Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пунто 1.1 '94 Проблем с охладителна система, студен радиатор, перката не работи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пунто 1.1 '94 Проблем с охладителна система, студен радиатор, перката не работи

    Здравейте колеги,
    Колата е фиат пунто 1.1 1994 година. Колата е на член от семейството ми, но не искам да я водя по майстори защото ми писна вече. Колата е попаднала в задръстване, което си е нормално за Варна и е започнала да пуши. След като разбрах реших да проверя къде е проблема, покарах малко да загрее, оставих двигателя да работи и отворих предния капак, а перката не се въртеше. Започнах да търся къде е проблема и се оказа, че едната букса която влиза почти в долния-десен край на радиатора е с откъсната жичка и някой е направил неуспешен опит да я запои с припой, следствие на това се е откъснала.
    Интересно ми беше дали перката е повредена, но без да искам докоснах двата проводника от съответната букса и перката започна да се върти - е явно си работи. Направих обувките на буксата и я вкарах. Запалих и изчаках да загрее и реших да проверя маркучите (перката така и не се завъртя) - маркуча който е в дъното беше топъл, но горния маркуч беше студен. Опипах и радиатора с ръка, той също беше студен, а като започнах да стискам разклонението на долния маркуч, който преминава в един по тънък и отива зад двигателя някъде, беше много странен при натиск... сякаш имаше нещо в маркуча....

    Това цялото нещо ме навежда на мисълта, че трябва да източа антифриза, да почистя маркучите и радиатора и да го сглобя на ново.
    Перката трябва ли да се върти в момента на запалване на двигателя? (мисля да, но ако може някой да потвърди)
    Какво бихте ме посъветвали?

    ---
    Редактирано заглавие
    ogi28b
    Последна редакция от Ivan9310; 12.03.2018, 18:20.

    #2
    Сигурно термостата се е повредил и не отваря големият кръг.

    Коментар


      #3
      Термостата е сменян, а това което ме съмнява е проблемния кабел, заради който перката не е включвала изобщо и сега мисля е запушена системата. Поне това е единственото логично обяснение. Той радиатора ако е студен следователно термостата няма как да включи перката.

      Коментар


        #4
        Може и да има нещо запушено или въздух в системата, но термостата не служи да включва перката, а да отваря големият кръг към радиатора, когато загрее колата. Вече някъде на радиатора трябва да има датчик, който да включва вентилатора, когато температурата се повиши.

        Коментар


          #5
          Колега Ivan9310, по написаното от теб допускам, че не си наясно как точно работят двете системи: едната - водното охлаждане на двигателя и другата - електрическото охлаждане на водния радиатор. Разсъжденията ти относно невключването на перката и запушването на маркуча са грешни. Също така съм напълно сигурен, че не си прочел ВАЖНИТЕ теми в този раздел. Единият ти проблем е подробно описан там. Моля те да ги прочетеш, като така ще добиеш доста добра представа за проблемите, особено за неработещата перка. Също така пусни едно търсене в този раздел с думата "термостат" и прочети това-онова, може би ще откриеш още полезни неща.

          Виж също тази тема: ЛИНК КЪМ TEMA, която е в друг раздел.

          Най-доброто за момента е да свържеш двата кабела които каза, че си допрял - на "късо" един за друг, докато оправиш проблема с термостата и големия воден кръг. Радиаторът трябва да стане топъл, заедно с двата маркуча, едва след това ще се занимаеш с електричеството. Може някой да е набутал чужд термостат в маркуча за по-евтино и сега да си имаш два запекли термостата един след друг. То и един стига, за да ти направи проблем.

          Ако по някое време стрелката иде притеснително нагоре - парното в купето на HI, вентилатор на МАКС, висока предавка, ниски обороти, плавно ускорение и така ще охлаждаш.

          Има ли газова инсталация в тази кола?

          Редактирам заглавието, защото "моля за съвет" не е подходящо да стои там.

          Коментар


            #6
            Колата няма газово. Ако дам двата кабела на късо перката ще върти постоянно, но няма смисъл от това, защото:
            - Радиатора е студен дори при загрял мотор
            - Перката се върти дори когато колата не е запалена и ще остане без акумулатор

            Коментар


              #7
              [QUOTE=ogi28b;1356439]
              Виж също тази тема: ЛИНК КЪМ TEMA, която е в друг раздел.
              /QUOTE]
              Тази тема не ми помага изобщо, защото там става въпрос за друга кола с климатици и т.н., но благодаря все пак

              Коментар


                #8
                А перката трябва ли да се върти при запалване на колата?

                Коментар


                  #9
                  Не трябва да се върти при палене само като е загрял радиатора
                  Като е гасиш може да остава малко да поработи -
                  Като начало оправи датчика за перката/ където ти е било скъсано /.
                  Обезвъздуши при входа на парното .
                  За термостат Click image for larger version

Name:	a2958au-960.jpg
Views:	1
Size:	119,9 KB
ID:	2095425
                  Виж и дали не надува маркучи това е най лошото.
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    Май не искаш помощ, а искаш да ти потвърдим това, което си мислиш? Еми няма как, грешно е.

                    1. Перката не се включва със запалване на двигателя.
                    2. Прочети темата, към която те насочих. В нея има линк към една друга. Прочети и нея. Внимателно. Това ще ти помогне да провериш електрическата част. Нищо, че е друга кола. Всички модели на Фиат, Алфа Ромео и Ланча до 98 г. са с идентична електрическа част на охлаждащата система, която е изградена по принципна схема.
                    3. Перката се върти когато колата не е запалена, но само докато изстине датчика и изключи, освен ако не е повреден и блокирал. Така са сигурно 95% от малко по-старите коли, не само Фиат.
                    4. Моля не пускай поредни мнения, а използвай възможността за редакция.

                    Коментар


                      #11
                      Много полезно!

                      kluchar написа: Преглед на мнението
                      Не трябва да се върти при палене само като е загрял радиатора
                      Като е гасиш може да остава малко да поработи -
                      Като начало оправи датчика за перката/ където ти е било скъсано /.
                      Обезвъздуши при входа на парното .
                      За термостат [ATTACH=CONFIG]104957[/ATTACH]
                      Виж и дали не надува маркучи това е най лошото.
                      Благодаря, ще опитам!
                      А къде се намира входа на парното?

                      Коментар


                        #12
                        Май не искаш помощ, а искаш да ти потвърдим това, което си мислиш? Еми няма как, грешно е.

                        1. Перката не се включва със запалване на двигателя.
                        2. Прочети темата, към която те насочих. В нея има линк към една друга. Прочети и нея. Внимателно. Това ще ти помогне да провериш електрическата част. Нищо, че е друга кола. Всички модели на Фиат, Алфа Ромео и Ланча до 98 г. са с идентична електрическа част на охлаждащата система, която е изградена по принципна схема.
                        3. Перката се върти когато колата не е запалена, но само докато изстине датчика и изключи, освен ако не е повреден и блокирал. Така са сигурно 95% от малко по-старите коли, не само Фиат.
                        4. Моля не пускай поредни мнения, а използвай възможността за редакция.
                        А ти имам чувството, че се заяждаш?
                        Виж колегата с никнейм "ключар". Даде съвет, а не ме прати в трета глуха с някакви предположения, а реално ми обясни как да тествам и изключа възможности.

                        Коментар


                          #13
                          Колега по кротко с началниците да не ги ядосваме.
                          Вярно има много писано особено за Пунто
                          Има релета до акумулатора и бушони - за перката

                          http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema3.htm
                          Тук има схема на Пунто -ако е разчиташ .

                          Тук пише как се обезвъздушава № В
                          http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/chladk.htm
                          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                          Коментар


                            #14
                            kluchar написа: Преглед на мнението
                            Колега по кротко с началниците да не ги ядосваме.
                            Вярно има много писано особено за Пунто
                            Има релета до акумулатора и бушони - за перката

                            http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema3.htm
                            Тук има схема на Пунто -ако е разчиташ .

                            Тук пише как се обезвъздушава № В
                            http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/chladk.htm
                            Още нещо много полезно, благодаря!
                            Тази кола май ти си я правил :D
                            Последна редакция от Ivan9310; 12.03.2018, 23:31.

                            Коментар


                              #15
                              Като караш една кола 8 годин става като жената познаваш си е
                              макар че сега новите след 2010 са друга бира
                              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                              Коментар

                              Working...
                              X