Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Къде е контролера на обороти на вентилатора на Брава (98-01) 1.9 JTD ELX?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Къде е контролера на обороти на вентилатора на Брава (98-01) 1.9 JTD ELX?

    Колеги, трябва ми някой, който е разглобявал и знае (или знае без да е разглобявал) - съвсем точно къде се намира контролера на обороти на вентилатора? Ако тръгна по кабела от вентилатора - ще го достигна, но ако знам предварително къде точно се намира - бих могъл да спестя време и най-вече - нерви.

    Проблемът ми е, че най-вероятно е дефектирал, защото вентилаторът работи без ключа на контакт и са активни само степените AUTO, 3 и 4, като АУТО-то също подава само 3 и 4 скорос. Не работят степените 0, 1 и 2.

    Решението за момента е изваждане на бушон F12 - това е на най-горния ред с бушони - най-десният. Казвам го за някой с подобен проблем. Когато се кара колата, бутам бушона на място и вентилаторът работи на 3 или 4.

    #2
    Хоп
    Прикачени файлове

    Коментар


      #3
      Чудна картинка! Дано в него да е проблемът, че много ме изнерви. В книжката на Брава няма такава схемичка или пък ако има - никога не съм попадал на нея.

      Благодаря ти, колега!

      Коментар


        #4
        Няма защо : ) това е от workshop manual-а на Marea, но се съмнявам при Bravo/Brava да не е на същото място

        EDIT: погледнах и в менюъла на Браво/Брава, едно към едно е с това. Volume 3 -> Auxiliary Units

        Коментар


          #5
          Днес най-после го свалих и го разгледах. За съжаление видимо всичко е наред, което значи, че трябва да сменя целия.

          Коментар


            #6
            Някое реле или датчика за температура прави проблем
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              Намерих заместващ модул, "заспа" веднага.

              Ако на някой му се наложи - да знае, че може да се монтира правилно, но може да се монтира и завъртян на 180 градуса, само че това е грешен начин, защото едни ръбчета пречат на вентилатора да застане на място после. Трябва да се монтира по такъв начин, че като се погледне пластмасовата капачка - заоблените ѝ ръбове да гледат назад, а тези с правите ъгли - напред към двигателя.

              Иначе на самия модул не е ясно каква му е повредата, сигурно чипа нещо се е повредил, защото даваше постоянно връзка към маса.

              Самото изваждане и слагане е гадно, защото мястото е много малко и дори с късичка отвертка е трудно, защото не може да е срещу главата на винтовете, а е под ъгъл. Трябва с накрайник (вложка) и евентуално с кардан. После при слагане е още по-гадно, защото хем мястото е малко, хем винтът е рапиден - с двойна резба, като двете навивки не са еднакви а са дебела и тънка. Трябва да се нацели начинът, по който дебелата си влиза във вече създадената резба, а не да реже нова на мястото на тънката. Малко объркано звучи, ама който се занимава и стигне до там - ще разбере веднага какво имам предвид.

              И така, проблемът е решен с нов модул.

              Коментар

              Working...
              X