Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Двигателя изстива бавно и бързо загрява

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Двигателя изстива бавно и бързо загрява

    Днес забелязах, че колата изстива доста бавно, след престой от 35 мин. на сянка и температура на въздуха около 25-26 градуса, колата не е напълно изстинала. След което за 600 метра (без трафик) почти стигна до оптимална температура. Другото което ми правя впечатление, че при ускорение (всяка предавка до около 2800 оборота) температурата се покачва леко. Със скорост 90 км/ч стрелката застава там където е винаги била. Аз съм нарочил маслото за виновник... то е 10W40 Petronas Syntium и е на 1100 км след смяна. Антифриз има в казанчето, масло също има. Перката се включва също.
    Последна редакция от Papi___; 23.07.2018, 20:57.
    Fiat Punto MK1 1.2 60 hp, 99`

    #2
    Click image for larger version

Name:	IMG_20180723_194519.jpg
Views:	1
Size:	134,7 KB
ID:	2097789Click image for larger version

Name:	IMG_20180723_194519.jpg
Views:	1
Size:	134,7 KB
ID:	2097789
    С червената стрелка е нормалната температура, която е от година и половина насам след смяна на антифриза. Със синята стрелка е температурата, когато ускоряване. Като цялото стрелката си мени позицията от червената стрелка до средните две бели черти (където се включва и перката)
    Fiat Punto MK1 1.2 60 hp, 99`

    Коментар


      #3
      И как маслото влияе на ситуацията?
      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

      Коментар


        #4
        Ами вече разбрах, че не е маслото, защото много бавно изстива. Стрелката на температурата много бавно пада след като изгася колата. Някакви съвети?
        Fiat Punto MK1 1.2 60 hp, 99`

        Коментар


          #5
          Toва са признаци на добре работещ термостат.
          Аз не виждам нещо нередно, освен може би механично в оста на стрелката,
          но докато се връща по-добре не отваряй таблото.
          Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

          Коментар


            #6
            А това, че след 1 час и 30 минути след изгарянето на двигателя, блока, изпускателния колектор са още топли и стрелката не е напълно паднала. Това повод ли е да се тревожа?
            Fiat Punto MK1 1.2 60 hp, 99`

            Коментар


              #7
              Сега проверих за въздух в системата - няма. Но вече втори час откакто е карана колата, а все още не е изстинала напълно и се усещаха на двигателя леко топло.
              Fiat Punto MK1 1.2 60 hp, 99`

              Коментар


                #8
                Papi___ написа: Преглед на мнението
                А това, че след 1 час и 30 минути след изгарянето на двигателя, блока, изпускателния колектор са още топли и стрелката не е напълно паднала. Това повод ли е да се тревожа?
                На мен ми е интересно каква е логиката зад това притеснение. Защо искаш да се притесняваш, че чарколяците били още топли?
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #9
                  Ами не ми се вижда нормално за 2 часа колата да не е изстинала.... Притесняваме това че колата не се охлажда иначе нямам проблем.
                  П.П намирам клипове в youtube със същия проблем при Фиат .
                  Fiat Punto MK1 1.2 60 hp, 99`

                  Коментар


                    #10
                    Добре де, разсъждавай чисто логически над нещата.
                    Движиш автомобила и той загрява чарколяците до някакво ниво. След това изключваш автомобила и няма процес, който да ги топли. Съответно те започват физически да изстиват с някаква скорост. И в този процес какво те притеснява не мога да разбера? Нямаш работа на автомобила, ток не ти харчи, съответно остава чистата физика. Топлообмен, топлина...
                    Само за твое сведение редица производители се стремят точно в това, което те притеснява. А именно как да запазят топлината на вече загрял двигател максимално дълго след като се изключи. Някои производители го обличат целия в "грейки", други слагат "термоси" за течностите и т.н., а ти си седнал да го мислиш...
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #11
                      Защото смятам, че не е нормално като карам извънградско да ми се пуска понякога перката... И защото си познавам колата и знам, че не това е оптималната температура.
                      Fiat Punto MK1 1.2 60 hp, 99`

                      Коментар


                        #12
                        Имах приятел с Мици Галант някъде около 2000г, та та ми се хвалеше, че като тръгне на обяд, колата прави жега още на 3- та минута от парното при минуси вън би не изстинало от сутринта, вътре се потиш на първия светофар. Имам обяснение- пъргав термостат, добра изолация на врати и купе. Чел съм, че само свалянето на заводския найлон на вратата под кората сваля температурата с 5 градуса.
                        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                        Коментар


                          #13
                          Все пак би било добре изрично да се напише каква точно е колата и какъв двигател е монтиран в нея?

                          По темата - няма кола, която лятото да е изстинала за час и половина в спокойно време, освен ако не се обдухва принудително с хладен въздух. Няма нищо притеснително в това, че перката се пуска понякога. По-добре е от никога и от непрекъснато работеща.

                          За по-добро охлаждане - измий радиатора с маркуча и безконтактен препарат, после пак с маркуча, но не с водоструйка.

                          В общи линии ако извадиш контактния ключ, трябва всички стрелки да са на нула. А при теб тази температурата си остава горе, така ли?

                          Коментар


                            #14
                            Ами като извадя ключа пада стрелката, но след 30-40 минути, като дам на контакт не е почти мръднала от нормалната работна температура. И се опасявям, че ако стрелката не лъже, няма как да се охлажда двигателя през това време. Колата е Пунто мк1 1.2 60 кс
                            Fiat Punto MK1 1.2 60 hp, 99`

                            Коментар


                              #15
                              Двигателят нали не работи? Защо искаш да се охлажда? Охлаждане е необходимо само когато работи, за да не прегрее. Когато не работи - няма нужда от охлаждане, защото рано или късно ще се охлади. Колкото по-бавно и по-късно - толкова по-добре.

                              Коментар

                              Working...
                              X