Здравейте колеги,
Колата е фиат пунто 1.1 1994 година. Колата е на член от семейството ми, но не искам да я водя по майстори защото ми писна вече. Колата е попаднала в задръстване, което си е нормално за Варна и е започнала да пуши. След като разбрах реших да проверя къде е проблема, покарах малко да загрее, оставих двигателя да работи и отворих предния капак, а перката не се въртеше. Започнах да търся къде е проблема и се оказа, че едната букса която влиза почти в долния-десен край на радиатора е с откъсната жичка и някой е направил неуспешен опит да я запои с припой, следствие на това се е откъснала.
Интересно ми беше дали перката е повредена, но без да искам докоснах двата проводника от съответната букса и перката започна да се върти - е явно си работи. Направих обувките на буксата и я вкарах. Запалих и изчаках да загрее и реших да проверя маркучите (перката така и не се завъртя) - маркуча който е в дъното беше топъл, но горния маркуч беше студен. Опипах и радиатора с ръка, той също беше студен, а като започнах да стискам разклонението на долния маркуч, който преминава в един по тънък и отива зад двигателя някъде, беше много странен при натиск... сякаш имаше нещо в маркуча....
Това цялото нещо ме навежда на мисълта, че трябва да източа антифриза, да почистя маркучите и радиатора и да го сглобя на ново.
Перката трябва ли да се върти в момента на запалване на двигателя? (мисля да, но ако може някой да потвърди)
Какво бихте ме посъветвали?
---
Редактирано заглавие
ogi28b
Колата е фиат пунто 1.1 1994 година. Колата е на член от семейството ми, но не искам да я водя по майстори защото ми писна вече. Колата е попаднала в задръстване, което си е нормално за Варна и е започнала да пуши. След като разбрах реших да проверя къде е проблема, покарах малко да загрее, оставих двигателя да работи и отворих предния капак, а перката не се въртеше. Започнах да търся къде е проблема и се оказа, че едната букса която влиза почти в долния-десен край на радиатора е с откъсната жичка и някой е направил неуспешен опит да я запои с припой, следствие на това се е откъснала.
Интересно ми беше дали перката е повредена, но без да искам докоснах двата проводника от съответната букса и перката започна да се върти - е явно си работи. Направих обувките на буксата и я вкарах. Запалих и изчаках да загрее и реших да проверя маркучите (перката така и не се завъртя) - маркуча който е в дъното беше топъл, но горния маркуч беше студен. Опипах и радиатора с ръка, той също беше студен, а като започнах да стискам разклонението на долния маркуч, който преминава в един по тънък и отива зад двигателя някъде, беше много странен при натиск... сякаш имаше нещо в маркуча....
Това цялото нещо ме навежда на мисълта, че трябва да източа антифриза, да почистя маркучите и радиатора и да го сглобя на ново.
Перката трябва ли да се върти в момента на запалване на двигателя? (мисля да, но ако може някой да потвърди)
Какво бихте ме посъветвали?
---
Редактирано заглавие
ogi28b
Коментар