Здравейте!
Оказа се че капачката на разширителния съд на Punto-то от подписа пропуска. Установих го днес - долях антифриз (дори малко повече от маркировката), обезвъздуших и запалих колата на място. Нивото на течността започна да се повишава (нормално) и след като стигна до капачката почна да сълзи навън. Мисля че не трябва да бъде така и това обяснява донякъде защо непрекъснато се оплаквах от бълбукане в радиаторчето на парното и губех антифриз.
Мисля да сменя капачката, майстора ми препоръча да търся оригинална. Какво ще ме посъветвате - да търся втора ръка (ама изобщо не знам как трябва да изглежда оригиналната капачка, в момента моята е черна) или по магазините (само дето по-скоро ще е "оригиналдъ") ?
И още нещо, което забелязах днес по време на тестовете. Включих климатика за по-голямо топлинно натоварване в двигателния отсек и с изненада установих че след 1-2 минути работа без прекъсване компресора започна да изключва циклично в последователност: 27-28 секунди работи - 11-12 секунди не работи. Това без връзка с работата на вентилатора на радиатора - който си се включваше при необходимост. Чудя се дали това пркъсване в работата на климатика е свързано по някакъв начин с това че колата не се движеше? Ако го правеше и по време на движение няма начин да не съм го усетил, защото оборотите при подадена газ на около 2000 оборота играеха с около 800 оборота
Оказа се че капачката на разширителния съд на Punto-то от подписа пропуска. Установих го днес - долях антифриз (дори малко повече от маркировката), обезвъздуших и запалих колата на място. Нивото на течността започна да се повишава (нормално) и след като стигна до капачката почна да сълзи навън. Мисля че не трябва да бъде така и това обяснява донякъде защо непрекъснато се оплаквах от бълбукане в радиаторчето на парното и губех антифриз.
Мисля да сменя капачката, майстора ми препоръча да търся оригинална. Какво ще ме посъветвате - да търся втора ръка (ама изобщо не знам как трябва да изглежда оригиналната капачка, в момента моята е черна) или по магазините (само дето по-скоро ще е "оригиналдъ") ?
И още нещо, което забелязах днес по време на тестовете. Включих климатика за по-голямо топлинно натоварване в двигателния отсек и с изненада установих че след 1-2 минути работа без прекъсване компресора започна да изключва циклично в последователност: 27-28 секунди работи - 11-12 секунди не работи. Това без връзка с работата на вентилатора на радиатора - който си се включваше при необходимост. Чудя се дали това пркъсване в работата на климатика е свързано по някакъв начин с това че колата не се движеше? Ако го правеше и по време на движение няма начин да не съм го усетил, защото оборотите при подадена газ на около 2000 оборота играеха с около 800 оборота
при включен/изключен компресор.
Коментар