Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за работата на климатроника

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Настройването на температурата става чрез електрическа клапа, която смесва топъл и студен въздух, а потенциометър засича точното и положение, за да върне сигнал към ЕКУтоНямаше смисъл от всичко останало освен по горния ред.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #17
      Доста полезни неща прочетох в темата, в интерес на истината не всичко разбрах. Интересува ме има ли някъде на таблото индикация колко градуса е температурата в купето ? За външната температура го видях и копчето, и индикацията, но за достигнатата температура в купето не виждам индикация. Може и нещо на таблото ми да е изгоряло, или пък модела да не го поддържа, но не видях такава индикация. И не намерих и отговор на въпроса: настройвам например на 25 градуса, степен на вентилатора 2, копчето за обмен на въздуха в положение "външен въздух". Какво става, когато в купето се достигнат зададените 25 градуса ? Поне при мен, както вече споменах, при извънградско каране с висока скорост в един момент (не знам дали са достигнати градусите или има друга причина) започва да духа по-хладко отколкото в началото.
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #18
        Колега snake, тогава клапата, за която става въпрос и в повтарящия пост на Tornado, променя положението си, така че ако в купето е много по-топло, а си задал 20 градуса, тя застава така, че пуска само студен въздух, като наближи и достигне зададените градуси, пак променя положението си и почва да пуска хем топъл, хем студен, и когато стане желаната темпераура, само намалява силата на въртене на перката, мисля че я изравнява с втора фиксирана скорост, ако си на АУТОTornado, сигурен съм че всичко останало е излишно, затова ако утре някой попита какъв е фреона или какво му шуми м/у копчетата за рециркулация и вкл. на компресора, или защо перката му се върти при включен компресор, а врътката е на нула, надявам се да помогнеш и да им отговориш, а аз сега ще изтрия ненужното сам. поздрави

        Коментар


          #19
          ogi28b написа:
          Настройването на температурата става чрез електрическа клапа, която смесва топъл и студен въздух, а потенциометър засича точното и положение, за да върне сигнал към ЕКУто
          Ехх, много грешни неща се изписаха нещо бе, съвсем объркахте Снейк, ако не знае как работи.Оги си написа част от системата как работи точно.Има една клапа, която се мести от електромотор - тя смесва външния и вътрешен въздух.Според това, колко градуса е вън и колко вътре се определя на какво отношение да ги меша.Другото, което е грешно (и вярно де) има ДВА датчика за вътрешна температура. Единия този, който е между бутоните, който е за общата температура на колата, и друг този в тръбите, който измерва с каква топлина излиза температурата от духалките.Значи и двамата сте прави, недейте да спорите за глупости.Третото вярно нещо за което се спори, е това, че при "0" степен на силата на перка, се включва. Това е вярно, НО само при положение, че е натиснат бутона "*", тоест включен компресор на климатика. Както се спомена, това е за да не замръзне вътрешното тяло, ако не преминава през него въздух. АКО колата не е с включен климатик (без натиснат бутон "*"), то тогава "0" степен не духа (перката не се включва)А АУТО режима на перката е само да се регулира интензитета с който ще духа перката.Позиция МАХ ДЕФРОСТ е за изсушаване на въздуха. То тогава се пуска климатика (вътрешното тяло става студено), и през това време също духа и през парното. След като парното обдуха изпотеното място, въздуха става много влажен, удря се в тялото на климатика, като през това време кондензира силно и по този начин изтича от трабата извън колата, нищо друго не прави.Та на кратко така работи този "климатроник" обяснено точно и надявам се ясно.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #20
            Колега snake, тогава клапата, за която става въпрос и в повтарящия пост на Tornado, променя положението си, така че ако в купето е много по-топло, а си задал 20 градуса, тя застава така, че пуска само студен въздух, като наближи и достигне зададените градуси, пак променя положението си и почва да пуска хем топъл, хем студен, и когато стане желаната темпераура, само намалява силата на въртене на перката, мисля че я изравнява с втора фиксирана скорост, ако си на АУТО При положение , че съм отворил клапата за входящия от вън въздух със сила (натиснах е с ръката изпука и се отвори) , няма да ми работи климатроника коректно ? Защо когато пусна копчето за затваряне на клапата за входящия от вън въздух шумът на вентилатора се променя - става по тих ?
            Fiat Marea / 1.9 TD 100 / Weekend
            Škoda Fabia / 1.9 TDI /

            Коментар


              #21
              rsof написа:
              Колега snake, тогава клапата, за която става въпрос и в повтарящия пост на Tornado, променя положението си, така че ако в купето е много по-топло, а си задал 20 градуса, тя застава така, че пуска само студен въздух, като наближи и достигне зададените градуси, пак променя положението си и почва да пуска хем топъл, хем студен, и когато стане желаната темпераура, само намалява силата на въртене на перката, мисля че я изравнява с втора фиксирана скорост, ако си на АУТО При положение , че съм отворил клапата за входящия от вън въздух със сила (натиснах е с ръката изпука и се отвори) , няма да ми работи климатроника коректно ? Защо когато пусна копчето за затваряне на клапата за входящия от вън въздух шумът на вентилатора се променя - става по тих ?
              Има 2 клапи: едната е за пускане на въздух отвън и при нея положенията са 2 - отворено и затворено, няма междинно положение. Тази клапа се отваря / затваря с копче, намиращо се до копчето за пускане на климатика.Другата клапа, която определя температурата в купето, се отваря на мисля 15 програмирани позиции и на коя позиция да застане се определя от врътката за избор на температура, от показанията на външния и вътрешния датчик за температурата, както и от положението на врътката за силата на духане на вентилатора в купето.Относно втория абзац - когато например през лятото се затвори притока на свеж въздух отвън (който свеж въздух съответно е топъл), вентилаторът в купето почва да духа по-слабо, защото вече е много по-лесно да се поддържа ниската температурата на същия въздух в купето, отколкото да охлажда нов топъл влизащ отвън въздух.
              Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

              Коментар


                #22
                Значи да разбирам , че лятото при пуснат климатик и натиснато копче за клапата за външния въздух - която клапа най- вероятно съм е счупил и не работи , втората клапа за която споменаваш ще затваря притока на външния "свеж" въздух ? Интересно ми е защо когато пусна копчето за затваряне на клапата за входящия от вън въздух (която е счупена и не работи) шумът на вентилатора се променя - става по тих ?
                Fiat Marea / 1.9 TD 100 / Weekend
                Škoda Fabia / 1.9 TDI /

                Коментар


                  #23
                  1. гърло2. разпределителни канали3. клапа4. вентилатор5. радиаторче6. изпарител на климатика смесителната клапа е вдясно на 6., над 5.
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    #24
                    Ако можеш намери нещо за дренажа на кондензатора на климатика т.е къде по купето трябва да излиза.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #25
                      това е най-доброто което измъкнах дали е то? сега ще потърся и в другите ръководства, но се съмнявам...
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #26
                        Мерси лошото е ,че и на канал го търсих и не мога го открия.През лятото след спиране климатика е нормално през него да капе вода.А при мен това като ,че ли го няма.
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #27
                          Здравейте нов съм във форума да се представяимам Мареа от една годиназачетох се тука щото и на мен не ми е ясно как работи този климатроникима едно копче което като се натисне и на дисплея на таблото се показват едни градуси при мен все се показа 50Спредполагам че нещо е преебаноако някой има идея нека споделиблагодаря ви
                          Fiat Marea 1.8

                          Коментар


                            #28
                            petyodenev написа:
                            има едно копче което като се натисне и на дисплея на таблото се показват едни градуси при мен все се показа 50Спредполагам че нещо е преебано
                            Предлагам да прочетеш това
                            Grancharov написа:
                            Има някакъв проблем с датчика, който при Bravo/Brava и Marea, се намира в дясното огледало. В Autoata-та даваха някъде последователност от превключвания на селекторните ключове на климатроника, в резултат на което на дисплея се изписва код, който точно показва какъв е проблема (прекъснал, замасен и т.н.) Ако автомобила е от горе споменатите, свали внимателно с отверка триъгълното капаче на дясната врата и ще видиш общия куплунг за ел. огледалото и датчика. Разкачи го и го напръскай с контактен спрей. http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=3810&start=15
                            FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                            Коментар


                              #29
                              Благодарятия дни ще я разгледам
                              Fiat Marea 1.8

                              Коментар


                                #30
                                колега следи темата, сега нямам време, но най-късно утре вечер ще постна таблицата с кодовете, както и последователността на въртене на врътките, за да извикаш Автодиагностичния режим. Ако някой не ме изпревари...

                                Коментар

                                Working...
                                X