Днес забелязах, че колата изстива доста бавно, след престой от 35 мин. на сянка и температура на въздуха около 25-26 градуса, колата не е напълно изстинала. След което за 600 метра (без трафик) почти стигна до оптимална температура. Другото което ми правя впечатление, че при ускорение (всяка предавка до около 2800 оборота) температурата се покачва леко. Със скорост 90 км/ч стрелката застава там където е винаги била. Аз съм нарочил маслото за виновник... то е 10W40 Petronas Syntium и е на 1100 км след смяна. Антифриз има в казанчето, масло също има. Перката се включва също.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Двигателя изстива бавно и бързо загрява
Collapse
X
-
Papi___ написа: Преглед на мнениетоА това, че след 1 час и 30 минути след изгарянето на двигателя, блока, изпускателния колектор са още топли и стрелката не е напълно паднала. Това повод ли е да се тревожа?A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Добре де, разсъждавай чисто логически над нещата.
Движиш автомобила и той загрява чарколяците до някакво ниво. След това изключваш автомобила и няма процес, който да ги топли. Съответно те започват физически да изстиват с някаква скорост. И в този процес какво те притеснява не мога да разбера? Нямаш работа на автомобила, ток не ти харчи, съответно остава чистата физика. Топлообмен, топлина...
Само за твое сведение редица производители се стремят точно в това, което те притеснява. А именно как да запазят топлината на вече загрял двигател максимално дълго след като се изключи. Някои производители го обличат целия в "грейки", други слагат "термоси" за течностите и т.н., а ти си седнал да го мислиш...A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Имах приятел с Мици Галант някъде около 2000г, та та ми се хвалеше, че като тръгне на обяд, колата прави жега още на 3- та минута от парното при минуси вън би не изстинало от сутринта, вътре се потиш на първия светофар. Имам обяснение- пъргав термостат, добра изолация на врати и купе. Чел съм, че само свалянето на заводския найлон на вратата под кората сваля температурата с 5 градуса.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Все пак би било добре изрично да се напише каква точно е колата и какъв двигател е монтиран в нея?
По темата - няма кола, която лятото да е изстинала за час и половина в спокойно време, освен ако не се обдухва принудително с хладен въздух. Няма нищо притеснително в това, че перката се пуска понякога. По-добре е от никога и от непрекъснато работеща.
За по-добро охлаждане - измий радиатора с маркуча и безконтактен препарат, после пак с маркуча, но не с водоструйка.
В общи линии ако извадиш контактния ключ, трябва всички стрелки да са на нула. А при теб тази температурата си остава горе, така ли?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар