Здравейте колеги. Имам проблем с парното на фиат гранде путно 1.2 2009 година. Купих го тази година и не бях пробвал парното и сега установявам че винаги духа хладно. Съмнявам се в термостат но го оставих да загрее хубаво и когато и двата маркуча към радиатора бяха горещи пак духаше хладно. Прочетох,че има пробка за обезвъздушаване някъде по маркучите към купето но неможах да открия такава само тази на радиатора. Бих искал да помоля някой с такава кола ако може да ми снима къде е пробката за да пробвам да обезвъздуша преди да правя каквото и да е друго. Ще съм благодарен на всякакви предложения. Ходих при майстор но иска да започнем от термостат и така нататък и той не знае каква точно е причината.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Парно на гранде пунто 1.2
Collapse
X
-
Е*а и майстора... Повече не ходи при него за нищо.
Това духане на "хладно" какво точно значи - че температурата е като на външния въздух или че е по-топла от него, но не е топла като за парно? Ако е второто - провери дали като променяш настройката на температурата, се променя температурата на въздуха, който духа. Нагласи го на най-студено и виж дали започва да духа с по-ниска температура, а като дадеш на най-топло - става по-топло от външния въздух. Това значи, че клапата за температура се движи и променя температурата на въздуха. В такъв случай може да има запушване на радиатора вътре. Пипни маркучите влизащи в купето, за да разбереш дали и колко са топли.
Ако обаче е първото - температурата постоянно е като на външния въздух, може клапата за температурата да е заседнала и да не мърда, а ако са топли и двата маркуча към купето - вероятно няма запушвания на радиатора и проблемът е единствено в клапата за смесване.
Понеже не съм виждал такава кола и не знам - с климатик ли е или не? Ако да - обикновен или автоматичен?
Виждаш ли някакви съобщения за грешка, изписани на таблото?
-
ogi28b написа: Преглед на мнениетоЕ*а и майстора... Повече не ходи при него за нищо.
Това духане на "хладно" какво точно значи - че температурата е като на външния въздух или че е по-топла от него, но не е топла като за парно? Ако е второто - провери дали като променяш настройката на температурата, се променя температурата на въздуха, който духа. Нагласи го на най-студено и виж дали започва да духа с по-ниска температура, а като дадеш на най-топло - става по-топло от външния въздух. Това значи, че клапата за температура се движи и променя температурата на въздуха. В такъв случай може да има запушване на радиатора вътре. Пипни маркучите влизащи в купето, за да разбереш дали и колко са топли.
Ако обаче е първото - температурата постоянно е като на външния въздух, може клапата за температурата да е заседнала и да не мърда, а ако са топли и двата маркуча към купето - вероятно няма запушвания на радиатора и проблемът е единствено в клапата за смесване.
Понеже не съм виждал такава кола и не знам - с климатик ли е или не? Ако да - обикновен или автоматичен?
Виждаш ли някакви съобщения за грешка, изписани на таблото?Последна редакция от kkamen1992; 23.11.2018, 13:01.
Коментар
-
То не се прави така - да сменяш каквото ти дойде, докато откриеш верното. Така може да ти излезе много скъпо. След като всички маркучи са топли, нямаш парно -> поръчал си термостат и ще го сменяш? Нещо, което е лишено от всякаква логика. Термостатът регулира температурата на антифриза към двигателя, а не се грижи да имаш или да нямаш парно. Ако маркучите са топли/горещи, водният радиатор отпред също е топъл или горещ, стрелката е на средата, но нямаш отопление - проблемът 100 % не е в термостата. Поне го тествай преди да го сменяш, защото най-вероятно ще спестиш време и нерви така.
Разбира се - парите са си твои, колата също, може да правиш каквото решиш. Поне ще си имаш нов термостат. То пък представяш ли си за беда да се окаже, че новият е по-зле от стария и да си навлечеш още проблеми...
Коментар
-
ogi28b написа: Преглед на мнениетоТо не се прави така - да сменяш каквото ти дойде, докато откриеш верното. Така може да ти излезе много скъпо. След като всички маркучи са топли, нямаш парно -> поръчал си термостат и ще го сменяш? Нещо, което е лишено от всякаква логика. Термостатът регулира температурата на антифриза към двигателя, а не се грижи да имаш или да нямаш парно. Ако маркучите са топли/горещи, водният радиатор отпред също е топъл или горещ, стрелката е на средата, но нямаш отопление - проблемът 100 % не е в термостата. Поне го тествай преди да го сменяш, защото най-вероятно ще спестиш време и нерви така.
Разбира се - парите са си твои, колата също, може да правиш каквото решиш. Поне ще си имаш нов термостат. То пък представяш ли си за беда да се окаже, че новият е по-зле от стария и да си навлечеш още проблеми...Последна редакция от kkamen1992; 23.11.2018, 16:55.
Коментар
-
Съмнявам се, че ще намериш пробка, макар че кой знае какво са измислили. Огледай хубаво маркучите от мястото, ня което влизат в стената, до мястото, на което влизат в двигателя. Единият вероятно стига до термостата, другият - до водната помпа. Ако има пробка по тези маркучи - ще я видиш. Не съм виждал такъв двигател, за да твърдя има или няма, но мисля че не трябва да има, а да има тръба за самообезвъздушаване от термостата към казанчето.
Тествай термостата по следния метод:
- сутрин преди да запалиш, напълно студена кола
- пипни двата маркуча там където влизат в радиатора най-отпред, да видиш колко са студени; запомни
- запали колата и без да я караш, я остави да загрява на място, без никакви консуматори, особено парно
- като видиш, че стрелката на таблото се отмести малко от долната си позиция, пипни пак двата маркуча
- единият може да е леко затоплен, но другият трябва да е съвсем студен, както е бил преди да запалиш. .
- остави колата да загрее изцяло
- като стрелката стигне до средата, изчакай малко - още 2-3 минути
- пипни отново маркучите
- трябва и двата маркуча да са много топли, евентуално единият ще е горещ.
Ако всичко е така, както описвам, значи термостатът ти работи задоволително - затваря плътно и отваря незнайно колко.
Най-важният въпрос - колата има ли допълнително монтирана газова инсталация?
Ако си от София - ела в неделя на срещата, да видим какво не му е наред на това Пунто.
Коментар
-
ogi28b написа: Преглед на мнениетоСъмнявам се, че ще намериш пробка, макар че кой знае какво са измислили. Огледай хубаво маркучите от мястото, ня което влизат в стената, до мястото, на което влизат в двигателя. Единият вероятно стига до термостата, другият - до водната помпа. Ако има пробка по тези маркучи - ще я видиш. Не съм виждал такъв двигател, за да твърдя има или няма, но мисля че не трябва да има, а да има тръба за самообезвъздушаване от термостата към казанчето.
Тествай термостата по следния метод:
- сутрин преди да запалиш, напълно студена кола
- пипни двата маркуча там където влизат в радиатора най-отпред, да видиш колко са студени; запомни
- запали колата и без да я караш, я остави да загрява на място, без никакви консуматори, особено парно
- като видиш, че стрелката на таблото се отмести малко от долната си позиция, пипни пак двата маркуча
- единият може да е леко затоплен, но другият трябва да е съвсем студен, както е бил преди да запалиш. .
- остави колата да загрее изцяло
- като стрелката стигне до средата, изчакай малко - още 2-3 минути
- пипни отново маркучите
- трябва и двата маркуча да са много топли, евентуално единият ще е горещ.
Ако всичко е така, както описвам, значи термостатът ти работи задоволително - затваря плътно и отваря незнайно колко.
Най-важният въпрос - колата има ли допълнително монтирана газова инсталация?
Ако си от София - ела в неделя на срещата, да видим какво не му е наред на това Пунто.
Коментар
-
S_BANKOV написа: Преглед на мнениетоА как са показанията на таблото?
Коментар
-
S_BANKOV написа: Преглед на мнениетоДобявки за течове слаани ли са?
Коментар
-
Тази вечер покарах колата и ми направи впечетление че когато натисна копчето да върти въздуха и колата е в движение на 2-3 хиляди оборота парното е добре,но щом спра да речем докато чакам на светофар на ниски обороти започва да духа по хладно. Утре ще проверя и филтъра на купето и термостата ще сменя
Коментар
-
Привет колега,
Аз бих се насочил към радиаторчето и клапана за парното,
Според мен дебита на течноста която минава през него е много малък.
Ако това ти е първата зима с нея и е нов внос, поне 1 година това радиаторче и клапана /кранчето/ са стояли затворени.
Ако намериш начин да го пипнеш да и видиш дали се загрява ще ти се изясни ситуацията.
Можеш да свалиш маркучите от към двигателния отсек и да надуеш радиаторчето в разлчини положения на клапана.
Това се сещам, преди години имах същия проблем с друга марка кола, но принципа е същия.
Успех.Fiat Croma 1.9 Multijet 150 Hp Automatic - 2007
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар