Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шум при пускане на климатроника Croma 194

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Шум при пускане на климатроника Croma 194



    Звукът се чува при отваряне на клапата за свеж въздух без значение дали пускам климатроника. Клапата се отваря и затваря, но звъкът ме притеснява и ще трябва да отворя да погледна. На някой да му се е случвало нещо подобно или да има идея от какво е?
    Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
    https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

    #2
    Същото е и при мен! Износени зъби на моторчето, което отваря и затваря клапата. Развиваш болтовете на жабката и ще видиш моторчето. Правиш си няколко снимки преди да разкачиш. Износени са зъбите и те дават този шум.
    link

    Коментар


      #3
      не може ли да се направи някаква "ондурма"
      Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
      https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

      Коментар


        #4
        Мисля, че не няма как да смениш зъбите, а и в един момент ще спре и ще остане или отворена или затворена.
        link

        Коментар


          #5
          При мен беше същото, щракаше моторчето докато в един момент не спря да работи и клапата остана в затворено положение. Като разглобих моторчето установих, че са счупени няколко зъба на по-голямото колелце, което не прави пълен оборот. Извадих и завъртях колелцето на 180 градуса и моторчето заработи като ново
          Fiat Croma 1.9 16V MJet

          Коментар


            #6
            Привет, колеги!
            Така! Това моторче и прилежащите му зъбни колела правят проблема, аз бях пуснал такава тема и се бях справил с проблема, но след известно време, зъбите на колелата се изрониха.
            Това със завъртането на 180 градуса, няма как да се случи, ако е оригинално моторчето, поне при мен, защото им заводски ограничител.
            Последните търсения от мен показват, че при Корса , Вектра Ц и Сигнум след 2004 са същите, но трудно се намират. Тази сутрин при мен отново се появи, това типично щтракане на счупено зъбче. За ремонт не подлежи ще търся втора ръка.
            Поздрави!
            link

            Коментар


              #7
              Аз пък доста често срещам точно от Крома. Има ги така
              Click image for larger version

Name:	клапа парно.jpg
Views:	1
Size:	26,0 KB
ID:	2098040
              и по-рядко така
              Click image for larger version

Name:	клапа парно 1.jpg
Views:	1
Size:	17,3 KB
ID:	2098041
              Сигурно това червеното се чупи. Така ли е?
              Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
              https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

              Коментар


                #8
                При мен го имаше този проблем, но моторчето е различно:

                Click image for larger version

Name:	IMG_20180825_140136.jpg
Views:	1
Size:	126,9 KB
ID:	2098042Click image for larger version

Name:	IMG_20180825_140148.jpg
Views:	1
Size:	110,8 KB
ID:	2098043

                Нямаше как да завъртя или да манипулирам по някакъв начин предавките вътре.
                Бях намерил резервен комплект с метални зъбни колелета, но бяха скъпи.
                Купих втора употреба, но трябва да е точно с този номер, понеже се използват подобни и от Опел и на други автомобили.
                Има продават и нови и са си цифра: цък или цък
                Последна редакция от naiki66; 14.11.2018, 09:12.
                Fiat Croma 1.9 Multijet 150 Hp Automatic - 2007

                Коментар


                  #9
                  Да модела е това с бялото рамо, при мен! Тези другите, колега не стават, според мен! Модела е на Валео 13V ,и да номера трябва да съвпада! Тези двете по-горе не стават! Не се чупи рамото, а зъбните колела вътре се изяждат и от там идва това типично цъкане.
                  Да гледаш съм и ново, но цената е много висока! Аз също съм си мислил за подмяна на основното, зъбни колело, но едва ли ще се намери и ще трябва да е по поръчка. Решението е да се свали от някоя кола, за части, но пак не е гаранция, че ще е здраво.
                  За да се види, точно модела трябва да се разглоби жабката. Държат я пет болта лесно се развиват. Трябва да се внимава за буксата/ключа за еърбега в старани, при демонтажа! Другото вече е лесно!
                  Последна редакция от morfein_a; 14.11.2018, 11:10.
                  link

                  Коментар


                    #10
                    Ето го и проблема!
                    Голямото зъбно колело, вижда се къде липсва зъб.
                    Модела, на моторчето го слагат и на Вектра, но трябва да се внимава с номерата, типа и волтажа! Click image for larger version

Name:	IMG_20181118_144526.jpg
Views:	1
Size:	233,7 KB
ID:	2098056Click image for larger version

Name:	IMG_20181118_145055.jpg
Views:	1
Size:	124,4 KB
ID:	2098057
                    link

                    Коментар


                      #11
                      колеги,възможно ли е проблем с изпотяване на стълката да е това моторче, ако се е прецакало, защото и при мен се чуваше лятото известно време тракане докато работи климатроника и спря . Сега като пусна парното и веднага ми се изпотяват стъклата. Трябва да карам на климатроник за да го няма този проблем.

                      Коментар


                        #12
                        Да възможно е, ако клапата ти е останала затворена и върти въздуха само в купето.
                        Fiat Croma 1.9 Multijet 150 Hp Automatic - 2007

                        Коментар


                          #13
                          naiki66 написа: Преглед на мнението
                          Да възможно е, ако клапата ти е останала затворена и върти въздуха само в купето.
                          Ясно, може би е затворена наистина, защото климатика вкарва въздух от друго място най-вероятно. лесно ли се стига до тази машинка, само жабката ли се сваля?

                          Коментар


                            #14
                            Ясно, може би е затворена наистина, защото климатика вкарва въздух от друго място най-вероятно. лесно ли се стига до тази машинка, само жабката ли се сваля?
                            Да само жабката сваляш и страничния панел на таблото, там където е ключалката за изключването на пасажерския еърбег.
                            Самото моторче е на 3 болта.
                            Fiat Croma 1.9 Multijet 150 Hp Automatic - 2007

                            Коментар


                              #15
                              колеги,възможно ли е проблем с изпотяване на стълката да е това моторче, ако се е прецакало, защото и при мен се чуваше лятото известно време тракане докато работи климатроника и спря . Сега като пусна парното и веднага ми се изпотяват стъклата. Трябва да карам на климатроник за да го няма този проблем.
                              Колега, проблема е в зъбните колела. Най-вероятно от постоянно затворена клапа да се изпотяват. Сменяш я и всичко, ще се оправи. Стават и от Вектра след 2004г.
                              На предната страница има модела на снимки.
                              Жабката се разглобява лесно, успех!
                              link

                              Коментар

                              Working...
                              X