Здравейте колеги, пускам тази тема понеже съм доста на зор. Случаят е следния Колата е Пунто 1 1.7тд Винаги е стояла на средата на скалта температурата но преди седмица две започна да я вДига маллко повече и дори на нулева на спускане не пада под средата а преди при спускане падаше много надолу. Като загрее стига до последната черта преди червеното. Това ме стресна и обърнах вснимание, че казанчето е спукано. Смених го, както и датчика на радиатора, понеже спря да пуска и перката. Беше запушенои тънкотомаркуче дето влиза в разшитителя. И колата заспа. Така до снощи когато вдигна страшна темпетратура изведнъж. КОгато погледнах, Големият радиатор леден, както и датчика , както и маркуча, който излиза от него (т.нар. долен мачркуч- макар ,че при тази кола са на едно ниво). Днес извадих пак тънкото мъркуче , беше се затлачила пак. Отворих пробките и на двата кръга и се обезвъздуши. Затопли се големият радиатор, температурата започна бавно , както преди да си се покачва и се зарадвах че остана само перката, коятото сега не включваше. Видях, че е счупне реостата й. Виакм си ок ще го сменя и готово, щом вече и през двата кръга върти антофриз, значи не е помпа и не е термостат. Щом не сЪм в задръствания колата няма да прегрее пък било то и без перка. Да обаче минах 15 км и с парно на макс ,че иначе щеше да има беля.... Пипнах пак големия радиатор и греда ...леден. КОгато фурсирам колата си излиза антифриз през тънкото маркуче на казанчето.... КОлата макар и стара има още живот и ми се иска да повърви още малко
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Необичайно висока температура
Collapse
X
-
Системата я продухах с компресор,излях всичкия стар антифриз и съм с нов. За разлика от преди при подаване на газ антифриз от тънкото маркучи пръска та се къса. И пак предния радиатор е леден. Снощи забелязах,че раздува разширителните съд А той е чистачки нов ..Хари налягането. И а се съмнявах в термостат но при изчистването на малкото маркучи системата тръгна... Аконе той би трябвало да не тръгва хич. Към колегата kluchar: какво е това нещо,което трябва да махна от термостат. Можеш ли да качиш някава снимка да се ориентирам. И да ви питам .Тези мотори освен на маркучите за малък и голям кръг,имат ли някаква друга пробна за обезвъздушаване, че според мен прави възглавница някъде и затова. Маркучи не надува и си мисля че не е гарнитура
Коментар
-
Благодаря на колегите за отговорите.....уменията и знанията ми стигат до там да сменя реостатчето за перката (баах как е набито гаднярски ---едвам се сваля и слага ).Да сменя също и термофарчика и да проверя релетата.Но проблема си остана. Закарах я на сервиз и според момчето е запушен радиатор и/или термостат. Той клони към първото Тъй като и двата маркуча се затоплят на радиатора и той смята че антифризът се върти само между тях и не слиза надолу по радиатора. Та сега съм намерил и двете втора ръка и чакам в сервиза да се освободи време да вкарам моята. За сега карам друга марка кола но ми липсва Пунто ...все пак 8 г го карам
Коментар
-
Втора ръка понеже вървеше , като бонус към радиатора :D Съмнявам се , че ще се стигне до термостат. По скорро само радиатор.. И двата маркуча ( т.нар. долен при тези фиати с климатик са на една линя отгоре на радиатора) Та и двата загряват но отдолу радиарора лед. А втора ръка понеже колкото и да ми е тъжно Фиата има редица проблеми един от които е неработещо турбо и много високо картерно налягане...
Коментар
-
Здравейте, пиша това понеже ми се е случвало колеги да пишат по подобни на мойте проблеми и това доста ме ориентира. Проблемът се реши. Понеже пунто ТД не дъртичка и не толкова масова кола но все пак може това да ориентира някого за в бъдеще..... Та оказа се комплексен проблем... 1 Запушен голям радиатор. 2 От някаква добавак слагана не от мен се беше образувало пластмасово топче заседнало в термостата. 3 реостата направо разпаднал се и вклщчващ перката САМО след средата на скалата и то на най-бърза ( така я взех и мислех, че е нормално). Спукано казанче в резултат на надуване от досегашното запучване. Понеже колата е имала удар не при мен а при някой от миналото гредаат на маската е огъната заедно с двата радиатора ( големият + този на климатика) и сега новият като се сложи и не може да влезне и се наложи махане на радиатора на климатика. КОйто се оказа и празен..явно е бил спукан тъй като е най-отпред и е изткъл. Сега се разбра защо клата се държеше неадекватно прои пуснат климатик и от както я имам ( 8 години вече) съм го пускал 4-5 пъти. Та сега преди средаат се пуска едната перка лекичко, после и вторара пак лекичко. Развъртат и темоературата веднага пада. до максимална степен на перките не съм я тествал. Само ме притеснява сега като я пусна тна пфрав участък температурата пада много явно се обдухва много добре, но нер зная без радиатора за климатика , който един вид прави завет на водния радиатор, дали няма да имам проблемн с парното зимата и да се налага да слагам картони, както едно време на ладите...
Коментар
-
eacan написа: Преглед на мнениетоЗдравейте, пиша това понеже ми се е случвало колеги да пишат по подобни на мойте проблеми и това доста ме ориентира. Проблемът се реши. Понеже пунто ТД не дъртичка и не толкова масова кола но все пак може това да ориентира някого за в бъдеще..... Та оказа се комплексен проблем... 1 Запушен голям радиатор. 2 От някаква добавак слагана не от мен се беше образувало пластмасово топче заседнало в термостата. 3 реостата направо разпаднал се и вклщчващ перката САМО след средата на скалата и то на най-бърза ( така я взех и мислех, че е нормално). Спукано казанче в резултат на надуване от досегашното запучване. Понеже колата е имала удар не при мен а при някой от миналото гредаат на маската е огъната заедно с двата радиатора ( големият + този на климатика) и сега новият като се сложи и не може да влезне и се наложи махане на радиатора на климатика. КОйто се оказа и празен..явно е бил спукан тъй като е най-отпред и е изткъл. Сега се разбра защо клата се държеше неадекватно прои пуснат климатик и от както я имам ( 8 години вече) съм го пускал 4-5 пъти. Та сега преди средаат се пуска едната перка лекичко, после и вторара пак лекичко. Развъртат и темоературата веднага пада. до максимална степен на перките не съм я тествал. Само ме притеснява сега като я пусна тна пфрав участък температурата пада много явно се обдухва много добре, но нер зная без радиатора за климатика , който един вид прави завет на водния радиатор, дали няма да имам проблемн с парното зимата и да се налага да слагам картони, както едно време на ладите...
Може термостата да ти е заминал. На Фиатите от тези години редовно им се скапват термостатите и много хора не разбират ведната, защото те и като са здрави температурата не е стабилна.
За парното, можеш да го тестваш още сега. Качваш се някоя сутрин рано към 5-6 часа и тестваш как ще духа.
Коментар
-
Към JTR : Колега, направих това с парното. Макар,че температурата едва е помръднала на таблото малко след стартиране на двигателя, парно си има и то не слабо. След триста зара каране и натискане стрелката на уреда се покачва с малко и като я настъпя на прав участък пак се охлажда рязко и температурата намалява. А парно си има.... Дали небе от прецакан датчика дето е на самия термостат име за уреда на таблото ?!. И още нещо колеги: Този проблем с ниската Т изчезва при работа на място..Температурата се вдига чак до включване на перка....Но тръгна ли с колата пак се изстудява рязко... Да не гризна дървото зимата..Малко мнения няма да са ми излишни )
Коментар
-
Да, точно както го описа е и при мен. Вероятно ако се вземе чисто нов трмостат , ще се реши всичко. Саамо да добавя. Сега вече е далеч по-добре.. температурта си се вдига и то дори до средата в задръстванията и ако се настъпи примерно по Цариградско си пада до 1/4 от скалата. Но колегата todorakiggg вероятно ще се окаже прав и зимата ще се види реално как е положението. А иначе това което той описа ми се случи преди 3 г на слизане от Копитото беше зима и температурата падна много. Но вероятно тогава е имало проблем с топлообмена ( яко е загрявала ) и затова не се е усещало толкова усезаемо това , че термостатаът е бил зле. Колата е за основен ремонт на ДВГ ( друг е въпроса дали е рентабилно )
Коментар
-
100% си за термостат. На равен път трябва да си кове средата 85-86 градуса и да не мърда. Не знам колко струва оригинален такъв, ама принципно на доста от фиатите става да сложиш един от Рено 5 в маркуча към радиатора. Проблема се решава за 10 лв и малко антифриз Досега на 2 фиата съм карал така - никакви проблеми над 100 000 км общо за двата.FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар