 започва да се загрява поради директната връзка с мотора, а 3 е студен. При мен при леко подминаване на третото деление отваря термостата и 3 рязко се загрява. Запали мотора и проследи чрез пипане и следене на термометъра, мисля че и при теб е така.При мен двата вентилатора на радиатора се вкючват при съвсем леко подминаване на средата - 1ва степен. 2ра степен (когато ми беше развалена 1ва - не включваше) се задейства преди достигане на последното бяло деление от скалата.
          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

          Коментар


            #6
            Grancharov написа:
            Колега tesiv, скоро гледах точно това и при мен е така. Положение 2 е ясно. Положение 3 е вход към радиатора след термостата, вход 1 е изход от радиатора и отива директно към камерата на термостата т.е. мотора. Когато мотора заработи и температурата му се качва преди да е отворил термостата, тази част 1 започва да се загрява поради директната връзка с мотора, а 3 е студен. При мен при леко подминаване на третото деление отваря термостата и 3 рязко се загрява. Запали мотора и проследи чрез пипане и следене на термометъра, мисля че и при теб е така.При мен двата вентилатора на радиатора се вкючват при съвсем леко подминаване на средата - 1ва степен. 2ра степен (когато ми беше развалена 1ва - не включваше) се задейства преди достигане на последното бяло деление от скалата.
            за степените на вентилатора вече съм сигурен че 1-ва не работи, защото перката включва малко преди последната бяла чертичка.за термостата - вече незнам!!! притеснява ме факта че стрелката на таблото играе като луда, а всички знем че трябва да се кротне по средата и да има минимални колебания. моята не е така и незнам дали да не гоня датчика?!? как да разбера дали работи коректно или проблема си е в термостата
            FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

            Коментар


              #7
              точно там се включва втората степен на перкатазначи показанието на уреда е вярноявно е термостата
              2015 Renault Megane Expression GT
              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
              Всичко за FIAT Bravo 2007

              Коментар


                #8
                Онзи ден моята се държеше странно. Наближи средата и изведнъж започна да се чуди - нягоре ли да ходи, надолу ли...За половин минута се колебаеше с около едно деление - слиза, качва се, слиза... и така към 6-7 пъти. Досега не беше се случвало.Иначе в задръстванията се качва максимум едно над средното, включва се вентилатора и я укротява на средата. Но като я настъпя по цариградско и се смъква с 3 деления.
                like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                Коментар


                  #9
                  Lane Staley, подобно на твойта и при мен така играе постоянно. не е лошо и ти да следиш термостатаКолега sev, странното е че и самия индикатор се случва да се заиграва т.е. за около 10-15 сек. започва да се колебае озезаемо нагоре надолу в порядъка на 2-3 мм и после се укротява замалко и после пак. та ако проблема е в термостата - тогава от какво се получава това трептене на стрелката? някакви идеи?
                  FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

                  Коментар


                    #10
                    това не съм го разбралщом така играе нещо не е наредявно лош контакт или нещо подобнона мен ми се беше случило нещо подобно - при подавана на газ, стрелката падаше 1 см надолуи въпреки това май има и проблем с термостата
                    2015 Renault Megane Expression GT
                    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                    Всичко за FIAT Bravo 2007

                    Коментар


                      #11
                      sev написа:
                      това не съм го разбралщом така играе нещо не е наредявно лош контакт или нещо подобнона мен ми се беше случило нещо подобно - при подавана на газ, стрелката падаше 1 см надолуи въпреки това май има и проблем с термостата
                      ми нямаше как да знаеш преди да уточня - при теб лош контакт - така ли?а за термостата - да изчакам да стигне до средата поне и да видя кога и дали отваря? вие какво ще ме посъветвате?
                      FIAT MAREA 1.9 TD100 ELX

                      Коментар


                        #12
                        Re: И пак за термостата...

                        tesiv написа:
                        .... 3 остава студен, както и радиатора освен участъка около маркуч 1. ...
                        Точно така трябва да бъде до момента, в който термостата отвори. Момента трябва да съвпадне с централно положение на стрелката. Повтори теста, но този път изчакай маркуч 3 да се затопли. В този момент погледни показанието на уреда. Ако не е на средата или много близо до нея, значи термостата ти отваря твърде рано.
                        Fiat Marea 1.8i 16V
                        Fiat Tipo 1.4i 8V
                        Fiat Punto 1.6i 8V
                        www.italauto-bg.net/forum/

                        Коментар


                          #13
                          Въпрос - в кайна сметка, каква е температурата, колко градуса е средата на скалата на 1.9TD100. Доколкото си спомням Tornado беше дал стойност 92*С?
                          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                          Коментар


                            #14
                            Grancharov написа:
                            Въпрос - в кайна сметка, каква е температурата, колко градуса е средата на скалата на 1.9TD100. Доколкото си спомням Tornado беше дал стойност 92*С?
                            Да. Все пак за дизела може и малко повече - 95-96°С.
                            Fiat Marea 1.8i 16V
                            Fiat Tipo 1.4i 8V
                            Fiat Punto 1.6i 8V
                            www.italauto-bg.net/forum/

                            Коментар


                              #15
                              Добре, приемам среда на скалата 92,95, 96*С - принципно. Първа степен на "перките"-вентилаторите на 1.9TD100 къде Ви се включват - при мен писах - при съвсем леко преминаване на средата?
                              FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                              Коментар

                              Working...
                              X