Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вентилаторът работи само на 4-та степен!?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Вентилаторът работи само на 4-та степен!?

    От известно време, вентилаторът на парното работи само на 4- та степен. Понякога се оправя и тръгват и останалите, понякога спират и остава само 4-та да духа най- силно. Няма значение дали е в режим отопление или на климатик.
    Дайте съвет, къде да търся проблема? Благодаря, предварително!
    Fiat Punto 1.9 JTD II 188/188FL

    #2
    А какво е Реното и коя година е?
    OVB X18XE1 седан+ГИ

    Коментар


      #3
      Колата е Фиат Пунто- 1.9 JTD, 2002-ра година.
      Fiat Punto 1.9 JTD II 188/188FL

      Коментар


        #4
        С 99% сигурност проблема е от нагарянето на куплунга на съпротивлението за степените на вентилатора на отоплението/охлаждането.



        Имах същия проблем на пунтото и за съжаление на колкото "авто-електро" сервиза потропах - всичките казаха, че не се занимават с това. Накрая майстора, който поддържа колите ми от дълги години оправи работата, но не знам (не съм го и питал) какво точно е направил - сменил - запоил и т.н.
        ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
        ::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
        ::::: (ex) Lancia Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::

        Коментар


          #5
          Преди време поправих на един Голф като му смених съпротивлението, което струваше 1лв незнам дали и на Пунто е така.
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #6
            Проблема е в ключа за степените или в някоя букса.Иска разглобяване и проверка!
            OVB X18XE1 седан+ГИ

            Коментар


              #7
              Вероятността проблемът да е в ключа за степените е много малка. Доста по-вероятно е проблемът да е в резистора, който е показан по-горе на снимка (ако колата изобщо е с такъв, а не с електронен регулатор). Само 4-тата (най-силната степен) не минава през него и затова работи, а останалите минават през него и ако е изгорял или е прекъснала термозащитата се получава така - работи само най-силната.

              Тоя резистор трябва да е монтиран на корпуса на вентилатора, влиза в него и така се обдухва и охлажда.

              Ето линк наскоро като имах проблеми с моя (само че той е електронен), може нещо да е от полза:

              http://www.fiatforum.bg/showthread.p...1)-1-9-JTD-ELX

              Коментар


                #8
                Благодаря за точните отговори! Закупих си въпросният резистор- може ли да ме ориентирате къде по колата да го търся, как да достигна до него? Къде се намира въпросният вентилатор, който обдухва купето?Благодаря, предварително!Click image for larger version

Name:	KIMG1233.jpg
Views:	1
Size:	109,5 KB
ID:	2098493Click image for larger version

Name:	KIMG1234.jpg
Views:	1
Size:	100,2 KB
ID:	2098494
                Fiat Punto 1.9 JTD II 188/188FL

                Коментар


                  #9
                  Купил си грешен резистор. Този е за перката на двигателя, стои на водния радиатор.
                  1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                  Коментар


                    #10
                    Това са ми дали в магазина, увериха ме, че е точно този, който ми трябва. Отивам да го сменя!
                    Fiat Punto 1.9 JTD II 188/188FL

                    Коментар


                      #11
                      Търси моторчето за парното. Обикновенно е зад жабката.

                      Резистора се намира на въздуховода преди или след моторчето и ще го познаеш лесно, защото в него влиза букса с кабели.
                      == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                      На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                      Коментар


                        #12
                        Да, видях го. Отстрани на жабката е. Една от клемите е нагоряла, ще я зачистя да видя дали не е това проблема!
                        Fiat Punto 1.9 JTD II 188/188FL

                        Коментар


                          #13
                          След, като зачистих клемата сложих отново стария резистор и всички степени тръгнаха, така че не ми се наложи да поставям новия резистор. Озадачава ме обаче силното нагряване на самия резистор, тъй като го пробвах още преди да съм го сложил в жлеба му до вентилатора. Нормално ли е толкова силно да нагрява??? Или може би затова се намира близо до вентилатора, за да се обдухва с въздушна струя. И тук пък идва другият ми въпрос- а зимата, когато е в режим отопление, няма ли направо да изгори с този топъл въздух върху него?!?
                          Прикачени файлове
                          Последна редакция от El_Canastero; 03.07.2019, 00:46.
                          Fiat Punto 1.9 JTD II 188/188FL

                          Коментар


                            #14
                            El_Canastero написа: Преглед на мнението
                            След, като зачистих клемата сложих отново стария резистор и всички степени тръгнаха, така че не ми се наложи да поставям новия резистор. Озадачава ме обаче силното нагряване на самия резистор, тъй като го пробвах още преди да съм го сложил в жлеба му до вентилатора. Нормално ли е толкова силно да нагрява??? Или може би затова се намира близо до вентилатора, за да се обдухва с въздушна струя. И тук пък идва другият ми въпрос- а зимата, когато е в режим отопление, няма ли направо да изгори с този топъл въздух върху него?!?
                            Колега всяко съпротивление грее яко така че не му мисли
                            koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

                            Коментар


                              #15
                              Колега, както вече стана ясно - купил си грешен резистор и ако е трябвало да го сменяш - нямаше да стане нито по форма и размери, нито по окабеляване. Това горе на снимката е резистор за перката на водния радиатор. Пази го, може да ти потрябва. Ако колата е с 2 перки, може би няма да ти потрябва, защото може изобщо да не се използва този детайл. Аз бих го върнал веднага директно с думите, че са ми дали грешен резистор. Това едно на ръка.

                              Иначе, най-общо казано, вентилаторът като се върти на максимална скорост, има мощност например 100 вата. Като се върти на най-ниска степен, има мощност да речем 20 вата. Останалите 80 вата трябва някъде да отидат и тук е работата на резистора - отделят се като топлина в него. За да не се изпече, е монтиран на входа на въздушния поток преди въздухът да е нагрят от радиатора за парното. Така тоя резистор се обдухва от въздух с температура на околната среда. Т.е. зимата е най-благоприятна за него, защото се обдухва с много студен въздух. Тежко му е през лятото, защото тогава се обдухва с топъл въздух, особено когато навън е над 30 градуса.

                              Това, че си го пробвал без да е на мястото си, е било лошо решение и е добре, че не е изгорял.

                              Коментар

                              Working...
                              X