Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Слабо парно Fiat Marea 1.9 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Слабо парно Fiat Marea 1.9 JTD

    Здравейте,колеги!Застудя и започна мръзненето в колите.Та,историята-колата преди си имаше парно(преди 2-3 г),но до миналата година,когато започна след оставяне на място да работи да си “губи” парното и попитах във фейсбук групата и там колегите казаха,че е водната помпа!Колата беше за смяка на ремъци и края на лятото бяха сменени ангренажен ремък и водна помпа-Gates!Смених изцяло антифриза(защото беше много зле) и преди това промих системата с вода няколко пъти!Иии сега като стана студено колата си вее хладно вътре...Може би като е загряла и пусна парното има в началото един период от 5-10сек,в които вее топличко и после пак си започва хладно!Като я оставя на място пак вее хладно!Антифриз (налях червен)не губи системата!Как да обезвъздуша правилно или имам друг проблем?

    #2
    Колега, обезвъздушаваш от двата винта на радиатора нали?
    Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

    Коментар


      #3
      Абсолютно!Отварям и капачката на разширителния съд и от двата винта започва да тече антифриз.Това го правя на загряла кола и преди това съм използвал парното,за да циркулира цялата система и по време на обезвъдушаването го спирам!

      Коментар


        #4
        Аз обезвъздушавам на студен неработещ двигател, при работещ естествено е да тече от пробките, нали течността циркулира, но същевремено и може да засмуче въздух. Самото обезвъздушавене, колкото и неправилно да изглежда за някой, го правя с надуване на капачката на радиатора, на моята там е разширителния съд. В този случай при надуването изкарвам въздуха и затварям, естествено правя го за всяка пробка отделно, а не едновремено.
        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

        Коментар


          #5
          Колега,на мен не ми стана ясно къде надуваш и кое е отворено?Този мотор освен двете пробки на радиатора има ли други някъде по маркучите,за да обезвъздуша?

          Коментар


            #6
            Няма други пробки. И да има, няма значение, от там се обезвъздушава.
            Щом има антифриз, проблема ми намирисва на блокирала клапа на студено положение. Пусни една самодиагностика на "климОтроника" като следваш инструкциите в 6-то и 7-мо мнение от тази тема.
            Също провери маркуча който отива в купето дали е топъл на загряла кола. Намира се зад двигателя, като тръгнеш от термостата назад ще го намериш.
            00' Bravo 105 JTD

            Коментар


              #7
              glupaka написа: Преглед на мнението
              Колега,на мен не ми стана ясно къде надуваш и кое е отворено?Този мотор освен двете пробки на радиатора има ли други някъде по маркучите,за да обезвъздуша?
              Аз нямам разширителен съд, наливането на антифриза е директно в гърловина на радиатора, от там надувам с уста. Имам пробка на мъркуча към парното, една на другия към колекторите и една на радиатора. Тази на радиатора е най-отгоре и от там не развивам з/о нивото мах ми е доста под него.
              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

              Коментар


                #8
                Пробвах с автодиагностика и няма грешки в системата!Пробвахме на загряла кола на място да спрем парното за 1-2 мин и после го пускаме и започва да духа топло и след 5-6 секунди намалява топлината и започва да полъхва хладно.После спирам и пак след 1 мин. пускаме и пак има парно за няколко секунди!Маркучите след термостата са топли(като маркуча,който излиза от радиатора и отива в термостата).Колата не губи антифриз и реално при огледа не видяхме някъде да сълзи или да тече по цялата система!Единственото,което забелязахме е оголен кабел към едната подгревна свещ и сякаш “прояден” на другата свещ,който се намират в металното тяло след термостата!

                Коментар


                  #9
                  Смени си радиатора на парното.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    Радиаторчето в купето или радиаторът отпред(големия)?И каква е причината според теб,колега?

                    Коментар


                      #11
                      glupaka написа: Преглед на мнението
                      Радиаторчето в купето или радиаторът отпред(големия)?И каква е причината според теб,колега?
                      Радиаторът на парното е само един - този в купето. Причина - запушване.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        #12
                        Радиаторът на парното е само един - този в купето. Причина - запушване.
                        Щом казваш, че антифриза е бил много зле преди да го смениш, няма нищо чудно да се е запушило радиаторчето.

                        Отватряш ето това и избираш "Auxiliary Units". http://download.fiatforum.bg/Books/B...e%202/Vol2.htm

                        В началото е описан начина на работа на парното с всичките му клапи, перки, радиатори и прочие. Има и схеми, а по-надолу ще намериш и информация как се разглобява. Не е особено трудно, но отнема време.
                        Последна редакция от JTR; 15.12.2020, 14:17.

                        Коментар


                          #13
                          Поразпитах колегите и те казаха,че който е сменил радиаторче вече няма парно.Причината била според тях,че вътре в афтърмаркета не слагали спиралите за забавяне на течността и затова колите пак имат слабо парно!Да сменям с ново или да се мъча да сваля моето и да го почистя?

                          Коментар


                            #14
                            glupaka написа: Преглед на мнението
                            Поразпитах колегите и те казаха,че който е сменил радиаторче вече няма парно.Причината била според тях,че вътре в афтърмаркета не слагали спиралите за забавяне на течността и затова колите пак имат слабо парно!Да сменям с ново или да се мъча да сваля моето и да го почистя?
                            Баща ми преди 10 години смени радиаторчето на старата му Мареа и парно си има до ден днешен. Стига да се обезвъздуши правлно, парно ще има.

                            Аз лично бих го сменил с ново, ако ти се пробва с почистване, давай! Макар че не знам как ще стане това.

                            Коментар


                              #15
                              Сменяй с ново и не слушай колегите ти. Това мнение е базирано на евтини боклуци, които са купували. Ако не купиш най-евтиния китаец, няма да имаш проблеми.
                              А да дадеш пари за "почистване" приблизително като за нов радиатор, за мен си е набутване отвсякъде. Особено, че се сменя относително лесно, без да махаш цялото табло.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар

                              Working...
                              X