Поради големия интерес, който предизвиква моята нафтова отоплителна печка във форумите на Алфа и Ланча, ще споделя и с вас. Начи, моята Алфа е от Австрия и имаше монтирана нафтова отоплителна печка Webasto с часовник. Обаче - не беше пускана поне 1 година и беше клеясала, освен това имаше някаква повреда в електронния блок - някой се беше упражнявал с поялника върху него ( за съжаление се сменя цялата електроника - 1000 и кусур лева). Все пак е на почти 8 години. Освен това аз не съм чиновник с работно време от 9 до 17 часа и часовника не ме устройваше. Исках дистанционно. И то новия модел Telestart Т100 НТМ (Heating Time Management) - то има обратна връзка с автомобила, казва ти колко градуса е в момента в купето, през лятото може да си пускаш вентилатора на макс, за да "изгони" горещия въздух от купето. Вие и казвате в колко часа ви трябва колата, а тя, в зависимост от околната температура, температурата в купето и т.н. пали печката 10 минути, 40 минути или 1 час по-рано.За щастие Webasto има представителство и сервиз в България. Свързах се с тях, обадиха ми цените (доста се стреснах, близо 2000 лева, ама...кеф цена няма) и оставих колата при тях. Вечерта си я взех, всичко беше точно, изключително грамотен монтаж и добро отношение.Печката представлява отделно нафтово котле с циркулационна помпа, която върти антифриза при неработещ двигател. Електрониката управлява и вентилатора на отоплението на климатика/климатроника.Ми тва е, още няма сериозни студове, но аз съм карал кола с такава печка в Германия и е неописуем кеф. Докато сутринта при -5 гр. всички на паркинга псуват, мръзнат и чегъртат замръзналите си стъкла, а двигателите работят на празян ход и не могат да се стоплят, аз се меткам в моята - вътре е 23 градуса, антифриза е на ~80 градуса, а маслото - на около 35-40 градуса. Врътвам ключа, паля топлия двигател и заминавам. Не мръзна първите десетина минути, стъклата са чисти и сухи.Няма студен старт, а два студени старта на ден се равняват на 20 000 км пробег на година.То затова двигателита на такситата изкарват по 1 милион километра - щото никога не изстиват И защото всички ще питате колко струва тоя кеф - печката е 2200 лева с ДДТ, дистанционното е 890 лева с ДДТ. Ама си струва де. Цените са с монтаж и 2 години гаранция. Цените и на дизеловата, и на бензиновата версия са еднакви. В базовата комплектация е включен и часовник, с който да задавате час на тръгване. Ама аз не съм чиновник и никога не излизам от къщи в точен час.П.П. И още нещо се сетих - като ми монтираха разните джаджи, попитах колко пари ще ми излезе да я демонтират и да я монтират на следващата ми кола, щото няма цял живот да я карам тая 166. А едва ли като я продавам на старо, некой ще иска да си плати горница от 3000 лева - колкото всъщност струва цялата инсталация. Според сложността цената на демонтаж и последващ нов монтаж в друг автомобил е 200-240 лева.Ето ви и малко снимкиТака изглежда часовничето![](http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Webasto/IMG_3402.jpg)
Това е дистанционното - в момента ми показва колко градуса е температурата в купето.![](http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Webasto/IMG_3415.jpg)
![](http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Webasto/webasto_telestart_t100.jpg)
Така изглежда самата печка
Една анимацийка на принципа на работа
Това е сайта на фирматаhttp://rheamp.com/index.htmlА това е един общообразувателен пидиеф по тематаhttp://rheamp.com/el/webasto/Webasto_prospect.pdfЕто малко инфо и на английскиhttp://www.standheizung.de/en-int/pr...rmo-top-e.html
![](http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Webasto/IMG_3402.jpg)
![](http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Webasto/products_heaters_timer_campaign2003.jpg)
![](http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Webasto/IMG_3415.jpg)
![](http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Webasto/webasto_telestart_t100.jpg)
![](http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Webasto/11326724541.jpg)
![](http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Webasto/webasto01.jpg)
![](http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Webasto/schnit_animated.gif)
Коментар