Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Stilo - проблем с клапа за рециркулация и вентилатор на парно

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Stilo - проблем с клапа за рециркулация и вентилатор на парно

    Здравейте колеги,
    след доста четене в Интернет ви споделям с проблемите които имам.

    1. Клапа за рециркулация на въздуха в купето - от преди година и половина не работи нормално. При включване се затваря, но при изключване клапата остава в затворено положение. В началото се отвори от само себе си след ден и от тогава до сега съм карал без да я пипам, като компромисно решение. Преди седмица обаче си взех колата от сервиз със затворена клапа и вече не се отваря. От сервиза ми отказаха да се заемат с решение на този проблем. Доколкото разбрах евентуална причина е електромотора който я управлява, но имам съмнения и за евентуална механична пречка за отварянето и, тъй като все пак при затваряне електромотора сработва.
    Интересувам се от мнения и съвети на хора които са се занимавали с този проблем или със смяна на електромотора, и дали си заслужава. Електромоторът е на труднодостъпно място, но ако някой е сменял да сподели. Бих приел и съвет за механично отваряне на клапата, но въпреки това ми се иска да мога да я управлявам нормално.


    2. Вентилатор на парното - от около месец започна да работи с аномалии. На два пъти въобще не заработи при включване, като след известно време в рамките на деня заработва. При включването му обаче забелязах че при 4та степен започва да духа нормално, но след няколко секунди намалява обороти и духа по-слабо. В сервиз ми смениха някакъв резистор на вентилатора, но проблемът си остава. Интересно нещо което установих е, че при сритване на пластмасата в дясно от педалите, оборотите на вентилатора се вдигат и започва да духа по-силно, като след малко отново намалява обороти, което ме навежда на мисълта дали няма лоша кабелна връзка свързана със захранването на вентилатора която да се влияе от наместване. Ако някой се е занимавал с този вентилатор или е наясно с кабелните връзки от външната лява страна на климатичния модул и под пластмасата в ляво от педалите нека сподели.


    Благодаря предварително на всички които споделят мнения!
    FIAT Stilo 1.9 JTD 115

    #2
    Точно на хлабава връзка прилича - провери масите първо
    koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

    Коментар


      #3
      По първа точка - обикновено се чупи оста, където е зацепена в клапата, или някоя зъбна предавка от моторчето за задвижване до оста.

      Ако не ти се занимава със смяна, най-доброто, което можеш да направиш е да застопориш клапата така, че да е напълно отворена, като в позицията, в която е в жълт цвят на картинката. Ако я оставиш затворена като червеното или в позиция някъде по средата, като зеленото - то много силно намаляваш притока на свеж въздух към купето. Това води до много по-бързо и лесно запотяване на стъклата и съответно - до по-трудното им изсушаване. Това е по-малкият проблем, защото с парцал може да си забърсваш, културна работа. По-големият проблем е в това, че липсата на свеж въздух може да доведе до бърза умора и сънливост по време на път - особено опасно както за теб, така и за останалите участници. Причината за това е, че когато клапата не е напълно отворена (жълтото), а е по средата (зеленото), вентилаторът много по-лесно засмуква въздух от вътрешната част на колата, която е без филтър, спрямо външната, където въздухът трябва да мине през филтъра и съпротивлението му. Така дори и малко само да е "открехната" от жълтата позиция, през вентилатора минава 80-90 % въздух оит купето и съвсем малко нов, пресен и чист.

      Затова в случай, че не ти се занимава - оставяш я хубаво отворена завинаги (отворена ще рече да пропуска само външния въздух към вентилатора) и си решаваш известен брой бъдещи проблеми.

      Click image for larger version

Name:	Untitled.png
Views:	1
Size:	7,9 KB
ID:	2098104

      Коментар


        #5
        Като се свали филтъра на купето клапата не се ли вижда?
        Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

        Коментар


          #6
          Понеже е между филтъра и моторчето - ако не става някак през филтъра, както е предложил колегата, остава да опиташ през вентилатора, като го свалиш и бръкнеш навътре през него. Не знам на Стило как е устроено точно, но на Браво/Мареа е предвидено, сякаш са знаели колко много ще се чупи и ще трябва да се подпира клапата, та са я направили съвсем лесно да се достига като се махне филтъра.

          Коментар


            #7
            При Стило филтъра е вътре в купето, то човек не може филтъра да смени, камо ли да се бърка оттам. Обаче не съм гледал къде е самата клапа и откъде има достъп. Карай с пуснат компресор като се поти
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #8
              За скапаната клапа се маха лявата пластмасова кора на барчето.
              Тази която е до педала за газта.
              Застопорява се с летва.
              Не питайте как и от къде знам.
              Моторчето и е направо НЕСМЕНЯЕМО. Сваляш кутията на парното разглобяваш я и тогава.
              Моторчетата за топло/студено и положение на клапите са сменяеми на място.
              1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

              Коментар


                #9
                Благодаря за мненията на всички.
                Тази сутрин усетих "приятна" миризма на софийско задръстване и предполагам че някак пак е сработило моторчето и е отворило клапата. Сега ще сложа лепенка на бутона за затварянето, за да не стават повече фалове. Остава да огледам кабелите под пластмасите защото вентилатора ту-работи ту - хич го няма. Сритам го - засили малко, сритам пак - пък намали. Дам газ- засили се, спирам по-остро - намали. Спра на светофар - почва леко да засилва.... На студено - засилва, на топло - намалява духането. Абе филм...
                FIAT Stilo 1.9 JTD 115

                Коментар


                  #10
                  Може и да е позаклеясало, без разглабяне няма да разбереш.
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    #11
                    Колега, с лепенка върху бутона няма да стане. Намери начин да стигнеш до буксата на моторчето и я извади.
                    Само това ти е гаранцията, че няма да сработи. Тея клапи си правят каквото поискат. Отделно, при всяко палене се раздвижват. Защо? Еми защото това е Стило!
                    Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
                    Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
                    Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

                    Коментар


                      #12
                      Последно развитие по темата.

                      Вентилаторът тръгна съвсем на умиране миналата седмица и едвам въртеше, като се чуваше и чаткане. Събота реших да сваля пластмасите около модула на климатика за да проверя кабелите. Всичко беше ОК по тях, но установих че като чукам по тялото на вентилатора той се събужда за момент. Почистих с контактен спрей куплунга, но промяна нямаше. Ясно стана че вентилатора е мъртъв и вчера беше сменен в сервиз с работещ втора употреба.

                      Относно клапата:
                      Като свалих пластмасите видях електромотора който управлява клапата и по съвет на колегата lhristov успях да му откача захранващата букса.

                      Днес вече съм с нормален вентилатор и отворена клапа и положението за момента е добре.

                      Благодаря на всички които се включиха с мнения!
                      Последна редакция от cho; 13.12.2018, 10:20.
                      FIAT Stilo 1.9 JTD 115

                      Коментар


                        #13
                        Моя вентилатор като беше полуумрял, му помогна обикновено пръскане с контактен спрей по четките и ротора.

                        Коментар


                          #14
                          Старият е още в багажника, но по-нататък и аз ще го отворя да погледна, дали става въобще за събуждане и рециклиране.
                          FIAT Stilo 1.9 JTD 115

                          Коментар


                            #15
                            Радвам се, че съм помогнал!
                            То на един ел мотор какво може да му се сучи: пробила намотка, износени четки+колектор, заминали лагери.
                            На мен тук ми правят моторите от колата. Добри са. Ако ти е близо...
                            https://www.google.bg/maps/place/%D0...6!4d23.3821948
                            Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
                            Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
                            Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

                            Коментар

                            Working...
                            X