Здравейте колеги от форума. Обръщам се към вас за съвет. Въпроса е следния че имам нлиматик на Fiat Punto 1,2 мотора , 75 коня, 1994 година. След като започна да ми повишава температурата на охладителната течност в системата след като пусна климатика, установих, че перките са затегнали и двете и нямат въртене и бушона им изгаря веднага след като се пусне климатика. Свалих ги с мисълта да ги рециклирам и отново да се радвам на климатика. Това обаче се указа невъзможно. След като ги свалих видях , че са адски раждиви отвътре и ротора и статора са като заварени. При опит да избия остта няколко намотки се скъсаха, а единия магнит на статора се пукна. Проблема е следния, че явно съм едиствения с такъв фиат който е оборудван с две перки на климатика марка Spal, модел VA07-AP12/C-31S 12V. Това са две отделни перки закрепени с планки и такава стват две перки , които се управляват от две отделни букси, а днес в автоморгата разгледах другия вариант, който е с три букси и един общ пластмасов корпус закрепен към дифузера. Захващането на дифузера (малкия радятор пред големия за охладителната система) е различно от моето , както и управлението. Въпроса ми е някой запознат ли дали мога да ги заменя мойте две отделни перки с другия вид стандартни перки за климатик или евентоално кои модели италянски автомобили разполагат също с такива вентилатори на Spal за да мога да търся и от тези модели, като мойте перки. Или по просто как да си оправя проблема с перките на климатика и дали има модели автомобили сериино да са оборудвани по този начин с две перки на Spal?
Ето това представляват моите два вентилатора:
Ето това представляват моите два вентилатора:
Коментар