Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загряване при изкачване.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Загряване при изкачване.

    Здравейте,
    Имам Фиат Стило 1,9 JTD 80 коня.

    Пътувах от Пловдив до Дедево (за тези, които не знаят, там е голямо изкачване). Карах на 2-3 скорост и колата загряваше. Под загряваше, имам предвид, че стрелката не стой по средата а се мести надясно, като почти допираше 1-вата чертичка, а има още 2 до червеното.
    Ето и картинка, до къде се мести стрелката:
    Click image for larger version

Name:	cockpit.jpg
Views:	1
Size:	4,0 KB
ID:	2170313

    Това ми се беше случило и миналата година пак на изкачване. Нормално ли е това за тия двигатели?
    То е ясно, че като е изкачване, колата се мъчи, но аз доколкото знам, ако всичко е наред, изкачването не би трябвало да е проблем и стрелката на температурата не трябва да мърда, независимо от условията.
    Интересно беше, че като се качих доста време не спадна... В такива случаи какво трябва да се прави, да се спира на място и колата да работи, да се гаси или?

    Грешен раздел ->Преместена
    Модераторски екип на www.fiatforum.bg

    #2
    На климатик ли беше?
    Вентилатора/ите на радиатора работеха ли?

    На същия мотор в пунто един път ми се случи същото, при доста жега навън (работещ климатик) и добро натискане на магистралата.

    Коментар


      #3
      Да, на климатик бях, вентилаторите работеха... А навън не беше голяма жега, не повече от 25 градуса.

      Коментар


        #4
        Работят ли и двете степени на вентилатора?
        Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

        Коментар


          #5
          да, чува се как се вклюва по-силната и как спира..

          Коментар


            #6
            Освен показанията на стрелката, нещо друго има ли като симптоматика - например надуване в казанчето, изхвърляне на вода и пр.?
            Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

            Коментар


              #7
              Какво ще рече надуване в казанчето?
              Когато колата е загряла нивото се вдига, на студен двигател е по средата, когато е топла, стига максимума или много малко повече.

              Коментар


                #8
                Ами капачката на казанчето е като клапан, под надуване се има предвид, повишаване на налягането над нормалното за системата, като при това положение, клапана на капачката изпъска част от налягането. Това се чува доста осезаемо и се чува най-вече като се спре колата и се изгаси мотора. Понякога изпускането на налягането е придружено и с изхвърляне на охладителна течност. Това може да е резултат от необезвъздушена система или пробив в гарнитурата на главата.
                Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3

                Коментар


                  #9
                  Едно хубаво почистване на радиатора отвън и отвътре и ревизия на термостата колега
                  koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

                  Коментар


                    #10
                    По-скоро е необичайно, но не е невъзможно. Щом чуваш как работят перките и спират, щом не мърда над тази чертичка, щом течността не излиза от казанчето, щом е на средата при студен мотор - може би всичко е наред.

                    Скоро мил ли си радиаторите? Отвори буксата на сензора на термостата и я пръсни с контактен спрей и също - почисти точките за маса в двигателния отсек, особено тази на акумулатора.

                    ---
                    Ред.: Ако все пак стрелката мине над чертичката, първо спри климатика и по възможност пусни отоплението на макс, за да осигуриш допълнително охлаждане. Отбий някъде и без да гасиш колата, за да не спира циркулацията на вода, отвори капака, погледни дали в казанчето има циркулация на течност (без да го отваряш !!!). Пипни радиатора внимателно в горната и долната част, вляво и вдясно. Трябва да е горещ навсякъде. Изчакай няколко минути така на място с работещ двигател и ако стрелката не спада на средата - вероятно има сериозен проблем.

                    Ред.2: Имах такъв проблем на Бравата преди 3 г. и при видимо всичко наред, стрелката се качваше нагоре при същите условия - изкачване + климатик. Забелязах, че положението ѝ се влияе от това на коя степен духа вентилатора в купето. Като го изключа, веднага застава на средата. Оказа се, че масата на таблото (съответно уреда за температура) и на вентилатора са на едно място - под горната панта на дясната врата. Почистих хубаво с шкурка и контактен спрей, хубаво стягане и всичко си дойде на мястото.

                    Местя и темата в правилния раздел.

                    Коментар

                    Working...
                    X