След три седмици и (минус) няколкостотин лева Punto-то е отново на пътя. Направи се ремонт на главата (каквото и означава това - ремонта го правих при познат, на който имам доверие), смениха две от тапите на блока, нов термостат, смяна на маслото и масления филтър и естествено - нов антифриз. За мене цялата случка донесе поуката, че при очевидни признаци на проблеми с охлаждането - бълбукане в радиаторчето на парното, загуба на антифриз, “изригване” от охладителния съд и неравномерна работа в първите 30-ина секунди след запалване на мотора* не е трябвало да си затварям очите и да се чудя какво обяснение за ставащото да си измислям, а да приема спокойно факта (мисля си че сме купили колата с този проблем) и да направя ремонта овреме. Този мотор не е някакво чудо на инженерната мисъл и при такива признаци не би следвало да е много трудно да се постави правилната диагноза…
* от самото начало на експлоатацията на колицата, при палене на студен двигател имаше някаква неравномерност в работата (като че ли работи на 3 цилиндъра и половина ), не реагираше адекватно на подаване на газ. Тези симптоми изчезваха след около 30-40 секунди. Последните няколко дни, преди да стане случката, отровено палеше на 3 цилиндъра и пак след 30-40 секунди работата на двигателя се нормализираше. Убеден съм че е имало омокряне на цилиндър с антифриз вследствие повредена гарнитура и остатъчно налягане в системата. С повишаването на температурата на мотора цилиндъра е започвал да си работи нормално. След ремонта няма нищот такова.
* от самото начало на експлоатацията на колицата, при палене на студен двигател имаше някаква неравномерност в работата (като че ли работи на 3 цилиндъра и половина ), не реагираше адекватно на подаване на газ. Тези симптоми изчезваха след около 30-40 секунди. Последните няколко дни, преди да стане случката, отровено палеше на 3 цилиндъра и пак след 30-40 секунди работата на двигателя се нормализираше. Убеден съм че е имало омокряне на цилиндър с антифриз вследствие повредена гарнитура и остатъчно налягане в системата. С повишаването на температурата на мотора цилиндъра е започвал да си работи нормално. След ремонта няма нищот такова.
Коментар